Pirmąją šio straipsnio dalį, kurioje analizavome internetinio verslo galimybes ir modelius, rasti galite čia. Šiame straipsnyje kalbėsime apie detalią rinkos analizę, verslo modelio plano kūrimą, domeno unikalumo svarbą ir klientų simpatijų užkariavimą.
1. Atlikite detalią rinkos analizę
Pirmiausia reikėtų identifikuoti patraukliausią rinką, kurios vartotojus norėsite sudominti. Apsibrėžus rinkos ribas, jūsų rinkodaros strategija bus daug efektyvesnė. Pasinaudoję „Google Trends“ įrankiu, sužinokite, kurios rinkos šiuo metu yra pelningiausios. Išanalizuokite jus dominančios rinkos tendencijas ir pagal jas identifikuokite papildomas temas turiniui.
Paaiškinsime šį procesą naudodami raktažodį „sveikata“. Šis raktažodis gali būti susiaurintas į tokias kategorijas kaip sveikų produktų prekyba, sveikatos programėlė ar sveikatingumo turinys.
Analizuodami rinkas įsitikinkite, kad žmonės jomis domisi vis aktyviau, ir yra pastebima augimo tendencija. Venkite temų, kuriomis žmonės nesidomi.
Kuomet identifikuosite patraukliausią rinką, galėsite ieškoti turinio idėjų, pasitelkdami raktažodžių paiešką tokiais įrankiais kaip „Wordtracker“ ar „Ahrefs“. Šie įrankiai padės išmatuoti konkrečios rinkos pelningumą bei identifikuoti pagrindinius jūsų konkurentus.
2. Išsirinkite savo verslo modelį
Atlikus rinkos analizę, bus metas sukurti verslo planą. Verslo plane yra aprašomas jūsų verslo pobūdis ir pateikiami atsakymai į tris svarbiausius klausimus: kas yra jūsų vartotojas, kokią vertę jam siūlo jūsų įmonė bei kokie finansiniai ištekliai yra reikalingi, siekiant suteikti tą vertę vartotojui. Kitaip tariant, tai yra jūsų verslo augimo vizija.
Norėdami parašyti gerą verslo planą, galite pasinaudoti keturiais ankstesniame straipsnyje išvardintais internetinio verslo tipais, kurie šiuo metu yra populiariausi. Papildomai galite pasidomėti tinklalaidėmis bei konsultavimo internetu paslaugomis.
3. Sugalvokite unikalų domeno pavadinimą
Domeno pavadinimą naudotojai įveda į paieškos langelį, kuomet nori pasiekti tam tikrą svetainę. Siekiantiems sukurti stiprų prekės ženklą itin svarbu pasirinkti unikalų domeno pavadinimą.
Domeno pavadinimas turėtų būti paprastas ir įsimintinas, tačiau tuo pačiu ir patraukiantis dėmesį. Be to, visada įsitikinkite, kad jūsų pasirinktas domeno pavadinimas jau nėra užimtas – taip išvengsite teisinių konfliktų.
Jeigu ieškote daugiau idėjų, pasinaudokite domeno paieškos įrankiu ar verslo pavadinimų generatoriumi. Pasirinkę norimą domeno pavadinimą, būtinai patikrinkite jį socialiniuose tinkluose – galbūt kažkas jį jau naudoja.
Kuriant domeno pavadinimą, rekomenduojama vengti skaičių bei brūkšnių, kurie gali apsunkinti jūsų domeną. Rinkitės trumpus, konkrečius žodžius, geriausiai apibūdinančius jūsų verslą. Pavyzdžiui, „Chanel“ pavadinimas yra šio prekės ženklo įkūrėjos pavardė, o „TripAdvisor“ paprasčiausiai apibūdina verslo teikiamas paslaugas. Venkite negirdėtų žodžių, nebent jie jūsų verslui dera idealiai. Šią situaciją puikiai iliustruoja mados prekės ženklas „Zalando“.
Pats populiariausias pasaulio domenas, prie kurio kai kurie vartotojai taip įpratę, kad galvoja, jog kiekvienas pasaulio domenas užsibaigia lygiai taip pat, yra „.com“ . Vis dėlto, kurdami į Lietuvos rinką orientuotą verslą, apsvarstykite vietinio „.lt“ domeno galimybę.
Išsirinkę domeno pavadinimą, būtinai jį įregistruokite domenų registre arba nusipirkite jį svetainės talpinimo (hostingo) paslaugų įmonėje, pavyzdžiui, „Hostinger“.
4. Įsigykite svetainės hostingą
Svetainių kūrimas yra neatsiejamas nuo hostingo. Geras hostingas nulemia jūsų svetainės efektyvumą ir greitį, todėl, kurdami svetainę, rinkitės patikimą hostingo paslaugų tiekėją.
„Hostinger“ siūlo hostingo planus tiek mažiems, tiek dideliems projektams itin prieinama kaina. Be to, profesionali kompanijos klientų aptarnavimo komanda yra pasiruošusi padėti 24/7.
Pradedantiesiems vertėtų išbandyti „web hostingo“ paslaugą, kuri šiuo metu yra populiariausia tarp mažų ir vidutinio dydžio tinklalapių.
5. Susikurkite interneto svetainę
Jeigu norite susikurti personalizuotą ir unikalią svetainę, rekomenduojame išbandyti „WordPress“.
„WordPress“ yra nemokama turinio valdymo sistema (angl. – „CMS“ – „Content Management System“), siūlanti tūkstančius įskiepių, padedančių sukurti išskirtinę svetainę. Savo oficialioje svetainėje „WordPress“ siūlo begalę nemokamų tinklalapio išvaizdos temų.
Su „bbPress“ prie savo svetainės galite pridėti forumą, o SEO įskiepis „Yoast SEO“ optimizuos jūsų svetainę ir padės užimti aukščiausias vietas paieškos sistemų rezultatuose.
Šalia viso to dar galite pasinaudoti nemokamu elektroninės komercijos įrankiu „WooCommerce“. „Akismet“ padės suvaldyti didelį komentarų srautą, o su „Mailchimp“ sukursite nepriekaištingus naujienlaiškius.
Akivaizdu, kad „WordPress“ yra geriausias variantas siekiantiems sukurti individualios išvaizdos svetainę. Tačiau jeigu norite išvengti sunkumų, kurdami savo svetainę, siūlome išbandyti svetainių kūrimo įrankius. „Zyro“ yra svetainių kūrimo įrankis, su kuriuo galima susikurti išskirtinio dizaino svetainę ar elektroninę parduotuvę. Ši platforma taip pat siūlo hostingo paslaugas bei daugybę inovatyvių įrankių lengvai verslo pradžiai.
Jeigu norite atidaryti elektroninę parduotuvę, siūlome rinktis „Zyro eCommerce“ planą.
6. Užkariaukite savo klientų simpatijas
Kai susikursite savo svetainę, bus metas pradėti reklamuoti savo verslą. Didelį dėmesį atkreipkite į socialinius tinklus – juk būtent juose vartotojai praleidžia didžiausią dalį kasdienio naršymo internete laiko.
Aktyviai bendraukite su savo auditorija, tačiau nebūkite įkyrūs. Išlikite nuoširdūs ir atsakingi. Galite pasinaudoti „Quora“ forumu ir atsakyti į dažniausiai vartotojams kylančius klausimus. Taip sukursite abipusį pasitikėjimą.
Skaitmeninėje rinkodaroje griežtų taisyklių nėra. Svarbiausia – gerai išmanyti savo auditoriją: kokie yra jų demografiniai duomenys bei kokios platformos yra populiariausios tarp jų.
Jaunesni vartotojai, ypač 18–24 m. kategorijoje, teikia pirmenybę „Instagram“ platformai, kurioje geriausiai veikia vizualiai įtraukiantis turinys. Išryškinkite savo prekės ženklo nuotaiką ar pabrėžkite savo produktų unikalumą, pasinaudodami „Instagram Stories“ ar įprastais sienos įrašais.
Tačiau pasikliauti vien socialiniais tinklais būtų rizikinga. Reklama yra greičiausias būdas paskleisti žinią apie naują prekės ženklą, tačiau dažnu atveju šis kanalas pareikalauja nemažai kaštų.
Vienas būdas išvengti didelių išlaidų yra kryžminė reklama (ang. – „Cross-promoting“). Tai yra reklama skirtingose platformose, pavyzdžiui, „Amazon“, kurioje kasdien apsilanko milijonai vartotojų. Daliai jų jūsų verslas gali pasirodyti įdomus, tad už sąlyginai mažą kainą pritrauksite naują vartotojų srautą. Tokie didelių pastangų nereikalaujantys veiksniai gali itin pagerinti jūsų svetainės rezultatus bei prisidėti prie tolimesnio verslo augimo.
Kaip tapti sėkmingu be didelių investicijų?
Šiais laikais svetainės kūrimo procesas yra itin paprastas ir nereikalauja didelių investicijų. Pavyzdžiui, su „Hostinger“ premium planu, sumokėję vos 2,42 Eur per mėnesį, gausite hostingo paslaugą bei nemokamą domeną.
Jeigu norite užsiimti elektronine komercija, rinkitės „Dropshipping“ modelį – tokiu atveju jums nereikės rūpintis produktų atsargomis bei jų saugojimu. Tiekėjai pasirūpins užsakymų vykdymu, o jūs gausite komisinį mokestį.
Partizaninis marketingas taip pat yra puikus būdas reklamuoti savo verslą, neišleidžiant krūvos pinigų. Partizaninio marketingo sprendimai iššaukia išskirtines reakcijas ir atkreipia vartotojų dėmesį, tad yra idealus sprendimas naujokams.
Reklama socialiniuose tinkluose taip pat nereikalauja didelių finansinių kaštų. „Google AdWords“ siūlo „pay-per-click“ galimybę: mokate tik tada, kai vartotojas paspaudžia ant jūsų rodomos reklamos.
Akivaizdu, kad, pasitelkus kūrybinius sugebėjimus, didelių investicijų neprireiks, tad nieko nelaukite ir pradėkite jau šiandien!
Dažniausi klausimai apie skaitmeninį verslą
Jeigu dar kiek dvejojate ar ieškote įkvėpimo, netrukus rasite visus atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus apie naujo verslo pradžią internete.
Koks verslas internete 2021-aisiais yra sėkmingiausias?
Remiantis COVID-19 pranešimu, didžiausias augimas yra prognozuojamas technologijų sektoriui, ypač – „Cloud hostingui“, kuomet prekybos ir kelionių sektoriaus pajamos krito atitinkamai 5,7 % ir 44,7 %.
Rinkdamiesi savo verslą, turėkite šias tendencijas galvoje ir išskirtinį dėmesį skirkite rinkoms, susijusioms su nuotoliniu darbu.
Kokį verslą internete yra lengviausia vystyti?
Šį terminą yra gana sudėtinga apibrėžti, nes žodis „lengvas“ išties labai subjektyvus. Tiesa, yra keli veiksniai, nusakantys verslo paprastumą. Daug pastangų nereikalaujantis verslas pasižymi trimis kriterijais – paprastumu (tokį verslą itin paranku pradėti naujokams), greitu atsipirkimo laiku bei mažais finansiniais kaštais.
Kaip rasti verslą, kurį būtų itin paprasta pradėti šios srities naujokams?
Pirmiausia reikia kalbėti apie greitį. Kaip greitai galima sukurti verslą ir kiek laiko prireiks išmokti verslo subtilybių? Jeigu norite eiti lengvesniu keliu, siūlome užsiimti veikla, kuriai nereikės mokytis naujų įgūdžių.
Nereikalaujančios išsilavinimo paslaugos yra puikus to pavyzdys. Viena iš galimybių – tapti laisvai samdomu rašytoju. Viskas, ko reikės, tai jūsų vaizduotė bei nešiojamas kompiuteris. Be to, papildomas privalumas būtų užsienio kalbų mokėjimas.
Užsiregistravę laisvai samdomų darbuotojų platformose „Fiverr“ ar „Upwork“, savo paslaugas galėsite pradėti pardavinėti akimirksniu.
Koks verslas internete 2021-aisiais yra pelningiausias?
Vienareikšmiško atsakymo nėra. Visuomet siūlome laikytis 20 % pelno maržos taisyklės, tačiau turime dar dvi skaitmeninio verslo idėjas, kurios, manoma, esančios labai perspektyvios. Pirmoji – reklamų valdymas. „eMarketer“ duomenimis, skaitmeninės reklamos biudžetai Jungtinėse Amerikos Valstijose 2019 m. siekė 129 milijardus dolerių. Pasak 2023 m. prognozių, ši suma padidės dvejais trečdaliais. Tuo tarpu metinis reklamos vadybininko atlyginimas siekia 110 221 dolerius.
Antroji perspektyvaus skaitmeninio verslo idėja – prenumeratos verslo modelis. Šis modelis garantuoja sugrįžtančias pajamas, be to, „UnivDatos“ prognozėmis, 2025 m. šioje rinkoje bus uždirbti 478,2 milijardai dolerių.
Kaip neturintiems pinigų pradėti verslą internete?
Jeigu norite mažai išlaidų reikalaujančio verslo, rekomenduojame „Dropshipping“ verslo modelį. Taip pat galite užsiimti elektronine informacija, pavyzdžiui, elektroninėmis knygomis ar internetiniais kursais. Norint dar labiau sumažinti išlaidas, savo paslaugas siūlykite „Google Shopping“ ar „Amazon“ prekyvietėse.
Dabar turite begalę idėjų ir pasiūlymų – belieka tik išsirinkti. Geriausia tai, kad, naudojantis inovatyviomis platformomis, jums neprireiks didelių investicijų. Tad nieko nelaukite ir ženkite į skaitmeninio verslo pasaulį.