Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Priekaištai paštui netyla: sumokėjus dvigubą mokestį, siuntą gavo po 11 dienų

Į 15min kreipėsi pasipiktinusi širvintiškė, iki kurios siuntinys iš Kauno keliavo 11 dienų. Maža to, už siuntimą teko mokėti du kartus – vieną kartą už paštomato paslaugą, kitą kartą – už kurjerio pristatymą, nes paštomatu siuntos pristatyti nepavyko. Tiesa, 15min ėmus domėtis šia istorija, įmonė moters atsiprašė ir teigė, kad grąžins sumokėtą mokestį už nesuteiktą paslaugą.
„LP Express“ paštomatas
„LP Express“ paštomatas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Vaida (tikras vardas redakcijai žinomas) pasakojo, kad birželio 25 dieną po sandorio su fiziniu asmeniu į Kauno „LP Express“ paštomato XL dėžutę buvo įdėta siunta, kuri turėjo pasiekti Širvintų paštomatą. Tiesa, šeštadienio rytą paskambinęs kurjeris paaiškino, kad Širvintose nėra reikalingos laisvos XL dėžutės, tad siuntą reikėtų atsiimti vietoje, antraip teks laukti kitos savaitės. Tuo metu skaitytoja buvo išvykusi ir atsiimti siuntos negalėjo, tad nusprendė laukti.

Pirmadienį nesulaukus žinių ji paskambino šeštadienį su ja susisiekusiam kurjeriui, bet sužinojo tik tiek, kad tądien siuntas vežioja kitas žmogus, kuris apie susidariusią situaciją nieko nežino.

„Vėl stojo tyla, kuri jau pradėjo versti ne tik nekantrauti, nes siunta buvo reikalinga gana skubiai, bet ir nerimauti“, – 15min pasakojo Vaida.

Iki birželio 30 dienos nesulaukus jokių žinių, Vaida skambino nurodytu telefonu, tačiau išgirdo, kad be siuntos numerio jokios informacijos gauti negali.

Taigi, liepos 1 dieną ji ir vėl skambino konsultantams, tik šįkart jau turėjo siuntos numerį. Iš pradžių konsultantė informavo, kad Širvintų paštomatuose nėra XL dydžio dėžutės siuntiniui, tad reikia jį nukreipti kitur, tačiau vėliau ši informacija pasirodė esanti klaidinga.

„Pradžioje kiek sutrikome ir pamanėme, kad gal tikrai suklydome ir nėra tokio dydžio dėžutės. Skambinome vėl. Atsiliepusiam konsultantui iš naujo paaiškinus padėtį, jis patikino, kad kolegė suklydo – tokio dydžio dėžutė mūsų paštomate tikrai yra ir jei bus vietos, rytoj siunta bus įdėta“, – pažymėjo moteris.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„LP Express“ paštomatas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„LP Express“ paštomatas

Tačiau atėjus liepos 2 dienai, nei siuntinio, nei informacijos iš įmonės moteris negavo. Vėl paskambinusi įmonės konsultantams skaitytoja išgirdo netikėtą žinią – jos laukiamas siuntinys grąžintas į siuntų skirstymo centrą, nes esą yra blogai supakuotas.

„Buvo pasakyta, kad turime išsipirkti naują siuntos lipduką su kurjerio pristatymu į namus. Trūkus kantrybei, paskambinau dar kartą. Tada išgirdau dar įdomesnių pasiteisinimų: kaltas siuntėjas, siunta supakuota netinkamai, krinta plėvelė, viskas byra, buvo problemų ją išimant ir panašiai. Su siuntėju buvo susiekta, siunta normaliai tilpo į talpyklą ir buvo supakuota, niekas nekrito“, – stebėjosi pašnekovė.

Išgirdo pašaipas

Tuo metu skaitytojai buvo pasiūlyta rašyti pretenziją ir nusipirkti naują siuntos lipduką, kad siuntą galėtų pristatyti kurjeris. Ši paslauga kainavo apie 16 eurų, nors jau buvo sumokėti 6 eurai už siuntimą paštomatu.

Pasak Vaidos, pasiteiravus, ar jai bus kompensuotos išlaidos už siuntimą paštomatu, ji sulaukė atsakymo, kad už tai atsakingas siuntėjas, esą netinkamai supakavęs siuntą. Ji taip pat pasakojo klausiusi, kaip siunta tilpo vieno paštomato XL dėžutėje, bet netilpo kitoje, bei kodėl ji iškart nebuvo informuota, kad siunta netelpa ar yra netinkamai supakuota. Tačiau atsakymas buvo lakoniškas – klientai informuojami tik apie tai, kad paštomato dėžutės užimtos. Skaitytoja dar išgirdo ir tai, kad neva siunta yra per sunki paštomatui.

„Paklausus, kur yra nurodytas maksimalus siuntos svoris, atsakė, kad nėra nurodyta. Tačiau iš tiesų tai yra nurodyta ir konsultantės įvardytas siuntos svoris nesiekė ir tuo labiau neviršijo jų puslapyje nurodytų normų. Prašant sujungti ar nukreipti mane pas atsakingus asmenis, siekiant taikiai ir konstruktyviai išsiaiškinti situaciją, tai padaryti buvo atsisakyta“, – kalbėjo moteris.

123RF.com nuotr./Siuntiniai
123RF.com nuotr./Siuntiniai

Ją taip pat nuvylė įmonės konsultantų, su kuriais bendravo, darbas – anot moters, jie bendravo pašaipiai.

Susisiekus su Lietuvos paštu, įmonės atstovė Monika Pivoraitė patikino, kad apie tai, jog siunta yra netinkamai supakuota, klientai atskirai neinformuojami.

„Jeigu matome galimybę pristatyti siuntą, ją pristatome, tačiau kartais siunta būna per daug netvarkinga, tuomet ją grąžiname siuntėjui“, – paaiškino M.Pivoraitė.

Neradus kitos išeities, skaitytoja nusprendė užsisakyti naują siuntos lipduką kurjeriui. Taigi, siuntimo kaina jau viršijo 20 eurų.

Kurjerė siuntinį būtų palikusi tiesiog kieme?

Liepos 5 dieną skaitytoja siuntą gavo, tačiau ir čia neapsieita be kuriozų. Anot moters, ankstų pirmadienio rytą – 6.45 valandą – atvykusi kurjerė siuntą paliko nuosavo namo kieme ir jau ketino išvažiuoti.

„Ji jau lipo į automobilį, kai, spėję pastebėti, išėjome į kiemą ir paprašėme palaukti, kol apžiūrėsime siuntą. Tada paaiškėjo, kad dar ir parašas apie atsiimtą siuntą reikalingas, tačiau ji nesiteikė nei paskambinti, nei užeiti, tad kilo klausimas – jei būtume nespėję išeiti į lauką, kas būtų uždėjęs parašą, gal pati kurjerė? Ar apskritai normalu siuntą palikti bet kur kieme ir išvažiuoti?“ – nuostabos neslėpė Vaida.

123RF.com nuotr./Kurjeriai per karantiną
123RF.com nuotr./Kurjeriai per karantiną

Siuntos skaitytoja laukė 11 dienų, kai Lietuvos pašto internetiniame puslapyje nurodoma, kad įprastai jau kitą darbo dieną ar šeštadienį siunta pasiekia paštomatą Lietuvoje, jeigu ji įdėta iki nurodyto siuntų išėmimo iš paštomato laiko.

Sulaukė atsiprašymo ir siūlymo kompensuoti sumokėtą mokestį

M.Pivoraitė 15min komentavo, kad įmonė susisiekė su kliente ir atsiprašė.

„Atsiprašome dėl klientei sukeltų nepatogumų. Susisiekėme su klientu asmeniškai ir darome viską, kad klaida būtų ištaisyta. Būtinai imsimės reikiamų priemonių, kad tokios situacijos nepasikartotų“, – nurodė M.Pivoraitė.

Pasak jos, klientei bus grąžintas sumokėtas mokestis už nesuteiktą pristatymo paštomatu paslaugą.

Ji tikino, kad 98 proc. siuntų yra pristatomos kitą arba dar kitą dieną, tačiau iššūkių kartais kyla dėl didelių dydžių (XL) siuntų.

„Tokių siuntų siunčiama mažiausiai, tad atitinkamai ir dėžučių paštomatuose, tinkamų siųsti šioms siuntoms, yra mažiausiai. Atsižvelgdami į situaciją paštomate paprastai klientus informuojame, kad jeigu tuo metu visos tinkamo dydžio dėžutės yra užimtos, klientas gali pasirinkti alternatyvą – pristatyti siuntą į kitą paštomatą, pristatyti per kurjerį arba palaukti, kol reikiama dėžutė atsilaisvins“, – kalbėjo įmonės atstovė.

Paklausus, kaip šiuo atveju vertinamas įmonės darbuotojų elgesys, M.Pivoraitė nurodė, kad, „susidūrus su tokiomis situacijomis, stengiamasi išsiaiškinti visas detales, siekiant užkirsti kelią jų pasikartojimui.“

„Kalbamės, įspėjame darbuotojus, jeigu reikia, imamės ir kitų priemonių“, – tikino M.Pivoraitė.

Tuo metu skaitytoja patvirtino trečiadienį ryte iš Lietuvos pašto sulaukusi atsiprašymo ir siūlymu kompensuoti išlaidas už negautą paslaugą.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Lietuvos paštas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Lietuvos paštas

Plės paštomatų tinklą

Šiuo metu „LP Express“ paštomatų tinklą sudaro 285 paštomatai ir beveik 42 tūkst. dėžučių 89-iuose miestuose ir miesteliuose.

Trečiadienį įmonė pranešė paskelbus viešąjį konkursą, kuriuo planuoja įsigyti iki 280 naujų paštomatų. Įgyvendinant paštomatų plėtrą, ateinančiais metais bus įrengta 80 naujų „LP Express“ paštomatų, o likusią įrangą planuojama įsigyti iki 2025 metų.

Remiantis Lietuvos pašto duomenimis, „LP Express“ paštomatais keliaujančių siuntų kiekiai reguliariai auga. 2020 metais per juos siųstų ir atsiimtų siuntų kiekis augo daugiau nei tris kartus, lyginti su 2019 metais. Šiemet sausio–gegužės mėnesiais per paštomatus siųstų ir atsiimtų siuntų skaičius siekė 2,3 mln. ir augo 102 proc., palyginti su tokiu pačiu laikotarpiu praėjusiais metais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?