Panikos aritmetika: kruopų, miltų ir konservų gamintojai pardavimų augimą skaičiuoja kartais

Makaronų, miltų, kruopų ir konservų gamintojai skaičiuoja, kad lietuviams supanikavus ir masiškai iš parduotuvių išnešus ilgalaikio vartojimo prekes, jų produkcijos pardavimai paaugo net kelis kartus. Siekiant patenkinti paklausą įmonėms teko didinti gamybinius pajėgumus, dirbti naktį, atšaukti darbuotojus iš atostogų ir net stabdyti eksporto užsakymus. Tiesa, šiuo metu situacija stabilizuojasi, o padidėjusi paklausa turėtų išsikvėpti per artimiausias kelias ar keliolika dienų.
Rimi parduotuvės lentynos
Taip atrodė „Rimi“ parduotuvės lentynos vasario pabaigoje / 15min skaitytojo nuotr.

Grūdų perdirbimo įmonės „Malsena Plius“ generalinis direktorius Andrius Rakštys 15min tvirtino neprisimenantis kito atvejo, kad miltų paklausa dvigubai išaugtų per pora dienų.

Vasario paskutinėmis dienomis kilusi panika, kuri tęsėsi ir kovo pirmomis dienomis, kai žmonės šluote iššlavė iš prekybos tinklų lentynų kruopas, miltus ar konservuotus produktus, iškart pasijuto ir šių produktų gamintojams.

15min kalbinti gamintojai tvirtino, kad nors pardavimų pikas truko tik kelias dienas, padidėjusi paklausa vis dar išlieka. Prekybos tinklai priduria, kad šiuo metu visos lentynos parduotuvėse ir vėl užpildytos produktais.

Teko dirbti naktimis ir savaitgaliais

„Miltų pardavimai paaugo dvigubai nuo praėjusio ketvirtadienio. Mes nuolat turime rezervą, bet poreikis iš prekybos tinklų buvo per didelis, kad visą jį galėtume patenkinti. Negali per vieną dieną pateikti trigubai produkcijos, tam reikia bent dviejų trijų dienų“, – sakė A.Rakštys.

15min skaitytojo nuotr./„Rimi“ parduotuvės lentynos vasario pabaigoje
15min skaitytojo nuotr./„Rimi“ parduotuvės lentynos vasario pabaigoje

Tad įmonei teko padidinti gamybos apsukas – grūdų perdirbimo įmonė dirbo ir savaitgalį, ir naktimis. Poreikio pikas atslūgo per keletą dienų, nors šiuo metu miltų paklausa vis dar išlieka padidėjusi.

„Piką stebėjome praėjusios savaitės pabaigoje ir šios savaitės pradžioje. Aktyvumas dar tęsis tris savaites ar mėnesį, bet po to grįš į normalų lygį“, – prognozuoja A.Rakštys.

Atšaukė eksporto užsakymus

Makaronai buvo dar viena prekė, kurią gyventojai tiesiog šlavė iš parduotuvių lentynų.

Atšaukėme visus eksporto užsakymus ir visą savaitę gaminome tik Lietuvai, – sakė M.Dužinas.

Didžiausio makaronų gamintojo Lietuvoje „Amber pasta“ vadovas Marius Dužinas 15min sakė, kad iki penkių kartų išaugus makaronų paklausai iš prekybos tinklų, įmonei teko net sustabdyti eksportą.

15min skaitytojo nuotr./Rimi parduotuvės lentynos vasario paskutinėmis dienomis
15min skaitytojo nuotr./Rimi parduotuvės lentynos vasario paskutinėmis dienomis

„Atšaukėme visus eksporto užsakymus ir visą savaitę gaminome tik Lietuvai, nes šią savaitę makaronų pardavimai buvo padidėję 5 kartus palyginti su pernai metais, o atskiromis dienomis išaugo net iki 10 kartų“, – lygino M.Dužinas.

Bandant susitvarkyti su užplūdusias užsakymais įmonei teko perdėlioti grafikus ir nukelti suplanuotas darbuotojų atostogas – nuo kovo 1 dienos įmonė buvo suplanavusi savaitei stabdyti gamybą. Tačiau net ir išsprendus darbo jėgos klausimą susidurta su kitu iššūkiu – baigėsi pakuotės ir žaliava – makaronų gamybai reikalingi miltai.

Sandėlyje turime pagrindinių prekinių ženklų produkcijos ir pakavimo medžiagų penkioms savaitėms, bet kai penkis kartus išaugo paklausa, viskas baigėsi per pirmąsias dvi piko dienas, – teigė M.Dužinas.

„Tradiciškai sandėlyje turime pagrindinių prekinių ženklų produkcijos ir pakavimo medžiagų penkioms savaitėms, bet kai penkis kartus išaugo paklausa, viskas baigėsi per pirmąsias dvi piko dienas. Baigėsi ir miltai“, – pasakojo M.Dužinas.

Ne visus užsakymus galėjome įvykdyti. Galėjome daugiau pagaminti, bet neturėjome į ką pakuoti“, – apgailestavo M.Dužinas.

Pakavimo medžiagas tiekėjai paprastai pristato per dvi tris savaites, tad „Amber pasta“ vadovai iš padėties sukosi siūlydami prekybos tinklams įsigyti įmonės gaminamų kitų prekės ženklų produkcijos ar pakuoti makaronus į eksportui skirtas pakuotes. Jei pakuočių nebūtų pritrūkę, įmonė būtų pardavusi dar daugiau makaronų.

„Ne visus užsakymus galėjome įvykdyti. Galėjome daugiau pagaminti, bet neturėjome į ką pakuoti“, – apgailestavo vadovas.

Didino gamybos pajėgumus

Didžiulį užsakymų antplūdį pajutus kruopų gamintoja „Galinta“ taip pat turėjo padidinti gamybinius pajėgumus. „Galintos“ vadovas Marijus Mazuchas 15min tvirtino, kad kruopų pardavimai išaugo kelis kartus.

15min skaitytojo nuotr./Rimi parduotuvės lentynos vasario paskutinėmis dienomis
15min skaitytojo nuotr./Rimi parduotuvės lentynos vasario paskutinėmis dienomis

„Prieš savaitę, penktadienį, gavome nežmoniškus pirmus užsakymus – 3-4 kartus buvo išaugę užsakymai. Viskas, ką gaminame buvo išpirkta. Sandėliuose laikome tik nedidelį likutį, nes norime tiekti šviežią produkciją, tad kai gavome užsakymus, viską išvežėme, o tada dirbome išvežimui“, – pasakojo M.Mazuchas.

Prieš savaitę, penktadienį, gavome nežmoniškus pirmus užsakymus – 3-4 kartus buvo išaugę užsakymai, – pasakojo M.Mazuchas.

Augo ir konservuotų produktų pardavimai

„Kėdainių konservų fabrikas“ generalinis direktorius Andrius Viazovskis 15min tvirtino, kad įmonės vasario mėnesio pardavimai lyginant su 2019 m. vasario mėnesiu paaugo apie 14 proc., tačiau vasario mėnesio antroje pusėje pietų patiekalų (sriubų, troškinių, daržovinių gaminių) pardavimai išaugo daugiau kaip 2 kartus lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu.

15min skaitytojo nuotr./Rimi parduotuvės lentynos vasario pabaigoje
15min skaitytojo nuotr./Rimi parduotuvės lentynos vasario pabaigoje

„Didysis pardavimų šuolis buvo pirmosiomis kovo mėnesio dienomis. Pietų patiekalų ir saldžios konservacijos (uogienės, džemai) kategorijų pardavimai išaugo beveik 6 kartus, konservuotų daržovių (konservuotų burokėlių, konservuotų agurkų) – 4 kartus", – lygina A.Viazovskis.

Patys populiariausi buvo marinuoti agurkai, kurių pardavimas šoktelėjo 8 kartus, taip pat raugintų agurkų sriuba ir konservuoti burokėliai obuolių sultyse.

Tiesa, A.Viazovskis tvirtino, kad atsargų įmonė nepritrūko, nes dalis „Kėdainių konservų fabriko“ produkcijos yra gaminama į sandėlį dėl gamybos žaliavų specifikos – daržovių sezoniškumo.

Bangų gali būti ir daugiau

Visų įmonių vadovai pastebi, kad nors didžiausias pardavimų šuolis buvo vasario pabaigoje ir kovo pirmosiomis dienomis, padidėjusių pardavimų tendencija kol kas vis dar išlieka.

Aiškesnės situacijos gamintojai tikisi kitos savaitės pradžioje, kai po savaitgalio prekybos tinklai įvertins šių ilgalaikio vartojimo prekių poreikį iš pirkėjų.

Tiesa, „Malsena Plius“ vadovas A.Rakštys mano, kad kadangi žmonės puolė pirkti ilgalaikio vartojimo produktus pasirodžius žinioms apie pirmą koronaviruso atvejį Lietuvoje, miltų paklausa ir vėl gali šoktelti nustačius naują ligos atvejį.

„Ta panika tuo didesnė, kuo arčiau nustatomas koronaviruso atvejis. Matome, kad panika slopsta, nes yra tik viena infekuota moteris Šiauliuose ir jai pasireiškė lengvo pobūdžio liga. Tačiau, mano asmenine nuomone, užteks dar vieno infekuoto, ypač Vilniuje, ir panika vėl gali pasirodyti“, – prognozuoja A.Rakštys.

Tuo tarpu „Galinta“ vadovas M.Mazuchas tvirtina, kad kruopų gamintojams tokios panikos nė kiek nenaudingos.

Kruopų žmonės dabar penkis mėnesius nepirks, – apgailestavo M.Mazuchas.

„Visi galvoja, kad kruopininkams gerai, tačiau viskas atvirkščiai. Manau, kad kruopų kategorijai ši situacija išėjo ne į pliusą, bet į minusą. Jei vištienos būtų prisipirkę žmonės, tai kitas dalykas – reikia išmesti po kelių dienų, nes ji sugenda. O kruopų žmonės dabar penkis mėnesius nepirks, o mes turėjome didelių problemų, kad patenkintume staiga išaugusį poreikį – reikėjo darbuotojams ilgiau dirbtis, rūpintis išvežimais į prekybos tinklų logistikos sandėlius, komunikacinių reikalų daug buvo. Mums geriau dirbti stabiliai“, – pabrėžia M.Mazuchas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis