Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nuo nulio pradedame sėkmingą verslą internete 2021-aisiais: patarimai naujokams (I dalis)

Norite užsiimti skaitmeniniu verslu, bet nežinote, nuo ko pradėti? Šiame straipsnyje aprašome lengviausius būdus, kurie užtikrins tinkamą naudojimąsi virtualiais sprendimais ir jūsų verslo sėkmę internete.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / 123RF.com nuotr.

Šiandien daugiau nei pusė pasaulio gyventojų naudojasi internetu, tad vis daugiau verslų atsigręžia į skaitmeninius prekybos kanalus. Efektyvesnis kaštų išnaudojimas, mažesnė rizika, galimybė savo vartotoją pasiekti bet kurioje pasaulio vietoje – ir tai tik keli pagrindiniai verslo internete pranašumai.


Jeigu dar nepradėjote savo verslo internete, metas suskubti. Šiame straipsnyje pasisemsite verslo idėjų ir rasite naudingų patarimų apie naujo verslo internete pradžią.

Internetinio verslo privalumai

Akivaizdžiausias internetinio verslo privalumas – neribotos galimybės. Galite prekiauti produktais ar paslaugomis, tapti turinio kūrėju ar užsiimti partnerystės rinkodara.

Kas be ko, galite gerokai padidinti savo gaunamas pajamas. Smulkaus internetinio verslo savininkai vien Jungtinėse Amerikos Valstijose per metus uždirba vidutiniškai nuo 29 462 iki 160 606 dolerių.

Taip pat galite pasinaudoti papildomo uždarbio šaltiniais. Pavyzdžiui, reklamomis internete, partnerystės programomis bei skaitmeniniais kursais. Tradicinis verslas jomis pasinaudoti negali.

Marvin Meyer nuotr./ Unsplash nuotr./Komanda
Marvin Meyer nuotr./ Unsplash nuotr./Komanda

Prognozuojamas augimas

Visi žinome, kad internete užsidirbti yra itin paprasta, tačiau dar vienas šio kanalo privalumas yra neribota laisvė. Galimybė dirbti bet kurioje pasaulio vietoje ir susidaryti sau patogų tvarkaraštį – neįkainojama. Be to, jūsų verslas bus pasiekiamas bet kuriuo paros laiku ir ištisus metus. Dėl trumpų darbo valandų nusiskundimų tikrai negausite.

Galų gale, elektroninė komercija suteikia geresnes personalizacijos galimybes. Dauguma verslų renka savo vartotojų duomenis ir juos panaudoja aktualaus turinio bei reklamų kūrimui. Tai padeda sukurti stiprų ryšį su auditorija.

Verta paminėti, kad internetinio verslo rinkai yra prognozuojamas eksponentinis augimas – iki 2021 metų pabaigos šios rinkos pajamos sieks iki 4,81 trilijonų dolerių. Kalbant apie verslą internete, sudėtinga išskirti didesnius jo trūkumus. Galimai vienas iš jų – stipri priklausomybė nuo svetainės talpinimo (hostingo) paslaugų tiekėjo. Jei jūsų svetainę palaikantis serveris nustos veikti, jūsų svetainė taps neprieinama vartotojams, o dėl to nukentės jūsų prekės ženklo įvaizdis. Tačiau geriausios hostingo paslaugų įmonės užtikrina 99,99 % serverių veikimo laiką, tad ši rizika tampa labai maža.

Internetinio verslo galimybės 2021 metais

Nors rinktis tikrai yra iš ko, geriausią sprendimą priims tie, kurie gerai išmanys savo veiklos sritį bei tikslinę auditoriją. Plačiau su rinkos analize supažindinsime tolimesnėje straipsnio dalyje, o dabar pateiksime kelias paprastas verslo internete idėjas.

Partnerystės rinkodara

Partnerystės programos leidžia užsidirbti iš įvairių įmonių produktų ar paslaugų reklamos. Dažniausiai partnerių prašoma sukurti reklaminį vaizdo įrašą arba straipsnį tinklaraštyje. Kiekvieną kartą vartotojams paspaudus ant reklaminės nuorodos, partneriai gauna – pagal susitarimą – komisinius nuo pardavimų, paspaudimų ar kontaktinių formų skaičiaus.

Dauguma įmonių naudoja partnerystės rinkodarą kaip pagrindinę plėtros priemonę. Ir ne be reikalo: partnerystės rinkodaros industrija kasmet išauga apie 10,1 %, o 81 % prekės ženklų naudoja šią priemonę konversijų didinimui. Prisijungti prie partnerių programos nieko nekainuoja, o vienu metu galima dalyvauti net keliose programose.
Vienos iš žymiausių programų – „CJ Affiliate“, „Amazon Associates“, „eBay Partner Network“.

Šis metodas suveiks geriausiai tiems, kurie jau yra tinklaraštininkai ar nuomonės formuotojai, subūrę gausią auditoriją socialiniuose tinkluose. O jeigu turite savo svetainę, galite susikurti atskirą skiltį, skirtą kitų įmonių reklamai.

Kaip ir bet kuri kita plėtros priemonė, partnerystės rinkodara pasižymi savais niuansais – privalumais ir trūkumais. Tarp didžiausių privalumų išskiriamas pasyvių pajamų šaltinis (vos viena nuoroda gali generuoti pajamas kelis mėnesius ar net metus), galimybė dirbti bet kurioje pasaulio vietoje ir priklausomybė tik nuo savęs – kuo daugiau reklamuojate, tuo didesnes pajamas gaunate.

Tiesa, kadangi taikant šį metodą uždarbis susidaro iš komisinių, jis bus mažesnis negu, pavyzdžiui, prekiaujant nuosava produkcija. O tuo tarpu norint itin gerų pardavimų, reikės suburti didelę auditoriją internete, kas gali tapti šiokiu tokiu iššūkiu, jeigu dar nesate gerai žinomas nuomonės formuotojas.

123RF.com nuotr./Darbas iš namų
123RF.com nuotr./Darbas iš namų

Elektroninė parduotuvė

Viena iš geriausių galimybių užsidirbti internete yra nuosavos elektroninės parduotuvės (el.parduotuvės) atidarymas. El.parduotuvė leis prekiauti bet kurioje pasaulio vietoje ir bet kuriuo metu.

Pagrindinis dalykas, rekomenduojamas be išimties kiekvienam, ketinančiam atidaryti el.parduotuvę, yra nuodugni rinkos analizė. Išbandykite „Owler“ – tai yra vienas geriausių įrankių, atliekančių konkurentų analizę.

Žinoma, nevalia pamiršti ir savo tikslinės auditorijos. Išanalizuokite, kaip jūsų produktai gali pagelbėti sprendžiant vartotojų problemas. Šiam tikslui pasitelkite socialinius tinklus ar forumus, kurių lankytojai yra labiausiai linkę diskutuoti.

Atlikus išsamią rinkos analizę, metas prognozuoti pelną. Paprastai rinka su 20 % pelno marža yra laikoma pelninga, tačiau šis rodiklis gali labai varijuoti skirtingose rinkose.

Norint tiksliai apskaičiuoti pelno maržą, reikia nuspręsti, kokią produkciją pardavinėsite. Vieni iš populiariausių internetinių verslo tipų yra šie:
„Dropshipping’as“. Verslo modelis, kuriame vartotojų poreikius patenkina tiekėjas. Privalumas – jums nereikės valdyti inventoriaus bei atsargų, tačiau taip pat negalėsite kontroliuoti ir produkto kokybės.
Didmeninė prekyba. Šiuo atveju pardavinėsite produktus dideliais kiekiais. Šis verslo modelis pareikalaus didelių investicijų, be to, reikės įkurti didelius atsargų sandėlius, tačiau šio verslo modelio grąža yra viena didžiausių.
„Private Labeling“. Produktai, pagaminti trečiosiose šalyse, yra parduodami su jūsų prekės ženklu. Šis verslo modelis tinkamiausias tada, kada norite užsiimti prekyba, tačiau neturite kapitalo. Šis modelis taip pat pareikalaus didelių investicijų, tiesa, ne tokių didelių kaip didmeninės prekybos modelis.
„White Labeling“. Šiuo atveju atkartojate jau rinkoje egzistuojantį prekės ženklą, jį šiek tiek pakeisdami. Šis modelis nuo „Private Labeling“ skiriasi tuo, kad čia nekuriate savo produkto.
Prenumerata. Tam tikrais laiko intervalais vartotojams yra siunčiama produktų prenumeratos dėžutė arba siūloma užsiprenumeruoti tam tikras paslaugas. Šį modelį puikiai iliustruoja „Blue Apron“.

Pagrindiniai verslo modeliai

Pagrindinius verslo tipus jau pristatėme, dabar laikas susipažinti su skirtingais el.komercijos modeliais, kurių kiekvienas skiriasi savo dalyviais. Štai keturi pagrindiniai internetinio verslo modeliai:


„B2B“ („Verslas – verslui“ modelis). Pavadinimas išduoda, kad šiame modelyje prekyba vyksta tarp skirtingų verslų. Puikus modelio pavyzdys yra „WeWork“ įmonė, siūlanti biurų erdves kitoms įmonėms. Vis tik „B2B“ verslo modelis reikalauja didžiulių pradinių investicijų.


„B2C“ („Verslas – vartotojui“ modelis). Tai yra labiausiai paplitęs modelis, kuriame prekyba vyksta tarp įmonių ir fizinių asmenų. Žinoma, yra įmonių, kurios tuo vienu metu prekiauja „B2C“ ir „B2B“ rinkose. Viena tokių – „Amazon“.


„C2B“ („Vartotojas – verslui“ modelis). Šis verslo modelis nėra toks dažnas, o labiausiai išpopuliarėjo laikinų darbų dėka. Vienas iš šio modelio pavyzdžių: reklaminės vietos tinklaraštyje pardavimas įmonei.


„C2C“ („Vartotojas – vartotojui“ modelis). Itin paprastas verslo modelis, kuriame prekyba vyksta tarp skirtingų vartotojų tokiose platformose kaip „eBay“ ar „Etsy“.

Aukščiau pateikta informacija tikrai turėjo supažindinti jus su pagrindinėmis el.komercijos subtilybėmis, o jeigu vis dar dvejojate, pasikalbėkime ir apie šių verslo modelių privalumus bei trūkumus. Privalumai išskiriami trys. Pirmiausia, prekiauti galite bet kuo – daiktais, paslaugomis ar skaitmeninėmis gėrybėmis. Juolab, kad sukurti naują el.parduotuvę nereikia didelių investicijų. Pasinaudoję „Zyro“ ar „WooCommerce“ įrankiais, el.parduotuvę susikursite itin paprastai, o jūsų vartotojai visą prekių asortimentą matyti galės labai lengvai.

Verta pasiruošti tam, kad el.parduotuvės sukūrimas ir reklama gali pareikalauti didesnių laiko kaštų. O ir konkurencija nemaža – vietos po rinkos saule ieškoti gali tekti stumdantis su įvairiais prekių ženklais iš viso pasaulio.

123RF.com nuotr./Mergina darbuojasi
123RF.com nuotr./Mergina darbuojasi

Turinio marketingas

Nemažai žmonių šiandien tampa turinio kūrėjais internete, tačiau šis darbas nėra toks paprastas, koks gali pasirodyti iš šono. Norint pasiekti sėkmę, reikia gebėti sudominti plačią auditoriją nuosekliai kuriant įtraukiantį turinį.

Jeigu norite tapti kūrėju internete, pirmiausia reikėtų apgalvoti turinio idėjas. Geriausiai rinktis sritį, apie kurią išmanote daugiausiai ir kuri jums atrodo įdomiausia.

Pasirinkę pagrindinę idėją, vien tik ja neapsiribokite. Pabandykite sugalvoti ir papildomas turinio temas. Jų ieškoti siūlome „Google keyword planner“ įrankio pagalba.

Galiausiai liks tik pasirinkti turinio platformą. Yra be galo daug turinio formatų, tačiau mes apžvelgsime populiariausius – vaizdo įrašus, tinklaraščius bei elektronines knygas. Žinomiausia vaizdo įrašų platforma yra „YouTube“. Dauguma žmonių mieliau renkasi vaizdo įrašus, kadangi vizualiai pateiktą informaciją suprasti yra žymiai paprasčiau nei tekstą. Jei jums patinka kurti vaizdo įrašus, siūlome išbandyti „YouTube“.

Kita vertus, jeigu labiau mėgstate rašyti, atkreipkite dėmesį į tinklaraščius. Kai tik sudominsite didesnį skaitytojų skaičių, užsidirbti bus lengva. Įvairios įmonės noriai renkasi tinklaraščius savo reklamai, be to, tinklaraštininkai gali prisijungti prie partnerystės programų. O su „Google AdSense“ už kiekvieną paspaudimą ant jūsų tinklaraštyje rodomų reklamų gausite užmokestį.

Jeigu mėgstate rašyti taip pat galite prekiauti savo kūryba „Kindle“ elektroninių knygų platformoje. Šioje platformoje uždarbis yra sąlyginai nedidelis, tačiau pradžioje jums visiškai nereikės investuoti, kadangi knygos nėra spausdinamos. Už nedidelį mokestį galėsite prekiauti ir „Amazon“ platformoje. Jums nereikės net nuosavos internetinės svetainės.

Augant jūsų verslui, vis daugiau įmonių pradės jus pastebėti, dažniau sulauksite reklamos pasiūlymų. Tai – lyg sniego gniūžtės efektas: kuo sėkmingesnis tapsite, tuo daugiau galimybių gausite.

Aptarkime ir turinio marketingo privalumus bei trūkumus. Geroji žinia yra ta, kad jums nereikia apsiriboti tik viena platforma. Galite rašyti tinklaraštį ir tuo pačiu metu kurti vaizdo įrašus „YouTube“. Turite ir puikią progą sukurti profesionalų prekės ženklo įvaizdį. Daugelis turinio kūrėjų – tokių kaip „PewDiePie“, „Pat Flynn“ ir „Andy Weir“ – žinomi tapo visame pasaulyje. Be to, jeigu kursite vertingą turinį, neprarasite savo auditorijos. Atsiminkite – turinys yra karalius.

Be abejo, turinio marketingo žmonės susiduria su keliais iššūkiais. Jie reklamos pasiūlymus gauna tik subūrę plačią auditoriją, tad ši veikla gali pareikalauti nemažai laiko sąnaudų. Be to, norėdami aplenkti kitus, turėsite nuolat domėtis pasaulio aktualijomis ir kurti naują, svarbiausia – įdomų turinį.

Internetiniai kursai ir mokymai

Suprantama, kad šiais laikais internetiniai mokymai itin išpopuliarėjo. Ši mokymo forma suteikia galimybę bendrauti su mokiniais iš viso pasaulio, neiškeliant kojos iš namų.

Žinoma, šis užsiėmimas reikalauja tam tikros srities žinių, o jeigu jų neturite, galite pasinaudoti internetinio mokymosi platformomis „EdX“ ar „Teach“. Norintiems atnaujinti savo įgūdžius internete yra apstu seminarų bei mokymų įvairiomis temomis.

Įgūdžius patobulinę, būsite pasiruošę mokyti kitus. Tereikės nuspręsti, kokia forma norite sukurti savo mokymus. Galite parduoti jau įrašytus seminarus arba vesti tiesiogines mokymų transliacijas internetu.

Taip pat galite sukurti nuosavą elektroninio mokymosi platformą arba prisijungti prie jau egzistuojančių mokymosi svetainių, pavyzdžiui, „Chegg“ ar „TutorMe“.

Prisijungę prie „Chegg“ platformos, galėsite iš karto pradėti mokyti kitus. Ši platforma siūlo grupinius mokymus susirašinėjimo, audio ar video skambučio formatais, kai tuo tarpu „TutorMe“ platformoje yra tik privačių mokymų galimybė.

Žinoma, ne visi domisi mokslu, tad jeigu norite vesti ne akademinius mokymus, išbandykite „TakeLessons“. Šioje svetainėje galima rasti muzikos, rankdarbių ar užsienio kalbų mokymus.

Jeigu norite parduoti savo kursus, siūlome išbandyti „Udemy“, „Skillshare“ bei „BitDegree“. Šiose platformose galima rasti labai platų kursų pasirinkimą: nuo gyvenimo būdo – iki tiksliųjų mokslų. Be to, šis būdas puikus norintiems sustiprinti savo įvaizdį skaitmeninėje erdvėje.
Geriausia – tai, kad galite mokyti įvairiausiomis temomis, turėsite galimybę susidaryti savo darbo grafiką. Negana to, sutaupysite pinigų, nes jums nereikės naudotis transportu bei nuomotis patalpų.

Tiesa, šiai veiklai reikalingas itin geras interneto ryšys, o jeigu siūlysite tiesiogines mokymų transliacijas, gali būti sudėtinga prisiderinti prie kitų laiko zonų gyventojų.

Kitoje straipsnio apie sėkmingą verslą internete 2021 m. dalyje aptarsime svarbiausius žingsnius, kurie kaip oras būtini virtualaus verslo naujokams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs