Papildomas darbuotojų sveikatos draudimas: tai, kas anksčiau buvo prestižas, dabar jau – būtinybė

Aštri konkurencija darbo rinkoje lemia, kad darbuotojai sulaukia vis daugiau papildomų naudų. Jeigu anksčiau sveikatos draudimas kolektyvui dažniau buvo užsienio kapitalo verslo pirkinys, tai dabar jis yra vienas labiausiai populiarėjančių motyvavimo svertų. Net 6 iš 10 dirbančių Lietuvos gyventojų pageidauja turėti galimybę nemokamai naudotis privačių klinikų tinklu ir prireikus greitai gauti kokybiškas medicinines paslaugas.
MAXIMA darbuotoja
MAXIMA darbuotoja / „Maxima“ nuotr.

Šiais metais „Kantar“ atlikta Lietuvos darbuotojų įsitraukimo ir darbdavio vertinimo analizė rodo, kad sveikatos ar gyvybės draudimą renkasi vis daugiau darbdavių – per pastaruosius metus ši darbuotojų motyvavimo priemonė pagal populiarumą pakilo iš 8 į 4 vietą, ją gaunantis nurodo kas ketvirtas apklaustasis.

Augantis papildomas sveikatos draudimo populiarumas praeityje paliko dienas, kai jis buvo siejamas tik su tarptautinėmis IT sektoriaus įmonėmis. Daugiau nei 12 tūkst. darbuotojų turintis lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ papildomą sveikatos draudimą yra suteikęs visam kolektyvui: nuo sandėlininkų, kasininkų iki administracijos darbuotojų.

„Jau antrus metus visus „Maximos“ darbuotojus draudžiame papildomu sveikatos draudimu ir reguliariai peržiūrime, kokias naujas medicinos paslaugas į jį įtraukti. Mums svarbu kurti motyvuojančią darbo aplinką ir nuosekliai gerinti sąlygas darbuotojams, todėl į jų gerovę žiūrime įvairiapusiškai – per finansinę bei emocinės ir fizinės sveikatos prizmes. Gera darbuotojų savijauta – mūsų prioritetas“, – sako Tomas Rupšys, „Maxima LT“ generalinis direktorius ir valdybos pirmininkas.

Įmonė viena pirmųjų Lietuvoje, dar 2020-ųjų pavasarį, savo darbuotojus buvo apdraudusi ir specialiu draudimu nuo COVID-19 ligos. Pandemijos sukurtos nežinomybės akivaizdoje darbuotojams taip buvo suteikta daugiau stabilumo, mat jie galėjo būti tikri – ligos atveju jais bus pasirūpinta.

„Papildomas sveikatos draudimas aktualumo nepraranda net ir nuslūgus didžiosioms COVID-19 bangoms. Tai yra ne tik rūpestis kiekvienu komandos nariu, bet ir reali pagalba darbuotojams: savo sveikata kasdien jie gali pasirūpinti geriau, kartu sutaupydami ir laiko, ir pinigų“, – įsitikinęs „Maxima LT“ vadovas T.Rupšys.

Darbdavių gerovės programų ašis

Net 56 proc. šalies įmonėse ir organizacijose dirbančių žmonių kaip vieną svarbiausių motyvavimo priemonių įvardija papildomą sveikatos draudimą, rodo draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „NielsenIQ“ atliktas tyrimas.

„Organizacijose vis aktualesni tampa komandos narių gerovės užtikrinimo klausimai ir individualus darbuotojui skiriamas dėmesys. Papildomas sveikatos draudimas yra tapęs darbdavių gerovės programų ašimi. – sako „Gjensidige“ vadovas Marius Jundulas. – Šios priemonės populiarumą lemia keli dalykai. Pirma, paslaugų įvairovė leidžia darbdaviui pasirūpinti skirtingais komandos poreikiais: emocine ir fizine sveikata, ligų profilaktika, skiepais, reabilitacija ir t.t. Antra, paslauga yra labai lanksti – krepšelį galima sukomplektuoti individualiai, atsižvelgiant į konkrečios įmonės paveikslą“.

Kaip pavyzdį M.Jundulas pateikia prekybos tinklą „Maxima“, su kuriuo „Gjensidige“ bendradarbiauja jau antrus metus. „Šis darbdavys yra pasirinkęs sveikatos draudimo paslaugų rinkinį, kuris atitinka komandos poreikius. Tarp „Maximos“ darbuotojų populiariausios yra ambulatorinio gydymo, sveikatos profilaktikos ir skiepų bei odontologo paslaugos. Taip pat darbuotojai mielai naudojasi galimybe rūpintis savo regėjimu“, – pažymi jis.

Daugiau galimybių pasirūpinti savo sveikata

Papildomas sveikatos draudimas garantuoja ne tik daugiau galimybių pasirūpinti savo savimi, bet naudingas ir finansiškai.

Pataruoju metus auganti infliacija Lietuvoje neaplenkė ir medicinos srities. Rugpjūčio mėnesio statistika rodo, kad per metus sveikatos priežiūros prekės ir paslaugos pabrango 7,6 proc. Ekonominių iššūkių metas skatina žmones ne tik taupyti, bet padidintas stresas gali iššaukti ir sveikatos problemų, tad įmonės suteikiamas papildomas sveikatos draudimas įgyja dar didesnę prasmę.

„Iššūkiai dėl medicinos paslaugų prieinamumo kyla ne tik dėl COVID-19 pandemijos, bet ir dėl specialistų trūkumo. Turėdami papildomą sveikatos draudimą „Maxima“ darbuotojai gali jaustis ramiau, kadangi turi galimybę medicinines paslaugas greitai bei patogiai gauti ne tik valstybinėse, bet ir privačiose gydymo įstaigose“, – pažymi „Maxima LT“ generalinis direktorius T.Rupšys.

Visiems „Maxima“ darbuotojams yra suteiktos vardinės papildomo sveikatos draudimo kortelės, kurios užtikrina šeimos ar gydytojo specialisto konsultaciją, paskirtų diagnostinių tyrimų atlikimą, ambulatorinį gydymą tiek valstybinėse, tiek privačiose gydymo įstaigose. Taip pat „Maximos“ darbuotojams teikiamos odontologijos, optikos bei reabilitacijos paslaugos visoje Lietuvoje.

Pandemijos, karantinų ir karo našta lėmė, kad pastaraisiais metais itin didelės eilės nutįsusios pas psichologinę pagalbą teikiančius specialistus. Rūpindamasis emocine kolektyvo sveikata, šalia papildomo sveikatos draudimo prekybos tinklas „Maxima“ darbuotojams siūlo anonimines konsultacijas su psichologais. Į specialistus nemokamai gali kreiptis ne tik nerimą, įtampą ar stresą jaučiantys darbuotojai, bet ir jų šeimos nariai.

Nors naujų susirgimų COVID-19 atvejų skaičiai nebesiekia pandemijos piko aukštumų, prekybos tinklas „Maxima“ išlaiko įsipareigojimą ir toliau darbuotojams susirgus koronavirusu bei gydantis ligoninėje skiria išmokas.

Auga „minkštųjų“ naudų svarba

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ vadovas M.Jundulas sako, kad papildomas sveikatos draudimas kaip motyvacijos priemonė tobulėja ir keičiasi drauge su darbo rinka. „Buvo metas, kai darbdaviams svarbiausia buvo kuo greičiau susirgusį darbuotoją susigrąžinti į darbą, vėliau stiprėjo profilaktikos poreikis, prasidėjus COVID-19 pandemijai, karantinams išaugo psichologo konsultacijų ir netgi treniruoklių nuomos paslaugų svarba“, – pažymi ji.

Apskritai, dabartiniame darbo rinkos kontekste, pasak, M.Jundulo, vis didesnę svarbą įgauna „minkštosios“ įmonės charakteristikos, tokios kaip organizacinė kultūra, įmonės reputacija, atmosfera komandoje ir investicijos į darbuotojų geresnę savijautą bei komandos narių visapusišką tobulėjimą.

Laikydamasi tokio paties požiūrio, „Maxima“ turi itin platų socialinių naudų paketą, kuris skirtas ne tik darbuotojų, bet ir jų šeimų gerovei. „Gyvename itin permainingais laikais, tad norime, kad papildomos socialinės naudos į darbuotojų šeimų gyvenimą įlietų daugiau optimizmo, stabilumo ir ramybės. – sako prekybos tinklo „Maxima“ vadovas T.Rupšys. – Mums yra labai svarbu, kad kiekvienas darbuotojas galėtų jaustis ir fiziškai, ir finansiškai saugus, norėtų tobulėti bei žinotų, kad sulauks paramos sudėtingomis gyvenimo situacijomis“.

Išmoka gimus vaikui, papildomos 3 dienų apmokamos atostogos vestuvių proga, stipendijos geriausiai besimokantiems darbuotojų vaikams, parama daugiavaikėms darbuotojų šeimoms – tai vos kelios papildomos socialinės naudos, kurios pagal „Maxima“ kolektyvinę sutartį priklauso darbuotojams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis