„Kuomet meistro rankos auga iš tam tikros vietos, natūralu, kad klientūros nėra. O jeigu dirbi kaip priklauso – užsakymų turi. Aš, asmeniškai, smarkaus konkurencinio karo nejutau prieš tuos dvejus metus, pačioje pradžioje, nejaučiu ir dabar. Geriausiems ir kruopščiausiems darbo yra visada“, – šypteli V.Armalis.
Prieš beveik dvejus metus V.Armalis su tokiu pačiu benzingalviu, jaunėliu broliu Ovidijumi įkūrė nuosavas motociklų remonto dirbtuves „Motoinstinktas“.
Jose bendro 15min ir „Tele2“ projekto „Kaip ten dirba“ ketvirtadienio herojai, broliai Armaliai, remontuoja klientų motociklus, užsiima su jų eksploatacija ir priežiūra susijusiais darbais bei antrajam gyvenimui prikelia aukcionų metu nupirktus, iš už Atlanto parplukdytus „plieno žirgus“.
Ilgapirščiams nuvarius dviratį, sėdo ant mopedo
Brolių Armalių ateitį nulėmė ir į nuosavą verslą juos atvedė prieš 15 metų Šiauliuose, daugiabučio namo, kuriame jų šeima gyveno, kieme nutikęs nemalonus, tačiau lemtingu tapęs įvykis.
„Man buvo dvylika metų, kai brolis pasiskolino mano dviratį ir jį praganė. Pastatė prie laiptinės, nusisuko minutei ir atsisukęs atgal pamatė, jog dviračio jau nebėra. Tais laikais Šiauliuose tiek ir tereikėjo. Žinoma, mano dviračio akyse daugiau niekas ir neregėjo“, – šypsena susidūrimą su ilgapirščiais prisimena V.Armalis.
Važinėjausi „Delta“ su draugais stadione prie Dainų parko pavaras „mėtydamas“. Šiandien tuo nesididžiuoju, bet anuomet tokie buvo paaugliai.
Vagių nuvarytas dviratis Viktorui buvo kainavęs 100 litų. Jaunėlis Ovidijus pasisiūlė žalą atlyginti už pusę sumos nupirkdamas seną mopedą, kuriam pirkėjo tuo metu kaip tik dairėsi judviejų bičiulis.
„Jis mūsų sandėliuke buvo palikęs tą savo nesikuriančią „Deltą“. Už mano 50 litų Viktoras ją nusipirko ir ėmėsi remonto. Beje, ne kur kitur, o tame pačiame sandėliuke, daugiabučio namo rūsyje“, – pasakoja O.Armalis.
Išjudinti nevažiuojančius išmoko savarankiškai
Vykęs buvo pirmasis Viktoro prisilietimas prie motorinių dviračių transporto priemonių – nevažiuojančios „Deltos“ gedimus pašalinęs vaikinas mopedą galiausiai užkūrė.
„Toji „Delta“ buvo „eksperimentinė“: su draugais jos šonus išdažėme auksinėmis liepsnomis, „paturbinome“ variklį, padidindami jo galią. Aišku, pasivažinėjęs pusdienį, vakare vėl krapštydavausi, kadangi „Delta“ nepaliovė gedusi, tačiau būtent tais ilgais vakarais garaže su ja ir supratau, kaip veikia variklis ir kaip reikia kovoti su jo gedimais. Važinėjausi „Delta“ su draugais stadione prie Dainų parko pavaras „mėtydamas“. Šiandien tuo nesididžiuoju, bet anuomet tokie buvo paaugliai Šiauliuose“, – neslepia V.Armalis, jau nuo „Deltos“ laikų pradėjęs kolekcionuoti įrankių motociklų remontui kolekciją.
„Tada, prieš penkiolika metų, aš ir užsikrėčiau motociklų „liga“, nuo kurios paveikti prošvaisčių nenusimato“, – juokdamasis priduria bendro 15min ir „Tele2“ projekto „Kaip ten dirba“ pašnekovas V.Armalis.
Paauglystės vakarai – garaže su vis kitu „laužu“
Pamažu motorolerius keitė motociklai, įrankių kolekcija iš daugiabučio namo sandėliuko persikėlė į brolių garažą, o adrenaliną teikiantis pomėgis 2018 metais virto jų pragyvenimo šaltiniu.
„Kuomet kalba draugų rate pasisukdavo apie bet kokius daiktus, nebuvo sakoma „paskolink“. Girdėjosi tik „nupirk“ arba „parduok“. Taip pat buvo ir su motociklais – pirkau vieną motociklą, pavažinėdavau, parduodavau ir dairydavausi kito. Taip išmokau remontuoti skirtingus motociklus, kadangi įprastai įpirkdavau tik nevažiuojančius, kartais netgi visiškus „laužus“. O vos tik sulaukęs pilnametystės, išlaikiau motociklo teises pirmuoju bandymu“, – pasakoja V.Armalis, riaumojančiu motociklu kartkartėmis išriedantis ir į lenktynių trasą.
Instinktyvusis „Motoinstinktas“ buvo planas B
Palikęs gimtuosius Šiaulius, vyresnėlis Armalių sūnus Viktoras išvyko gyventi į Vilnių. Įkandin netrukus atvyko ir jaunėlis Ovidijus.
Darbo nebijantys šiauliečiai vienoje įmonėje darbavosi su metalo gaminiais, kitoje gamino laiptinių konstrukcijas ir turėklus, trečioje remontavo motociklus.
Apie tai, jog galėtų įkurti nuosavas remonto dirbtuves, broliai susimąstė prieš kelerius metus.
„Kuomet vieną dieną kartu savarankiškai „atkėlėme“ nebevažiuojantį „Harley Davidson“ motociklą, pusiau juokais, pusiau rimtai broliui užsiminiau, kad visa tai mudu laisvai galėtume daryti savame motoservise“, – prisimena Armalių jaunėlis Ovidijus.
Jeigu tu kuri verslą nuo nulio, realiai, privalai „arti“. Darbuojiesi nuo ryto iki tiek, kiek reikia, net iki vidurnakčio.
Užsispyrę, taupūs vaikinai, plušdami samdomuose darbuose, sukaupė didžiąją dalį investicijų, iš kurių ir pradėjo nuosavą verslą.
„Galima sakyti, kad tuos kelerius metus kryptingai ėjome savo svajonės link. Tiesa, „Motoinstinktas“ atsirado labai instinktyviai – tai buvo mūsų planas B. Siekėme plano A, bet teko griebtis antrojo varianto. Pirminio plano nenorime atskleisti, kadangi vieną dieną ketiname sugrįžti prie jo“, – intriguoja broliai V. ir O. Armaliai.
„Arė“ ir dieną, ir naktį
Tam, kad dabar prie jaunųjų verslininkų motociklų remonto dirbtuvių driektųsi eilės, jiems teko ne tik investuoti visus sutaupytus pinigus, bet ir dirbti žvėrišku krūviu.
„Meluočiau, jeigu sakyčiau, kad „užauginti“ hobį iki verslo buvo paprasta. Reikėjo įdėti labai daug darbo ir atsisakyti galybės pramogų. Jeigu tu kuri verslą nuo nulio, realiai, privalai „arti“. Nėra tokio dalyko kaip 8 valandų darbo diena. Grafikas toks: darbuojiesi nuo ryto iki tiek, kiek reikia. Kartais – iki 22 valandos ar net vidurnakčio“, – neslepia V.Armalis.
Kėdės ir atsuktuvai neskraido, bet, rimčiau susipykę, darbus pasiskirstome skirtingose 150 kv. metrų dydžio dirbtuvių pusėse. Kitą dieną, net jeigu „nekalbadienis“ tęsiasi, vis tiek kimbam į darbus kartu.
„O įdomiausia tai, kad naktį dirbasi geriausiai, nes niekas neblaško. Dieną atvyksta klientai, netyla skambučiai, reikia išspręsti milijoną reikalų. Produktyviausi – vakaras bei naktis“, – brolį papildo O.Armalis.
Darbo netrūksta ir „ne sezono“ metu
Lengviau V. ir O. Armaliai atsikvėpė tik pastaruoju metu. Verstis per galvą nebereikia: rekomendacijos sparčiai sklinda iš lūpų į lūpas, tuo pačiu plėsdamos ir klientų gretas.
Vis dėlto broliai atkakliai stengiasi kiekvieną dieną, kad užsitarnautų ir išlaikytų patikimų meistrų vardą.
„Iš tiesų, dabar tempas šiek tiek ramesnis, bet darbas vyksta ištisus metus. Sezono metu dažniausi – aptarnavimo, priežiūros, eksploataciniai darbai, filtrų, tepalų keitimai. Žiemą kimbame į projektus, kurie reikalauja daugiau laiko. Tačiau gyvenimas motociklų dirbtuvėse, iš esmės, nėra toks monotoniškas, koks gali pasirodyti iš šono. Vieną savaitę tvarkai variklį, kitą atlieki kėbulinius darbus, trečią surinkinėji iš užsienio parvežtą motociklą. Per vieną ir tą patį mėnesį gali būti galybė skirtingų veiklų“, – pastebi O.Armalis.
Biurokratijos koridoriuose nesiblaškė
O kaip gi šios smulkiojo verslo atstovės – MB „Motoinstrinktas“ – įkūrėjai, iš samdinių tapę patys sau direktoriais, susitvarkė su iki tol nepažintais biurokratiniais reikalais?
„Nemažai prisidėjo mūsų mama buhalterė ir draugai, kurie ilgiau dirba panašiose sferose. Kitą rūpimą informaciją susiradome jas teikiančiose įstaigose ar internete. Su formalumais išties susitvarkėme labai greitai“, – vienas kitą papildydami sako broliai Armaliai.
Benzingalvių duetas vis dažniau pasvarsto apie dar dvi papildomas rankas „Motoinstinkto“ dirbtuvėse:
„Pagalbos reikėtų, tačiau sudėtinga rasti tinkamą darbuotoją, kuris turėtų noro dirbti ne bet kaip. Darbo ieškantieji užsuka, tačiau dažnai pasitaiko norintys tiesiog užsidirbti, bet absoliučiai negalvojantys, kaip pasiekti tokį rezultatą, koks šis ir turi būti.“
Pastatė prie laiptinės, nusisuko minutei ir atsisukęs atgal pamatė, jog dviračio jau nebėra. Tais laikais Šiauliuose tiek ir tereikėjo.
Kadaise barusi, šiandien sūnumis didžiuojasi
Beje, prie dokumentacijos bendro sūnų verslo pradžiai ruošimo prisidėjusi brolių Armalių mama kadaise nelabai džiaugėsi atžalų pomėgiu.
„Pabardavo, pylos duodavo, o šiandien ji be galo mumis didžiuojasi. Esame maksimalistai, ir būna, jog užbaigę remontuoti iš Amerikos parvarytą motociklą, pliekiame save botagais – neva galėjome ir geriau. Mama, susižavėjusi tuo motociklu, sako: „Taigi pažiūrėkit, koks jis gražus! Ne kasdien gatvėje pamatysi tokį!“. Gaila, kad mumis didžiuotis negali tėtis – jo jau nebėra tarp mūsų. Tačiau tėtis net ir paauglystėje pritarė mūsų entuziazmui motociklams ir buvo patenkintas, kad jo sūnūs ne gatves šlifuoja ar alų pakampėse gurkšnoja, o vyriškais reikalais užsiima“, – prisimena jaunieji verslininkai.
Kostiumų nesivelka ir verslininkų etiketės nesilipdo
Patys V. ir O. Armaliai prisistatinėti verslininkais ir kostiumus vilktis dar neskuba.
„Įplaukos vis dar padengia tik išlaidas. Beveik viską, ką uždirbame, investuojame į naujus įrankius, stakles, tepalus ir kita. Iš esmės, tie uždirbti pinigai išleidžiami tam, kad uždirbtų mums ateityje. Kita vertus, stebuklų ir nesitikime. Norisi tiesiog daryti tai, ką mėgstame, ir užsidirbti tiek, kad pavyktų iš to pragyventi“, – žodžių į vatą nevynioja O.Armalis.
Kuomet meistro rankos auga iš tam tikros vietos, natūralu, kad klientūros nėra. O jeigu dirbi kaip priklauso – užsakymų turi.
Pasitaiko ir „nekalbadienių“
Paklausti, ar nekyla kivirčų, kuomet valandų valandas „Motoinstinkto“ remonto dirbtuvėse tenka išbūti kartu palinkus prie to paties „plieno žirgo“, broliai neslepia – pasitaiko ne vienas ir ne du:
„Natūralu, juk vyksta trintis. Kėdės ir atsuktuvai neskraido, bet, rimčiau susipykę, darbus pasiskirstome skirtingose 150 kv. metrų dydžio dirbtuvių pusėse. Kitą dieną, net jeigu „nekalbadienis“ tęsiasi, vis tiek kimbam į darbus kartu. Neturime privilegijos raukytis ir demonstruoti savo principus.“
Versle koją kiša nemokūs klientai, tinginiai ir... moterys
V.Armalis Vilniaus rajone spėjo sukurti ne tik verslą, bet ir šeimą.
„Sūnus – priežastis, dėl kurios dirbtuvėse vis rečiau sėdžiu naktimis, – šypteli 15min pašnekovas V.Armalis. – Aišku, žmona nebūna labai patenkinta, kuomet man nepavyksta įgyvendinti plano namo parsirasti anksčiau, bet jau susitaikė. Ji, beje, nepyksta ir dėl mano tepaluotų rankų – juk dirbančio žmogaus rankos yra gražiausios.“
Ne vien dėmesio reikalaujančios dailiosios lyties atstovės suka galvas broliams benzingalviams Viktorui ir Ovidijui. Lygiai taip pat jaunieji verslininkai galvas suka dėl nemokių klientų:
„Tai, ko gero, yra sunkiausias dalykas šiame versle. Atvyksta, prašo padaryti patį gražiausią motociklą. Mes padarome jį dar geresnį, nei kad žmogus įsivaizdavo, o tada užsakovas palieka jį dirbtuvėse mėnesiui, dviem, kol pagaliau sukrapšto pinigėlius. Tokių klientų pasitaiko. Tačiau daugiau tų, kurie savo motociklą iškart atsiima su šypsena ir įsimyli jį iš naujo. Tokie klientai išties yra pagrindinis variklis judėti toliau ir kasdien stengtis vis labiau.“
MB „Motoinstinktas“ – viena iš smulkiojo ir vidutinio verslo įmonių, kuri naudojasi „Tele2“ paslaugomis. Bendras 15min ir „Tele2“ projektas „Kaip ten dirba“ suteikia galimybę šįsyk iš arti pažvelgti į pradedančiųjų verslininkų, motociklų remonto dirbtuvių įkūrėjų kasdienybę.
Jeigu esate nedidelės įmonės atstovas ir norite dalyvauti projekte „Kaip ten dirba“ bei papasakoti apie savo verslą plačiai 15min auditorijai, rašykite mums el. paštu kaiptendirba@15min.lt!
Galbūt jūs būsite tie laimingieji, pas kuriuos netrukus atvyks 15min filmavimo komanda su Akvile priešakyje ir ners į jūsų darbų sūkurį!