Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Būna ir taip: 27 metų Modesta Žukauskienė parašė knygą, tačiau pinigų uždirbs iš sąsiuvinio?

Raseiniškė 27 metų Modesta Žukauskienė lietuviams geriausiai žinoma kaip populiarios knygos „Slaptas sulieknėjusios merginos dienoraštis“ autorė. Knygą ji parašė gyvendama Kopenhagoje, tačiau prieš tris mėnesius grįžo į Lietuvą dėl... sąsiuvinio. Naujas projektas ją taip sužavėjo, kad jauna moteris nusprendė – „Darom!“ Netrukus ji galės palyginti, kas lengviau – atsikratyti dešimties kilogramų ar sukti leidybos verslą.
Modesta Žukauskaitė
Modesta Žukauskienė

Verslo ir komunikacijos ypatumus M.Žukauskienė studijavo Sankt Peterburge ir Kopenhagoje. Kelerius pastaruosius metus gyveno ne Lietuvoje. Net knygą, kurioje lietuvėms atskleidė savo atrastas lieknėjimo paslaptis, rašė užsienyje. Tiesa, kūrybiniu procesu dalijosi su Liverpulyje gyvenančia rašytoja Anželika Liauškaite.

Imkit, parduokit, įtikinkit klientą, kad tai – geras produktas. Jausdavausi lyg tempdama virvę.

Merginos internetu bendradarbiavo metus ir viena kitą gyvai pirmą kartą sutiko likus 15 minučių iki knygos pristatymo.

Galima sakyti, kad virtualios pažintys Modestai būna lemtingos. Susidūrimas feisbuke su ukrainiečiu Andrejumi Timošenka – ne išimtis. Realiame gyvenime jo Modesta dar nėra sutikusi, tačiau internete bendradarbiauja labai glaudžiai. „Yra abipusis pasitikėjimas“, – sako ji.

Nuo medienos prie leidybos

Kijeve gyvenantis A.Timošenka – talentingas programuotojas, informacinių technologijų specialistas. Asmeniniame „Facebook“ profilyje jis dalijasi įvairiais savo sukurtais produktais, specializuojasi kurdamas 3D efektus.

Kad veiktų, reikia parsisiųsti programėlę.
Kad veiktų, reikia parsisiųsti programėlę.

Vieną dieną Modestos akis užkliuvo už pasiūlymo išbandyti sąsiuvinius, kurių viršeliai, parsisiuntus programėlę ir naudojantis išmaniuoju telefonu ar planšete, atgimsta.

„Atgimstantis pasaulis“, – tąkart pagalvojo M.Žukauskienė ir nutarė šį produktą išbandyti. Be to, jį parodė tėčiui Kęstučiui ir jo draugui Egidijui.

Pastarasis iškart įžvelgė produkto potencialą. „Paskambino mums ir sako: „Metam kitus projektus į šalį ir žiūrime, kaip tai įgyvendinti Lietuvoje“, – prisimena Modesta.

Mokytojai ir vaikai patys užsidega, teikia pasiūlymus – nereikia net daug pasakoti, ką nors įrodinėti. Ši reakcija mane įkvėpė ir sužavėjo.

Nei jos tėvas, nei jo bičiulis su leidyba neturi nieko bendra. Tačiau abu vyrai yra verslūs.

„Mano tėtis – verslininkas, eksportuoja medieną, pardavinėja malkas, miškus, nekilnojamąjį turtą. Nėra profesijos – visų galų meistras iš Raseinių. Egidijaus Kaminsko veikla susijusi su parketais“, – pasakoja M.Žukauskienė.

Ne tik pramogai, bet ir edukacijai

„Esame crazy (išprotėję – liet.) žmonės. Visada ieškojome pozityvios veiklos, kuri keltų nuotaiką. Ir štai – yra“, – kalba Modesta.

Šešerius metus ji dirbo vienoje grožio kompanijoje, kur teko nuolat motyvuoti pavaldinius.

„Imkit, parduokit, įtikinkit klientą, kad tai – geras produktas. Jausdavausi lyg tempdama virvę“, – prisipažįsta.

sąsiuviniai
Tradiciniai sąsiuviniai kelis kartus pigesni.

Vaikams ir mokytojams pristatant atgyjančių sąsiuvinių viršelių idėją tokios būsenos neliko.

„Mokytojai ir vaikai patys užsidega, teikia pasiūlymus – nereikia net daug pasakoti, ką nors įrodinėti. Ši reakcija mane įkvėpė ir sužavėjo“, – kalba už produkto gamybą ir komunikaciją atsakinga Modesta.

Vadovaukite visai Europai, bet veikite greitai.

Ji įsitikinusi, kad atgimstantys sąsiuvinių viršeliai vaikus gali ne tik pralinksminti ar lavinti jų vaizduotę, bet ir tapti patrauklia edukacijos priemone.

„Todėl sąsiuvinių kolekciją „Animaciniai herojai“ netrukus papildys „Planetos“: Žemė, Saturnas, Jupiteris, Marsas ir Uranas. Po planetas bus galima ne tik pasižvalgyti, bet ir sužinoti, kokios jos dydžio, kiek laiko užtruktų iki jų nukeliauti, kokia ten temperatūra, kokius palydovus turi“, – pasakoja Modesta.

Įdomiau, bet ir brangiau

Atgyjančių sąsiuvinių viršelių projektas gimė maždaug prieš 7 mėnesius. Lietuvoje jis įgyvendinamas tris. Per tą laiką „išmanieji“ sąsiuviniai atsidūrė knygynų lentynose, netrukus pasieks ir prekybos centrus. Teigiama, kad tai – bene didžiausia šių metų mokyklinių reikmenų asortimento naujovė.

Atgijusios planetos
Atgijusios planetos.

Nors programėlė, atgaivinanti sąsiuvinių viršelius, nemokama, pats 24 lapų sąsiuvinis nepigus. Knygynuose už jį tektų pakloti 1,89 Eur, o sąsiuvinis paprastu viršeliu atsieitų vos 19–25 centus.

Tačiau M.Žukauskienė tiki, kad produktas ras pirkėją: susidomėjimas esą jau justi, mat vien vasarą knygynuose parduota apie 1 tūkst. sąsiuvinių.

Lietuviai su ukrainiečiu A.Timošenka pasirašė bendradarbiavimo sutartį ir įgijo teisę produktui atstovauti visoje Europoje.

„Mums priklauso visa Europa“, – džiaugiasi Modesta ir prasitaria, kad derybos jau vyksta su danais, estais, sutartys jau pasirašomos Latvijoje.

a
Europos sąjungos pagalba kuriant verslą

„Kai kurios įmonės dėl bendradarbiavimo bando tartis tiesiogiai su Andrejumi, tačiau visus potencialius klientus jis nukreipia pas mus. Jis mums pasakė: „Vadovaukite visai Europai, bet veikite greitai“, – aiškina Modesta ir džiaugiasi, kad žinia apie inovatyvius sąsiuvinius jau pasiekė ir arabų šalis.

Grėsmė, kad nusižiūrės kinai

Užsakymai A.Timošenką pasiekia iš viso pasaulio. Jis net nesitikėjo, kad 3D sprendimai gali turėti tokią paklausą. Atgyjančių piešinių klientai pageidauja ant įvairių paviršių: dėlionių, puodelių, pakuočių, knygų ar užrašų knygelių viršelių.

Knygynai patikėjo komercine inovatyvių sąsiuvinių sėkme.
Knygynai patikėjo komercine inovatyvių sąsiuvinių sėkme.

„Produktas labai sėkmingai skinasi kelią“, – neslepia Modesta ir žada atgyjančių piešinių kolekciją aktyviam gyvenimo būdui – riedlenčių, dviračių, riedučių sportui.  

M.Žukauskienė sako, jog atgyjančių viršelių autorinės teisės yra apsaugotos, tačiau grėsmė, kad kas nors idėją nusižiūrės, išlieka: „Ypač tai mėgsta kinai, nuo jų neapsisaugosi. Todėl ir bandome į tarptautines rinkas eiti sparčiai, kad visi žinotų, jog mūsų projektas buvo pirmas, o kiti – tik kopija.“

"Aš galiu" logotipai
"Aš galiu" logotipai

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai