Originalios Luko Ylos darbo paieškos San Fransiske davė vaisių, tačiau vaikinas mąsto ir apie Lietuvą

Luko Ylos pavardė visai neseniai mirgėjo įvairių tarptautinių leidinių puslapiuose. Žiniasklaidą vaikinas sužavėjo originaliu darbo paieškos būdu – savo gyvenimo aprašymą darbdaviams San Fransiske pristatydavo spurgų dėžutėje, apsimetęs pasiuntinuku. Darbo kol kas, tiesa, negavo ir grįžęs į Lietuvą svarsto, kur toliau – Lietuvoje ar JAV – norėtų tęsti karjerą.
Lukas Yla
Lukas Yla / Luko Ylos asm. archyvo nuotr.

25 metų rinkodaros specialistas Lukas Yla norėjo įsitikinti, kad jo gyvenimo aprašymas neatsidurs San Fransisko darbdavių šiukšliadėžėse. Todėl vaikinas pirmiausia apsimetė esantis JAV bendrovės „Postmate couriers“ kurjeris, pasidarė specialius marškinėlius, užsuko į „Mr Holmes Bakehouse“, kur įsigijo spurgų, ir dėžutėje paslėpė savo gyvenimo aprašymą.

„Dauguma gyvenimo aprašymų atsiduria šiukšliadėžėje, o maniškis – jūsų pilve“, – tokį užrašą išvysta darbdavys, vos tik atidaręs spurgų dėžutę.

Luko Ylos asm. archyvo nuotr./Lukas Yla
Luko Ylos asm. archyvo nuotr./Pasiūlymas spurgų dėžutėje

Kaip 15min pasakojo L.Yla, su tokiomis spurgų dėžutėmis jis apsilankė 40-yje įmonių, su vaikinu vėliau susisiekė daugiau nei 10 jų, o tai, kaip teigė L.Yla, JAV yra geras pasiekimas. Darbo kol kas, tiesa, San Fransiske jis negavo.

Rinkosi stambias žuvis

Penkerius metus rinkodaros srityje dirbantis L.Yla apie technologijų Meka vadinamą San Fransiską svajojo nuo pat savo karjeros pradžios. Pastaruosius 2,5 metų jis buvo „CityBee“ rinkodaros vadovas.

„Jaučiau, kad esu užsibuvęs savo komforto zonoje, todėl nusprendžiau, kad, būnant 25 metų, yra pats tinkamiausias laikas mesti sau iššūkį ir išbandyti jėgas JAV. Prieš važiuodamas tikėjausi, kad čia būsiu visiškas nulis, tačiau negalvojau, kad būsiu netgi „žemiau nulio“. Amerikiečiams labai sunku įsivaizduoti, kad kažkas atvykęs iš mažos šalies, esančios netoli Rusijos, gali turėti tinkamą ir Amerikoje pritaikomą darbinę patirtį rinkodaros ar reklamos srityje“, – pasakojo L.Yla.

Jausdamasis kaip žmogus „žemiau nulio“ ir norėdamas išsiskirti, vaikinas sugalvojo rinkodaros kampaniją sau. Su spurgomis „pagardintu“ savo gyvenimo aprašymu jis aplankė daugiau nei 40 įmonių.

Luko Ylos asm. archyvo nuotr./Lukas Yla
Luko Ylos asm. archyvo nuotr./Lukas Yla

„Kruopščiai atsirinkau ir taikiausi į TOP technologijų įmones, tokias kaip „Uber“, „Lyft“, „GetAround“, „Dropbox“, „Pinterest“, „Stripe“, „Minted“, „SunBasket“ ir t.t., bei didžiausias reklamos agentūras San Fransiske, tokias kaip AKQA, kurios klientė yra „Apple“ ar „Venables Bell & Partners“. Daugumos mano aplankytų IT įmonių vertė rinkoje daugiau nei keli milijardai JAV dolerių“, – pasakojo L.Yla.

Jo teigimu, amerikiečiams patinka šou, išskirtinumas, todėl, norėdamas būti pastebėtas, jis kreipėsi į įvairius JAV naujienų portalus, pasakodamas savo istoriją.

„Daugeliui atrodo, kad visus papirko spurgos, tačiau jos tik ledkalnio viršūnė. Rinkodaros ar reklamos versle reikšminga kiekviena smulkmena: tekstas „Most resumes end up in trash – mine in your belly”, pačios spurgos („Mr. Holmes Bakehouse“ San Fransiske garsėja kaip kepykla, kepanti geriausias spurgas, kažkas panašaus kaip ALI desertai Lietuvoje), o vėliau idėjos įgyvendinimas, sugebėjimas savo išradingumu apeiti kliūtis ir pristatyti spurgas konkrečiam adresatui“, – pasako L.Yla. Internete jis stebėjo, kad domimasi jo CV, renkami duomenys.

„Iš 40 mano aplankytų įmonių su manimi susisiekė šiek tiek daugiau nei 10, taigi beveik 25 proc., o JAV rinkoje tai laikoma labai daug. Bet kuris amerikietis jums pasakys, kad ieškant darbo didmiestyje ir norint patekti į vos kelis gyvus interviu, reikia kreiptis bent į 100 skirtingų įmonių“, – pasakojo vaikinas.

Darbo susirasti dar nepavyko

„Šiuo metu esu dalyvavęs visame interviu procese su keliomis įmonėmis. Liko išspręsti klausimus dėl darbo leidimo, vizos ir galutinio apsisprendimo, kurioje šalyje noriu tęsti savo karjerą ir gyvenimą. Vienas iš didžiausių siurprizų buvo, kad San Fransiske žmogaus įdarbinimas ne į programuotojo poziciją (nuo pirmo pokalbio iki pasirašytos sutarties) užtrunka bent kelis mėnesius. Nieko nestebina, jei įdarbinimo procesas užtrunka dar ilgiau“, – pasakojo L.Yla. Todėl dabar vaikinas turi daug laiko apsispręsti, kur vis dėlto nori tęsti savo karjerą.

Luko Ylos asm. archyvo nuotr./Lukas Yla
Luko Ylos asm. archyvo nuotr./Lukas Yla

„Grįžau į Lietuvą, planuoju čia sutikti Kalėdas ir Naujuosius metus bei nuspręsti, kur toliau norėčiau save realizuoti – Lietuvoje ar JAV. Nesu kategoriškai nusistatęs prieš vieną ar kitą šalį, kūrybingi rinkodaros ir reklamos specialistai vertinami visur“, – pasakojo vaikinas.

Ko tikisi vaikinas iš savo gyvenimo ir darbo JAV? Pagrindinis tikslas, kaip pasakojo L.Yla, yra asmeninis ir profesinis augimas.

„Ši kelionė buvo mano asmeninis iššūkis – ką galiu nuveikti visiškai svetimoje aplinkoje, kur neturiu draugų, esu svetimas, nepabaigiau universiteto JAV, taip pat neturiu profesinės darbo patirties šioje šalyje. Rezultatas gerokai viršijo lūkesčius“, – pasakojo jis.

Užsienyje sunkiau

„Manau, kad Lietuvoje ar bet kokioje kitoje šalyje kiekvienas savo srities specialistas gauna tiek, kiek pats įdeda darbo“, – pasakojo L.Yla.

Tiesa, pabrėžė vaikinas, didesnėse šalyse ir rinkose rinkodaros, reklamos biudžetai yra didesni, todėl daugiau dėmesio rodoma išskirtinėms idėjoms.

„Tačiau taip pat iš savo vos trijų mėnesių patirties galiu pasakyti, kad užsienyje pasiekti tą patį karjeros (saviraiškos) lygį yra kelis kartus, jei ne kelis šimtus kartų, sunkiau nei Lietuvoje, nes tiesiog daugiau žmonių, daugiau konkurencijos. Žinoma, yra išimčių ir kiekvienas atvejis skirtingas“, – kalbėjo L.Yla.

Nepaisant to, vaikinas siūlo visiems specialistams, kuriems trūksta erdvės kūrybai, išbandyti savo jėgas užsienyje.

Lukas Yla
Lukas Yla

„Juk visada geriau yra pabandyti nei burbėti, kad kažkas kažko neleidžia. Apskritai manau, kad per daug laiko praleidžiame galvodami, kas būtų, jeigu būtų, užuot tiesiog pabandę. Ką tu pats padarei, kad gautum tas saviraiškos galimybes ir erdvę kūrybai?“ – svarstė specialistas.

Jis ir toliau norėtų dirbti rinkodaros, reklamos srityje: „Kalbant apie Lietuvą, nesu kategoriškai pasirinkęs įmonių, man vis dar išlieka svarbi galimybė nuolatos augti ir tobulėti. Savo karjeros pradžioje buvau labai susidomėjęs darbu reklamos agentūroje, tačiau pasirinkau eiti rinkodaros keliu ir dirbti kliento pusėje. Galbūt dabar verta išbandyti savo jėgas agentūros pusėje arba pačiam kurti „boutique“ stiliaus reklamos agentūrą“, – pasakojo L.Yla.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs