Sutarties vertė neskelbiama, BNS pranešė „Orlen Lietuva“.
2023 metų rugpjūtį 100 metrų ilgio 6,5 metrų pločio ir 10 metrų aukščio krovinys bus gabenamas apie 150 kilometrų iš Klaipėdos uosto į Mažeikių gamyklą, pranešė „Orlen Lietuva“.
„Reaktoriaus transportavimas yra vienas iš svarbiausių likučio hidrokrekingo įrenginio statybos projekto etapų, tad „Mammoet“ darbo rezultatai labai svarbūs šio projekto sėkmei“, – pranešime sakė „Orlen Lietuvos“ vadovas Michalas Rudnickis.
Reaktorius uoste bus iškrautas iš laivo ant 88 ašių tralo, kuris jį transportuos į gamyklą. Todėl, atsižvelgiant į reaktoriaus dydį, didžiausias iššūkis yra maršruto parinkimas, teigia įmonė.
„Mammoet“ pardavimų Rusijoje, Baltijos šalyse ir Suomijoje direktorius Edvinas Ivanauskas sako, kad maršruto parengimas yra ypač sudėtinga užduotis.
M.Rudnickis interviu BNS šią savaitę sakė, kad logistikos dalis yra pati sudėtingiausia būsimo 640 mln. eurų vertės gamyklos modernizavimo projekto dalis. Reaktorius bus vežamas per keturis rajonus – Klaipėdos, Kretingos, Skuodo ir Mažeikių.
„Orlen Lietuva“ spalio pabaigoje pasirašė apie 550 mln. eurų vertės sutartį su Jungtinės Karalystės (JK) bendrove „Petrofac“, o bendra didžiausio investicijų projekto nuo 2006 metų, kai ją įsigijo „Orlen“, vertė siekia 641 mln. eurų.
M.Rudnickis BNS sakė, kad vadinamąją likučio hidrokrekingo įrenginio (angl. Bottom of the Barrel) technologiją ir bazinį projektą sukūrė JAV naftos, dujų ir naftos chemijos technologijų milžinė UOP („Universal Oil Products“), o už visą logistiką – įrenginių gabenimą iš kol kas neįvardijamos gamyklos per Klaipėdos uostą iki Mažeikių – atsakinga „Mammoet“.
Panašų projektą „Mammoet“ Lietuvoje „Orlen Lietuvos“ užsakymu įgyvendino ir 2008 metais.