„Po tam tikrų sunkumų – kaip jūs pamenate – „Orlen“ logistikos problemos yra daugmaž išspręstos, „Orlen“ ketina toliau investuoti į infrastruktūrą“, – pirmadienį po susitikimo su premjeru Algirdu Butkevičiumi žurnalistams sakė Lenkijos diplomatas.
Ambasadorius teigė iš susitikimų su „Orlen Lietuvos“ generaliniu direktoriumi Ireneuszu Fafara žinantis, kad įmonė šiuo metu ieško, kaip pagerinti logistiką.
„Orlen Lietuva“ pernai rudenį patvirtino svarstanti galimybę tiesti produktotiekį iš Mažeikių į Klaipėdą – produktotiekiu būtų siekiama optimizuoti logistikos sąnaudas. Produktų transportavimas vamzdynu yra pigesnis nei vežti juos geležinkeliu.
„Jie kaip tik dabar susitikinėja su energetikos, ūkio ir aplinkos ministras ir ieško gero sprendimo. Bet kiek aš žinau – jie turi pinigų šiam projektui“, – sakė J.Skolimowskis, tačiau projekto jis neįvardijo.
„Orlen Lietuva“ skaičiavo, jog investicijos į produktotiekį iš Mažeikių į Klaipėdą siektų apie 110 mln. JAV dolerių (295,5 mln. litų), jų finansavimo šaltinis kol kas nepatvirtintas.
„Orlen“ taip pat kelia klausimą dėl krovinių vežimo Klaipėdos kryptimi sąlygų pakeitimo – įmonė nori mažesnių tarifų. „Orlen“ vadovybė balandį pažadėjo Lietuvai dar kartą apsvarstyti savo poziciją dėl jau kelerius metus keliamų logistikos problemų, siekiant sumažinti krovinių vežimo tarifus Lietuvos teritorijoje, pirmiausia į Klaipėdos uostą, bei atstatant išardytą geležinkelio ruožą į Rengę Latvijoje.
Dėl to „Orlen“ ir „Lietuvos geležinkeliai“ tarėsi balandį Varšuvoje, kur pirmą kartą susitiko įmonių aukščiausio lygio vadovai.