„Oro navigacijos“ vadovas Saulius Batavičius sako, kad aviacijos bendruomenė taisykles sukūrė ir priėmė bendru kompromisu, tačiau praktinis jų taikymas rodo, kad reikia korekcijų.
„Taisyklėmis reglamentuota skrydžių tvarka ir iš oreivių, ir iš mūsų skrydžių vadovų reikalauja prisitaikyti prie naujų reikalavimų, tačiau praktiniai aspektai rodo, kad korekcijų reikės, tam ruošiamės artimiausiu metu sukviesti oreivius diskusijai, o po jos pateikti konkrečius siūlymus“, – pranešime teigė jis.
Anot bendrovės, vienas iš neatitikimų yra tai, kad „Oro navigacija“ bei karšto oro balionų pilotai naudojasi skirtingais meteorologiniais duomenimis, todėl ne kaskart sutampa skrydžio pradžios informacijos bei sąlygų tinkamumo vertinimas.
„Tai vienas svarbiausių aspektų, kuris kelia įtampą ir tam tikrą neapibrėžtumą, kai oro baliono pilotui sąlygos atrodo palankios, o skrydžių vadovas pagal sertifikuotus duomenis aiškiai mato, kad ne“, – teigė S.Batavičius.
Jis atkreipia dėmesį į tai, kad Vilniaus oro uoste auga skrydžių intensyvumas, kurį sudaro ne tik reguliarūs skrydžiai pagal viešai skelbiamą tvarkaraštį, bet ir privatūs, treniruočių ar kariniai skrydžiai.
Pernai rugpjūtį skelbta, kad reaguodama į augančius orlaivių srautus Vilniaus oro uoste, „Oro navigacija“ virš sostinės numatė oro balionų judėjimo ribojimus, tačiau oreiviai tuomet tvirtino, jog ribojimai būtų sumažinę skrydžių virš sostinės, tai būtų turėję neigiamą poveikį Vilniaus turizmui bei sužlugdytų oreivystę mieste.
Vėliau Susisiekimo ministerija teigė, kad imta ieškoti kompromisų, nepakenkiant skrydžių saugai ir paliekant daugiau galimybių skrydžiams miestuose.