Apie skolos išeiškotojų „Sergel“ skambučių sulaukiančius VASA klientus ketvirtadienį pranešė 15min.
Vilnietė Angelė pasakojo pastebėjusi, kad šiemet sąskaita iš VASA už atliekų išvežimą vėluoja, todėl pati kovo 22 dieną paskambino pasiteirauti į įmonę, kas nutiko. Tąkart sužinojo, kad sąskaita dar ruošiama, tačiau balandžio viduryje sulaukė ne sąskaitos, o skambučio iš skolų išieškojimo bendrovės.
Panašioje situacijoje atsidūrė ir kitas vilnietis, kuris tvirtino, kad iš VASA sąskaitos sulaukė gerokai pavėluotai, tačiau net ir sumokėjęs buvo priduotas skolų išieškotojams. Apie tai daugiau skaitykite ČIA.
Iš šių klientų „Sergel“ už savo paslaugas paprašė 4 eurų mokesčio.
Po 15min publikacijos penktadienį VASA paskelbė priėmusi sprendimą laikinai sustabdyti skolų išieškojimą už neapmokėtas atliekų tvarkymo paslaugas, suteiktas per pirmąjį šių metų ketvirtį. Įmonė motyvavo, kad sprendimas priimtas sulaukus dalies klientų pranešimų apie negautas sąskaitas bei priminimus apie įsiskolinimą elektroniniu būdu arba paštu.
VASA komunikacijos vadovė Edita Sirutienė 15min informavo, kad iš 4500 skolininkų, balandį perduotų „Sergel“, tūkstantis buvo neatsiskaitę už pirmąjį šių metų ketvirtį.
„Klientams, kurie mokėjimo pranešimų negavę, „Sergel“ administravimo mokestis bus anuliuotas“, – sakė E.Sirutienė. Tiesa, kaip bus elgiamasi, jei klientas skolų išieškojimo bendrovei jau susimokėjo, dar nenutarta.
Aiškinsis, kodėl negavo sąskaitų
Įmonė pakvietė klientus atnaujinti savo kontaktus ir pranešti, jei iki šiol negavo mokėjimo pranešimų.
„Aiškinamės konkrečius atvejus ir jų priežastis, kodėl dalis klientų negavo mūsų išsiųstų mokėjimo pranešimų, kuriuos pradėjome siųsti nuo šių metų vasario pabaigos, didžioji jų dalis buvo išsiųsta kovo mėnesį. Tiems, klientams, kurie yra atsisakę popierinių sąskaitų, mokėjimo pranešimus išsiuntėme elektroniniu paštu, nurodydami, kad sąskaitos yra pateiktos savitarnos svetainėje. Kitiems klientams siuntėme popierinius mokėjimo pranešimus į pašto dėžutes“, – pranešime spaudai cituojama VASA direktorė Justina Prunskienė.
Pasak jos, priežasčių, kodėl mokėjimo pranešimai nepasiekė dalies klientų, gali būti įvairių, todėl įmonė operatyviai aiškinasi ir nagrinėja kiekvieną atvejį, tikrina ir tikslina klientų kontaktus, prašo pašto kurjerio paslaugas teikiančios įmonės, kad pateiktų informaciją apie galimus laiškų pristatymo trukdžius.
„Kasmet išsiunčiame apie 300 tūkstančių mokėjimo pranešimų įvairiais būdais. Per metus gali pasikeisti ir nekilnojamojo turto savininkai, ir jų kontaktai, todėl gali pasitaikyti atvejų, kai dėl įvairių priežasčių mūsų siunčiami pranešimai nepasiekia klientų, – aiškina įmonės vadovė.
„Apskaičiuodami šių metų mokėjimo pranešimus nurodėme susidariusias skolas už praėjusius laikotarpius, tačiau matome, kad būtina imtis papildomų priemonių raginant gyventojus laiku sumokėti rinkliavą. Todėl laikinai sustabdome šių metų pirmojo ketvirčio skolų administravimą ir ieškome papildomų komunikacijos galimybių. Labai atsiprašome klientų, kurių nepasiekė mūsų siųsti mokėjimo pranešimai bei priminimai apie įsiskolinimą. Išsiaiškinę konkrečius atvejus anuliuosime skolų administravimo mokestį tiems klientams, kurie nėra gavę informacijos apie įsiskolinimą“, – sako J. Prunskienė.
Šiuo metu VASA jau yra išsiuntusi visus rinkliavos mokėjimo pranešimus už mišrių atliekų tvarkymą.
Įmonės duomenimis, nuo 2018 metų iki 2021 m. balandžio 22 d. įsiskolinusių klientų skaičius siekia 68 822. Siekdama sumažinti skolų mastą, praėjusių metų pabaigoje ir šių metų sausio – kovo mėnesiais VASA išsiuntė automatinius priminimus telefonu apie įsiskolinimą už ankstesnius laikotarpius (2018 ir 2019 m.) tiems įsiskolinusiems klientams, kurie yra pateikę savo telefonų numerius.
Nuo šių metų balandžio mėnesio įmonė ėmėsi aktyvesnių veiksmų dideliam skolų kiekio administravimui pasitelkdama trečiąją šalį, kuriai buvo perduota 4500 skolininkų, iš jų – 3500 klientų buvo nesumokėję rinkliavos 2018–2020 metais.