Puikiai savo darbą išmanantys informacinių technologijų specialistai vis dar graibstomi darbo rinkoje, šioje srityje specialistų paklausa stabili išlieka jau kelerius metus. „6 proc. IT įmonių Lietuvoje ieško sistemų architektų. Taip pat paklausūs yra sistemų testuotojai, sistemų saugos specialistai, php, .net programuotojai. Išpopuliarėjus išmaniems įrenginiams, natūraliai atsirado ir didesnis mobiliųjų aplikacijų programuotojų poreikis. Oracle, HTML ar JAVA programuotojų poreikis kiek mažesnis“, – pasakoja dr. Alisa Miniotaitė, „Alisa Management Laboratory“ direktorė.
Nors patyrusių specialistų rasti nelengva, darbdaviams vien praktinių įgūdžių nepakanka – reikalingi projektų valdymo žinias patvirtinantys sertifikatai. Priklausomai nuo to, su kokia metodika IT kompanija dirba, ji pageidauja, kad specialistas turėtų „Scrum“, „Agile“ arba PMBOK („Project Management Body of Knowledge“) projektų valdymo sertifikatus.
Nors patyrusių specialistų rasti nelengva, darbdaviams vien praktinių įgūdžių nepakanka – reikalingi projektų valdymo žinias patvirtinantys sertifikatai.
Dr. A.Miniotaitė atkreipia dėmesį, kad užsienio ir Lietuvos darbdavių poreikiai ne visada sutampa. „Užsienio įmonės šiuo metu Lietuvoje dažniau ieško programuotojų, dirbančių su „Microsoft“ programinės įrangos produktais, pavyzdžiui, „Microsoft Dynamix AX“ ir „Microsoft Dynamix NAV“ programine įranga, orientuota į prekybos sektoriaus įmonių darbo optimizavimą“, – pastebi dr. A.Miniotaitė.
Personalo atrankos ir konsultacijų įmonės specialistai atkreipia dėmesį, jog rinkoje jaučiamas ypatingas internetinės rinkodaros specialistų poreikis. „Šiandien rinkodaros specialistas be informacinių technologijų srities žinių daugeliui kompanijų yra nebepatrauklus. Šiuo metu rinkoje yra ypatingas internetinės rinkodaros specialistų poreikis. Dažniausiai įmonės ieško darbuotojų, išmanančių „Google Adwords“, „Google Analytics“, internetinių tinklapių optimizavimą paieškos sistemoms (SEO) ir kt. sprendimus – šios praktinės žinios būtinos įgyvendinant ir valdant internetinės rinkodaros projektus“, – apie darbo rinkos tendencijas sakė A.Miniotaitė.
Dr. A.Miniotaitė mano, kad tokių specialistų poreikis ateityje dar labiau augs, tačiau nei viena aukštoji mokykla nesuteikia tokios specialybės. Kompanijos priima perspektyvius darbuotojus, turinčius rinkodaros žinių, per kelis metus apmoko ir užsiaugina tikrus profesionalus. Esant tokių specialistų trūkumui rinkoje, įmonės stengiasi pervilioti jau patyrusius darbuotojus vienos iš kitų. Kompanijų vadovai nesijaučia užtikrintai, investuodami į tokių darbuotojų parengimą – neaišku, ar specialistai neperbėgs pas geresnes sąlygas pasiūlysiančius konkurentus.