Psichologinė apsauga
Testuoti „Dropbyke“ idėją Vilniuje A.Švecovas su bendraminčiais pradėjo liepą, o oficiali laisviausios dviračių nuomos sistemos paleidimo data – rugpjūčio 6-oji. Kone per du mėnesius – nė vieno pavogto ar suniokoto dviračio. „Kartais net jaučiuosi dėl to nejaukiai, nes sudariau su viena dviračių taisymo įmone sutartį, kad taisysiu dviračius pas juos, o taisyti – nėra ko“, – tikino verslininkas.
Kone per du mėnesius – nė vieno pavogto ar suniokoto dviračio.
A.Švecovas prisiminė, kad visi jam patarė į dviračius diegti GPS sistemą ar imtis kitų rimtų apsaugos būdų, tačiau verslininkas turėjo paprastesnių ir, anot jo, kol kas veiksmingesnių idėjų.
„Tokie dviračių apsaugos būdai kaip GPS sistema, tai veiksmas jau po to, kai kas nors nutiko. Tai galimybė surasti dviratį. Mūsų tikslas kitas – užbėgti įvykiams už akių. Būdai išvengti dviračių vagystės yra labiau psichologiniai nei techniniai“, – kalbėjo „Dropbyke“ įkūrėjas.
Visų pirma, verslininkas pradėjo dirbti su Vilniaus policija. „Klausiau pareigūnų, kokia situacija su dviračiais. Ar yra kažkokių organizuotų grupuočių, ar vagystės dažniau pavienės. Tada prašiau, kad paruoštų mūsų dviračiams lipdukus, kurie perspėja, kad transporto priemonę saugo policija.
Gali atrodyti keistai, bet patikėkite, žmonės pamato tą lipduką ir jau pagalvoja apie tai. Kam tos problemos? Tą patį išbandžiau ir Majamyje. Net nesitaręs su policija pasidariau lipdukus „protected by Miami Beach Police“ ir patikėkite, tai veikė“, – patirtimi dalijosi A.Švecovas. Pasak jo, kadangi niekaip nepatikrinsi, saugomas jis iš tiesų ar ne – kyla visokių minčių ir dvejonių, tokia apsauga daug veiksmingesnė nei techninė.
Būdai išvengti dviračių vagystės yra labiau psichologiniai nei techniniai.
„Antra, reikia padaryti taip, kad dviratį perparduoti būtų kuo sunkiau. Jis visa savo išvaizda turi sakyti, kad yra unikalus „Dropbyke“ dviratis ir kad kėsintis į jį – ne pats geriausias pasirinkimas“, – teigė pašnekovas.
Kalbėdamas apie saugumą, A.Švecovas dalijosi ir ateities planais: „Žadame pradėti naudoti galinio rato užraktą, tada nebereikės prašyti žmonių prirakinti dviračius prie kokio nors objekto, bus galima dviratį tiesiog palikti. Aišku, visada prašome palikti matomoje vietoje, o dar geriau – dviračių stovėjimo aikštelėse. Ne todėl, kad mums nuo to geriau.
Tiesiog galvojame, kad viskas turi būti taip, kaip turi. Todėl mūsų programėlėje net yra sužymėtos dviračių stovėjimo aikštelės, tiesiog bandome ugdyti dviračių kultūrą“, – kalbėjo verslininkas. Tiesa, jis pabrėžė, kad lietuviai iš tiesų yra gana atsakingi. Dažniausiai dviračiai ir yra paliekami apšviestose, gerai matomose vietose, pavyzdžiui, prekybos centrų aikštelėse.