Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pasirinkimo iliuzija: garsiausius prekių ženklus valdo 10 didžiausių korporacijų

Nors tiek Vakarų šalių, tiek Lietuvos prekybos centrų lentynos nukrautos įvairiausiais prekės ženklais pažymėtomis prekėmis, tačiau didelę jų dalį valdo vos dešimt didžiausių pasaulinių korporacijų. Pelno nesiekianti Didžiosios Britanijos organizacija „Oxfam“ neseniai sudarytame išsamiame infografike parodo, kaip glaudžiai tarpusavyje susiję visi daugelio pamėgti maisto ir gėrimų prekiniai ženklai, rašo independent.co.uk.
„Oxfam“ sudarytas prekių ženklų infografikas
„Oxfam“ sudarytas prekių ženklų infografikas

Minėtosios dešimt kompanijų tai „Nestlé“, „PepsiCo“, „Coca-Cola“, „Unilever“, „Danone“, „General Mills“, „Kellogg's“, „Mars“, „Associated British Foods', ir „Mondelez“. Kiekvienoje iš jų dirba tūkstančiai darbuotojų, o metinės pajamos siekia milijardus dolerių.

Pateikiame detalesnę informaciją apie šias bendroves ir žymiausius jų turimus prekinius ženklus.

Kellogg's

Pajamos 2015 m.: 13,5 mlrd. dolerių

Koncernas gamina ne tik įvairių rūšių sausus pusryčius („Frosted Flakes“, „Corn Flakes“ ir pan.), bet ir garsius traškučius „Pringles“, krekerius „Cheez It“ ir vaflius „Eggo“.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Kellogg“ atidarė pirmąją sausų pusryčių kavinę Niujorke
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Kellogg“ atidarė pirmąją sausų pusryčių kavinę Niujorke

Associated British Foods

Pajamos 2015 m.: 16,6 mlrd. dolerių

Bene garsiausias šios įmonės produktas, atpažįstamas visame pasaulyje, – arbata „Twinings“. Kiti prekės ženklai, tokie kaip „Dorset Cereals“ ar įvairių sirupų bei prieskonių pakuotės labiau pažįstamos britų pirkėjams.

Koncernui priklauso ir visoje Didžiojoje Britanijoje garsi drabužių parduotuvė „Primark“.

General Mills

Pajamos 2015 m.: 17,6 mlrd. dolerių

Bendrovė geriausiai žinoma dėl sausų pusryčių „Cheerios“ ir „Chex“, bet taip pat valdo ledų prekės ženklą „Haagen – Dazs“, greitai pagaminamus makaronus „Hamburger Helper“ ar konditerinių gaminių mišinius „Betty Crocker“.

Danone

Pajamos 2015 m.: 24, 9 mlrd. dolerių

Nors yra geriausiai žinoma dėl jogurtų „Activia“, „Actimel“ ir mineralinio vandens „Evian“, bendrovei taip pat priklauso maisto papildų ir įvairių rūšių vandens serija.

Mondelez

Pajamos 2015 m.: 29,6 mlrd. dolerių

Į užkandžius ir saldumynus orientuotos kompanijos arsenale – tokie prekių ženklai kaip „Oreo“ (sausainiai), „Milka“ (šokoladas), „Jacobs“ (kava), „Tuc“ (krekeriai), „Stimorol“ ir „Dirol“ (kramtomoji guma), „Halls“ (ledinukai) ir kiti.

Mars

Pajamos 2015 m.: 33 mlrd. dolerių

Bendrovei priklauso ne tik „M&M“, „Mars“, „Snickers“ ar „Twix“ batonėliai, bet ir „Uncle Ben's“ ryžiai ir padažai, „Orbit“ kramtomoji guma, „Whiskas“ kačių ir „Pedigree“ šunų maistas.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Mars“ šokoladiniai batonėliai
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Mars“ šokoladiniai batonėliai

Coca–Cola

Pajamos 2015 m.: 44,3 mlrd. dolerių

Koncernas, be garsiųjų saldintų gazuotų gėrimų „Coca–Cola“, „Sprite“, „Fanta“, gamina ir mineralinį vandenį „Dasani“ bei šaltąją arbatą „Fuze“ ir kitus gėrimus.

„Coca Cola“ nuotr./„Coca Cola“ reklama
„Coca Cola“ nuotr./„Coca Cola“ reklama

Unilever

Pajamos 2015 m.: 59,1 mlrd. dolerių

Garsiausi įmonės prekių ženklai: „Lipton“ arbata, „Magnum“ ledai, „Hellmann's“ majonezas, „Knorr“ sultiniai, „Signal“ dantų pasta, „Domestos“ ir „Cif“ valikliai, margarinas „Rama“.

„Scanpix“/„PA Wire“/„Press Association Images“ nuotr./„Unilever“ produktai
„Scanpix“/„PA Wire“/„Press Association Images“ nuotr./„Unilever“ produktai

PepsiCo

Pajamos 2015 m.: 63 mlrd. dolerių

Be „Pepsi“ gaiviųjų gėrimų linijos, koncernas valdo sulčių „Tropicana“, javainių „Quaker Oatmeal“ bei traškučių „Cheetos“ prekių ženklus.

„Scanpix“/AP nuotr./„Pepsi“ buteliai
„Scanpix“/AP nuotr./„Pepsi“ buteliai

Nestlé

Pajamos 2015 m.: 87 mlrd. dolerių

Garsiausi prekių ženklai – visa aibė saldainių ir šokoladinių batonėlių („Lion“, „Kit Kat“), sultiniai „Maggi“, mineralinis vanduo „Perrier“, šaltoji arbata „Nestea“, kava „Nescafe“.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Nestle“ produkcija
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Nestle“ produkcija

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų