Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

Sumokėjus pinigus, skrendu.lt paprašė 20 eurų priemokos: įvertino vartotojų teisių gynėjai

Lėktuvų bilietų pirkimas vienai Lietuvos juvelyrei tapo mįsle – nors už bilietus buvo sumokėta visa nurodyta suma, po sandorio jie dar pabrango. Pasirodė, kad su tokiais atvejais susiduria ne ji viena. Bilietus pardavusios platformos skrendu.lt atstovė argumentuoja, kad jie kainų nenustato, o jos nuolat kinta, todėl pirkėjai gali nespėti tokių bilietų įsigyti. Tuo tarpu Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) mano, kad tokie procesai gali turėti vartotojų klaidinimo požymių.
Vilniaus oro uosto išvykimo salėje atidengta nauja instaliacija
Vilniaus oro uosto išvykimo salė / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Į painią situaciją su lėktuvo bilietais pateko juvelyrė Jurga Gusarovienė – ji iš skrendu.lt platformos sulaukė tokios žinutės:

„Informuojame, kad gavome jūsų mokėjimą, tačiau negalime patvirtinti užsakymo dėl pasikeitusios kainos. Šiuo metu visam užsakymui yra 20 eurų pabrangimas. Galime atsiųsti nuorodą priemokai atlikti arba atlikti visos sumos grąžinimą“.

Moteris dėl to gerokai nustebo:

„Paaiškinkite, ar taip gali būti? Nusipirkote, bet dar pabrango, tai primokėkite. Gal nulaužta skrendu.lt paskyra? Kitaip tai yra visiškas reketas, iki skrydžio galiu gauti dar 10 laiškų apie pakilusią kainą, pinigai negrąžinti. Paskutinį kartą taip jaučiausi maždaug 2000-aisiais, kai už butą sumokėjau rankpinigius, po kelių dienų turėjome forminti pirkimą pas notarą ir pardavėjas pradėjo reikalauti už butą daugiau pinigų. Baigėsi jam blogai. Maniau, reketo laikai negrįš“, – savo socialiniame tinkle žinute dalinosi moteris.

J.Gusarovienės nuotr./Skrendu.lt laiškas
J.Gusarovienės nuotr./Skrendu.lt laiškas

Kalbėdama su 15min J.Gusarovienė teigė, kad galiausiai nenorėjo rizikuoti – paprašė grąžinti pinigus ir bilietus įsigijo jau tiesiai iš oro linijų.

Tiesa, ją nustebino, kad tai – ne vienetinis atvejis. Nemažai po jos įrašu komentavusių vartotojų sako susidūrę su panašia situacija.

Skrendu.lt: mes tik pardavėjai ir kainų nenustatinėjame

UAB „Baltic Tours Group“, kuriai priklauso prekės ženklai skrendu.lt ir lektuvubilietai.lt, atstovė Rasa Levickaitė 15min komentavo, kad platforma veikia kaip oro transporto bilietų pardavėjas – tarpininkauja parduodant faktinių vežėjų teikiamas keleivių vežimo paslaugas.

„Dėl nurodytos priežasties ne bilietų pardavėjas Skrendu.lt, o faktinis oro vežėjas nustato bilietų kainą, jų kainodarą, sumažina ar padidina parduodamų bilietų kainas. Transporto bilietų pardavėjas, savo ruožtu, rezervacinėje sistemoje tik atvaizduoja pardavimo kainą“, – nurodė R.Levickaitė.

Pašnekovė pabrėžė, kad faktiniai vežėjai siūlydami pardavimo kainą taiko dinaminę kainodarą – kaina nėra fiksuota, o kinta, priklausomai nuo tuo momentu esančio susidomėjimo bilietais.

Todėl konkrečiu metu visai rinkai gali būti pasiūlomas atitinkamas bilietų kiekis už tam tikrą kainą, o tam kiekiui pasibaigus, automatiškai siūloma kita kaina.

Bendrovės nuotr./Rasa Levickaitė, „Baltic Tours Group“
Bendrovės nuotr./Rasa Levickaitė, „Baltic Tours Group“

„Tokiu būdu gali susidaryti situacija, kuomet bilietų pardavėjui suformavus skrydžio rezervaciją iki keleiviui faktiškai apmokant bilieto kainą, kitas keleivis pirmesnis užsako ir apmoka laisvas vietas lėktuve. Esant tokiai situacijai, faktinio vežėjo sistema atnaujina kainą, o bilietų pardavėjas naują nustatytą kainą tik atvaizduoja“, – komentavo R.Levickaitė.

Pašnekovė pridūrė, kad vartotojams reikėtų atidžiai skaityti platformos sąlygas.

„Skrendu.lt sąlygose nurodoma, jog „Keleivis patvirtina, kad jam yra žinoma, kad už skrydžio kainą siūlomų vietų skaičius yra ribotas ir už nurodytą kainą jų gali nelikti, jei už šį arba kitus skrydžius sumokėsite pavėluotai. Užsakymas nėra patvirtintas tol, kol klientas negauna laiško apie patvirtinimą. Kol mokėjimas nėra gautas – bilieto kaina gali keistis, todėl rekomenduojama jį atlikti kuo greičiau“, – nurodė bendrovės atstovė.

Anot jos, visi skrendu.lt sistemos naudotojai su tokiomis sąlygomis yra supažindinami bilieto užsakymo metu.

„Aviacija yra didelių kaštų ir sudėtingų saugumo operacijų valdymo verslas. Nors vartotojams sunku priprasti prie tokio pobūdžio kainodaros, reikalinga ypatingai greita reakcija apmokant bilietą, tačiau ši kainodara vis labiau tampa neatsiejama skrydžių, kelionių ir keliautojų žinių dalimi“, – komentare 15min rašė R.Levickaitė.

VVTAT: tokia praktika gali turėti vartotojų klaidinimo požymių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) 15min informavo, kad nėra sulaukusi vartotojų skundų konkrečiai dėl situacijų, susijusių su platforma skrendu.lt.

Tačiau, preliminariai vertinant, tokia praktika, kai užsakymo kaina padidinama jau įvykus sandoriui, nėra teisinga ir gali turėti vartotojų klaidinimo požymių, nurodoma 15min gautame komentare.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba

„Vartotojui, susidūrusiam su tokia situacija reikėtų kreiptis į pardavėją ir pateikti savo reikalavimą. Jeigu pardavėjo atsakymas vartotojo netenkina, arba pardavėjas neatsako vartotojui per 14 dienų, vartotojas gali kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka. Kartu su prašymu vartotojui būtina pateikti pirkimą įrodantį dokumentą, užsakymo kopiją, susirašinėjimą su pardavėju, kitus turimus įrodymus. Kiekvienas ginčas yra nagrinėjamas individualiai, o priimtas VVTAT sprendimas yra privalomas vykdyti ginčo šalims“, – įprastą tvarką nurodo institucija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trijų s galia – ne tik naujam „aš“, bet ir sveikoms akims!
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas