„Mes nesame patenkinti, kad bauda („Lietuvos geležinkeliams“ – BNS) buvo skirta, mūsų netenkina, kai yra skiriamos baudos vyriausybėms tose šalyse, kuriose mes veikiame. Vis dėlto mes sveikiname tokį sprendimą (atstatyti Rengės ruožą – BNS). Jau esame pradėję derybas, siekiant išspręsti šią problemą. Tai taip pat turės teigiamą įtaką mūsų veiklai“, – ketvirtadienį spaudos konferencijoje sakė „Orlen“ viceprezidentas Miroslawas Kochalskis.
Jo teigimu, svarbu, kad „Lietuvos geležinkeliai“ ir EK rastų problemos sprendimą, o „Orlen“ į šį klausimą žiūri iš verslo perspektyvos.
„Orlen Lietuvos“ generalinis direktorius Ireneuszas Fąfara BNS teigė, kad įmonė atidžiai stebi, kaip vystosi Rengės ruožo klausimas, nes tai liečia aplinkybes, kuriomis Mažeikių bendrovė veiks ateityje.
„Mes tikimės maksimaliai konkurencingos geležinkelių rinkos. Ir džiaugiamės girdėdami mūsų partnerių iš „Lietuvos geležinkelių“ deklaracijas, jog jie stengsis atkurti rinkos konkurencingumą“, – BNS atsiųstame komentare teigė I. Fąfara.
Pasak jo, bendrovė laukia galutinio sprendimo, tuomet spręs dėl įmonės „galimybių sprendžiant verslo logistinius ir teisinius iššūkius“.
„Mes vertiname EK sprendimą, bet nejaučiame triumfo akimirkos ir galime tik apgailestauti, jog Rengės klausimas visų pirma įvyko, visų antra – sprendimo paieškos tęsėsi dešimtmetį. Tai galėjo būti išspręsta prieš daug metų“, – sakė „Orlen Lietuvos“ vadovas.
„Orlen“ kol kas neatskleidžia, ar ketina teikti ieškinį „Lietuvos geležinkeliams“ dėl žalos atlyginimo po to, kai EK Lietuvos bendrovei už konkurencijos ribojimą skyrė beveik 28 mln. eurų baudą.
Bendrovė BNS nurodė, kad per metus į Latviją ir Estija išgabena apie 1,5 mln. tonų naftos produktų.
„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška trečiadienį pareiškė, kad įmonė ketina atstatyti Rengės ruožą. Tuo pačiu ji ketina skųsti EK sprendimą teismui ir tikisi bent jau sumažinti baudą.
EK spalio pradžioje paskelbė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ neteisėtai apribojo konkurenciją, 2008 metais išardę bėgius iš Mažeikių, kur veikia „Orlen Lietuvos“ gamykla, į Rengę, ir skyrė įmonei beveik 28 mln. eurų baudą. Lietuva buvo įpareigota ištaisyti pažeidimą – atstatyti bėgius arba imtis kitų priemonių konkurencijai atkurti.
Nuo 2008 metų „Orlen Lietuva“ gabena produktus ilgesniu maršrutu – per Šiaulius ir Joniškį, tačiau, kaip teigia geležinkeliai, įmonei buvo suteiktos tarifų nuolaidos.