Verslo ir komunikacijos ypatumus M.Žukauskienė studijavo Sankt Peterburge ir Kopenhagoje. Kelerius pastaruosius metus gyveno ne Lietuvoje. Net knygą, kurioje lietuvėms atskleidė savo atrastas lieknėjimo paslaptis, rašė užsienyje. Tiesa, kūrybiniu procesu dalijosi su Liverpulyje gyvenančia rašytoja Anželika Liauškaite.
Imkit, parduokit, įtikinkit klientą, kad tai – geras produktas. Jausdavausi lyg tempdama virvę.
Merginos internetu bendradarbiavo metus ir viena kitą gyvai pirmą kartą sutiko likus 15 minučių iki knygos pristatymo.
Galima sakyti, kad virtualios pažintys Modestai būna lemtingos. Susidūrimas feisbuke su ukrainiečiu Andrejumi Timošenka – ne išimtis. Realiame gyvenime jo Modesta dar nėra sutikusi, tačiau internete bendradarbiauja labai glaudžiai. „Yra abipusis pasitikėjimas“, – sako ji.
Nuo medienos prie leidybos
Kijeve gyvenantis A.Timošenka – talentingas programuotojas, informacinių technologijų specialistas. Asmeniniame „Facebook“ profilyje jis dalijasi įvairiais savo sukurtais produktais, specializuojasi kurdamas 3D efektus.
Vieną dieną Modestos akis užkliuvo už pasiūlymo išbandyti sąsiuvinius, kurių viršeliai, parsisiuntus programėlę ir naudojantis išmaniuoju telefonu ar planšete, atgimsta.
„Atgimstantis pasaulis“, – tąkart pagalvojo M.Žukauskienė ir nutarė šį produktą išbandyti. Be to, jį parodė tėčiui Kęstučiui ir jo draugui Egidijui.
Pastarasis iškart įžvelgė produkto potencialą. „Paskambino mums ir sako: „Metam kitus projektus į šalį ir žiūrime, kaip tai įgyvendinti Lietuvoje“, – prisimena Modesta.
Mokytojai ir vaikai patys užsidega, teikia pasiūlymus – nereikia net daug pasakoti, ką nors įrodinėti. Ši reakcija mane įkvėpė ir sužavėjo.
Nei jos tėvas, nei jo bičiulis su leidyba neturi nieko bendra. Tačiau abu vyrai yra verslūs.
„Mano tėtis – verslininkas, eksportuoja medieną, pardavinėja malkas, miškus, nekilnojamąjį turtą. Nėra profesijos – visų galų meistras iš Raseinių. Egidijaus Kaminsko veikla susijusi su parketais“, – pasakoja M.Žukauskienė.
Ne tik pramogai, bet ir edukacijai
„Esame crazy (išprotėję – liet.) žmonės. Visada ieškojome pozityvios veiklos, kuri keltų nuotaiką. Ir štai – yra“, – kalba Modesta.
Šešerius metus ji dirbo vienoje grožio kompanijoje, kur teko nuolat motyvuoti pavaldinius.
„Imkit, parduokit, įtikinkit klientą, kad tai – geras produktas. Jausdavausi lyg tempdama virvę“, – prisipažįsta.
Vaikams ir mokytojams pristatant atgyjančių sąsiuvinių viršelių idėją tokios būsenos neliko.
„Mokytojai ir vaikai patys užsidega, teikia pasiūlymus – nereikia net daug pasakoti, ką nors įrodinėti. Ši reakcija mane įkvėpė ir sužavėjo“, – kalba už produkto gamybą ir komunikaciją atsakinga Modesta.
Vadovaukite visai Europai, bet veikite greitai.
Ji įsitikinusi, kad atgimstantys sąsiuvinių viršeliai vaikus gali ne tik pralinksminti ar lavinti jų vaizduotę, bet ir tapti patrauklia edukacijos priemone.
„Todėl sąsiuvinių kolekciją „Animaciniai herojai“ netrukus papildys „Planetos“: Žemė, Saturnas, Jupiteris, Marsas ir Uranas. Po planetas bus galima ne tik pasižvalgyti, bet ir sužinoti, kokios jos dydžio, kiek laiko užtruktų iki jų nukeliauti, kokia ten temperatūra, kokius palydovus turi“, – pasakoja Modesta.
Įdomiau, bet ir brangiau
Atgyjančių sąsiuvinių viršelių projektas gimė maždaug prieš 7 mėnesius. Lietuvoje jis įgyvendinamas tris. Per tą laiką „išmanieji“ sąsiuviniai atsidūrė knygynų lentynose, netrukus pasieks ir prekybos centrus. Teigiama, kad tai – bene didžiausia šių metų mokyklinių reikmenų asortimento naujovė.
Nors programėlė, atgaivinanti sąsiuvinių viršelius, nemokama, pats 24 lapų sąsiuvinis nepigus. Knygynuose už jį tektų pakloti 1,89 Eur, o sąsiuvinis paprastu viršeliu atsieitų vos 19–25 centus.
Tačiau M.Žukauskienė tiki, kad produktas ras pirkėją: susidomėjimas esą jau justi, mat vien vasarą knygynuose parduota apie 1 tūkst. sąsiuvinių.
Lietuviai su ukrainiečiu A.Timošenka pasirašė bendradarbiavimo sutartį ir įgijo teisę produktui atstovauti visoje Europoje.
„Mums priklauso visa Europa“, – džiaugiasi Modesta ir prasitaria, kad derybos jau vyksta su danais, estais, sutartys jau pasirašomos Latvijoje.
„Kai kurios įmonės dėl bendradarbiavimo bando tartis tiesiogiai su Andrejumi, tačiau visus potencialius klientus jis nukreipia pas mus. Jis mums pasakė: „Vadovaukite visai Europai, bet veikite greitai“, – aiškina Modesta ir džiaugiasi, kad žinia apie inovatyvius sąsiuvinius jau pasiekė ir arabų šalis.
Grėsmė, kad nusižiūrės kinai
Užsakymai A.Timošenką pasiekia iš viso pasaulio. Jis net nesitikėjo, kad 3D sprendimai gali turėti tokią paklausą. Atgyjančių piešinių klientai pageidauja ant įvairių paviršių: dėlionių, puodelių, pakuočių, knygų ar užrašų knygelių viršelių.
„Produktas labai sėkmingai skinasi kelią“, – neslepia Modesta ir žada atgyjančių piešinių kolekciją aktyviam gyvenimo būdui – riedlenčių, dviračių, riedučių sportui.
M.Žukauskienė sako, jog atgyjančių viršelių autorinės teisės yra apsaugotos, tačiau grėsmė, kad kas nors idėją nusižiūrės, išlieka: „Ypač tai mėgsta kinai, nuo jų neapsisaugosi. Todėl ir bandome į tarptautines rinkas eiti sparčiai, kad visi žinotų, jog mūsų projektas buvo pirmas, o kiti – tik kopija.“