Pasaulyje didėja spaudimas bendrovėms siekti tvarios palmių aliejaus gamybos

Bendrovės, gaminančios populiariausių prekių ženklų gaminius, įskaitant šokolado „Kit Kat“ ir muilo „Dove“ gamintojas, gali sulaukti baudų, jei nepradės didinti tvarios gamybos palmių aliejaus pirkimų, kaip numatyta naujose taisyklėse, kuriomis siekiama pagerinti prieštaringai vertinamos pramonės aplinkos tvarumą.
„Nestle“ šokoladukai
„Nestle“ šokoladukai / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Aplinkos apsaugos aktyvistų grupės, nors ir atvirai nedžiūgavo, tačiau palankiai įvertino šį Apskritojo stalo susitikimo dėl tvaraus palmių aliejaus (RSPO) – reguliavimo organizacijos, nustatančios aplinkai nekenksmingus standartus ir vienijančios daugybę pramonės atstovų, – žingsnį.

Visgi aktyvistai nėra įsitikinę, kad naujųjų taisyklių įgyvendinamas bus griežtai prižiūrimas.

Plačiausiai pasaulyje naudojamo augalinio aliejaus galima rasti įvairiausių produktų sudėtyje, pradedant sausainiais ir baigiant makiažo priemonėmis, tačiau jo gamyba kelia didelį aplinkosaugininkų susirūpinimą, kadangi spartina miškų naikinimą.

Siekiant plėsti palmių plantacijas, aktyviai kertami didžiuliai džiunglių plotai, ypač didžiausiose pasaulyje palmių aliejaus gamintojose Indonezijoje ir Malaizijoje. Dėl šios priežasties nykstantys gyvūnai, įskaitant orangutangus ir Borneo nykštukinius dramblius, netenka buveinių.

Pastaruoju metu Vakarų šalyse padidėjo vartotojų spaudimas šio aliejaus gamintojams, nes aktyvistai vykdo didelės apimties kampanijas, smerkiančias destruktyvią pramonę, todėl kai kurios bendrovės buvo priverstos mažinti palmių aliejaus naudojimą ar visai jo atsisakyti.

Visuomenės pasipiktinimą sustiprino ir pernai kalėdiniu laikotarpiu rodytas britų prekybos tinklo „Iceland“ reklaminis filmukas, vaizdavęs orangutangą, kuris mažai mergaitei pasakojo apie sunaikintus gyvūno namus džiunglėse. Prekybos tinklo, kuris savo prekių ženklų gaminiuose nustojo naudoti palmių aliejų, reklaminį filmuką pamatė milijonai vartotojų.

„Iceland“ vykdomasis direktorius anksčiau kritikavo „slegiančiai lėtą“ pažangą tvarios palmių aliejaus gamybos link.

RSPO buvo įsteigta 2004 metais siekiant skatinti tvarią palmių aliejaus gamybą. Organizacija rengia kriterijus gamintojams, norintiems, kad jų produktas būtų sertifikuotas kaip „tvarus“.

Didžiosios bendrovės vertina narystę šioje organizacijoje, nes tai stiprina jų kaip tvarių bendrovių įvaizdį, o narystės praradimas gali pritraukti nepageidaujamo neigiamo viešumo.

Pavyzdžiui, kai „Kit Kat“ gamintoja „Nestle“ pernai buvo pašalinta iš organizacijos už taisyklių pažeidimą, ji ėmėsi veiksmų atitikti reikalavimus ir susigrąžinti narystę vos per kelias savaites.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų