Lietuvoje įkurti žvakių gamyklą broliai Gintautas ir Darius Igariai nusprendė 1995-aisiais, kuomet važiuodami per Lenkiją pastebėjo užburiantį vaizdą – žvakių švieselėmis nuklotas kapines. Lietuviai tuo metu kapinėse degdavo paprastas stalo žvakes, kurias nuo vėjo saugojo perpjauti plastikiniai buteliai.
Atvežę kelias partijas modernių, ilgai degančių, vėjo ir lietaus nebijančių žvakių į Lietuvą jie įsitikino jų paklausa, todėl įsigijo rankinį presą ir ėmėsi gamybos. Šiandien „Geralda“ yra didžiausia ir pažangiausia žvakių gamintoja Lietuvoje, prekes eksportuojanti į Baltijos, Skandinavijos šalis, taip pat Lenkiją, Rusiją, Nyderlandus ir kitur. Didžiausią paklausą turi kapinių žvakės, o vien spalio mėnesį įmonė parduoda 70 proc. produkcijos – tai G. Igaris vadina dideliu iššūkiu visai įmonės veiklai.
Kalbėdamas apie ketvirtąją pramonės revoliuciją, G. Igaris akcentuoja, kad jos viena iš pagrindinių idėjų yra sujungti pirkėjus, gamintojus ir tiekėjus į vieną aktyvią, save reguliuojančią grandinę. Jų pasirinkta inovacijų kryptis – draugiški aplinkai produktai, suprojektuoti remiantis žiedinės ekonomikos principais, ekologiški, biologinės kilmės, pagaminti iš perdirbtų žaliavų ir turintys galimybę būti perdirbtais. Visam tam reikia technologijų, o savo partneriu pajūrio žvakių gamintojai pasirinko „Telia“, kurią vadina tiltu tarp atskirų grandžių.
Išrūko į debesiją
G. Igaris teigia, kad spyris modernizuotis buvo itin nemalonus: prieš kiek daugiau nei metus įmonėje kilo didelis gaisras, sudegė daug medžiagų ir įrangos. „Mūsų serverį anksčiau buvo apgadinęs duomenis užšifruojantis virusas, taigi jau senokai planavome kraustytis į debesiją, bet vis atidėliojome. Gaisras padėjo galutinį tašką – persikėlėme į „Telia“ debesį. Jam ugnis nebaisi, be to, tai saugu, funkcionalu ir labai patogu“, – vardija „Geraldos“ vadovas.
Šiandien kompanija naudojasi ne tik „Telia“ debesijos, ryšio paslaugomis, bet ir teritorijos stebėjimo sistemomis, patiki jai IT įrangos pirkimus, priežiūrą.
„Telia“ Specialiųjų paslaugų vadovas Giedrius Meškauskas pastebi, kad tik nedidelė dalis smulkaus ir vidutinio verslo atstovų suvokia savo duomenų ir įrangos saugumą kaip verslo pamatą. Tačiau mažesnių įmonių reputacija yra labai trapi, todėl duomenų praradimas, nutekėjimas ar kenkėjiškos programos atrasta spraga gali turėti lemiamą įtaką verslui.
„Net sugebėjus reikiamus duomenis atgauti ar atkurti, teks investuoti daug laiko ir įdirbio reputacijai atkurti. Tad kiekvienam verslininkui aktualu atlikti visapusišką, išsamų grėsmių ir rizikų vertinimą bei, nustačius didžiausius pavojus, imtis spragų lopymo“, – sako G. Meškauskas.