JAV federalinis teismas taip pat pateikė kaltinimus trims buvusiems aukšto rango „Takata“ vadovams, kurie paliko bendrovę dar 2015 metais, dėl sprogstančių saugos pagalvių, privertusių paskelbti didžiausią Jungtinėse Valstijose automobilių atšaukimą dėl saugumo priežasčių.
Kaip rodo penktadienį paviešinti Mičigano valstijos federaliniam teismui pateikti dokumentai, šie asmenys kaltinami dėl oro pagalvių trūkumų, siejamų su 16 žmonių žūtimi ir 100 žmonių sužalojimu per incidentus visame pasaulyje.
JAV valdžia kaltina „Takata“ Shinichį Tanaką, Hideo Nakajimą ir Tsuneo Chikaraishi manipuliavus saugos pagalvių bandymų duomenimis, skelbia naujienų agentūra „Bloomberg“.
Dabartinis „Takata“ generalinis direktorius Shigehisa Takada pareiškė, kad jo bendrovė ėmėsi „agresyvių veiksmų“ padėčiai taisyti.
„Takata“ giliai apgailestauja dėl aplinkybių, atvedusių į šią padėtį, ir lieka visiškai įsipareigojusi būti sprendinio dalimi“, – sakoma bendrovės vadovo pranešime.
Bendrovę nuo 2013 metų krečia skandalas dėl saugos pagalvių, išsiskleisdavusių per didele jėga ir paskleisdavusia automobilio salone metalinių skeveldrų.
Dėl šių defektų savo automobilius buvo priversti atšaukti dauguma didžiųjų automobilių gamintojų, tarp jų „General Motors“, „Honda“, BMW ir „Tesla“.
Pagal susitarimą su JAV Teisingumo departamentu, kurį dar turi patvirtinti teisėjas, „Takata“ sumokės 25 mln. dolerių baudą, įkurs 125 mln. dolerių fondą, iš kurio bus mokamos kompensacijos nukentėjusiesiems, taip pat atlygins 850 mln. žalą paveiktiems automobilių gamintojams.
Manipuliavimas duomenimis
Pasak tyrėjų, minėti trys bendrovės vadovai žinojo apie „Takata“ gaminamų saugos pagalvių defektą ir kitas problemas, nustatytas bandymų metu. Jie dar nuo 2000 metų ir reguliariai tarpusavyje kalbėjosi apie bandymų rezultatų klastojimą.
Teigiama, kad buvę „Takata“ vadovai klastojo kokybės ataskaitas ir slėpė defektus nuo automobilių gamintojų.
Remiantis tyrimo duomenimis, 2004 metų vasarį H. Nakajima nusiuntė Sh.Tanakai elektroninį laišką, kuriame paaiškino, kaip manipuliuoja oro pagalvių siurblių bandymų rezultatais. Vėlesniuose laiškuose jie toliau aptaria, kaip nuslėpti informaciją apie defektus.
Jie ir toliau slėpė informaciją nuo automobilių gamintojų iki 2008 metų, kuomet buvo nustatyti šios įrangos defektai.
Jungtinėse Valstijos buvo atšaukta 29 mln. automobilių, kuriuose buvo įmontuoti 46 mln. brokuotų „Takata“ saugos pagalvių. Per ateinančius trejus metus ketinama atšaukti dar 42 mln. automobilių, kuriuose įmontuoti 69 mln. brokuotų pagalvių.