Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Paskelbtas naujų troleibusų tarptautinis pirkimas – pirmieji sostinę pasieks 2024 m. pradžioje

UAB „Vilniaus viešasis transportas“ liepos 16 d. paskelbė tarptautinį viešąjį pirkimą naujiems autonominės ridos troleibusams įsigyti. Šiuo pirkimu pradedamas pirmasis troleibusų parko atnaujinimo etapas. Paskelbtose pirkimo sąlygose numatyta įsigyti nuo 90 naujų žemagrindžių dviejų ašių autonominės ridos troleibusų, su galimybe pagal poreikį padidinti kiekį iki 101 troleibuso, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Vasariška šiluma pasiekė Vilnių
Vasariška šiluma pasiekė Vilnių / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Pasak UAB „Vilniaus viešasis transportas“ generalinio direktoriaus D.Aleknavičiaus, pilnai atnaujinus troleibusų parką Vilniuje nebeliktų ne tik senųjų „Škoda“ troleibusų, kurie ilgus metus patikimai vežė keleivius, bet ir senesnių nei ketveri metai troleibusų. Juos pakeitus, vidutinis troleibusų amžius 2025 metais siektų tik kiek daugiau nei 1,7 metai, kai šiuo metu turimų troleibusų amžius apie 22 metai.

„Mūsų prioritetas kuo greičiau ir sklandžiau atnaujinti visą troleibusų parką. Paskelbus šį pirkimą, o artimiausiu metu dar ir naujų 70 triašių troleibusų, troleibusų parkas Vilniuje taptų vienu iš naujausių ir moderniausių“, – sako D.Aleknavičius.

Bendrovė numačiusi troleibusų parką atnaujinti palaipsniui. Su paskelbto pirkimo laimėtoju bus sudaryta preliminarioji sutartis, kurios pagrindu pirmajame etape bus sudaryta pirmoji pirkimo sutartis dėl 50 autonominės ridos troleibusų, kurių daliai jau yra gauta Aplinkos projektų valdymo agentūros 10 mln. eurų subsidija.

„Planuojama lapkričio mėn. pasirašyti pirmąją sutartį. Palaipsniui vykdomas atnaujinimas leis tolygiau paskirstyti projekto finansus, užtikrinti sklandesnį vairuotojų ir remonto bei priežiūros darbuotojų mokymą, taip pat pritaikyti turimą infrastruktūrą autonominės ridos troleibusams.“ – teigia generalinis direktorius.

Prieš paskelbdama pirkimą bendrovė vykdė eilę viešų rinkos konsultacijų. Jų metu susitiko su visais potencialiais tiekėjais ir supažindino juos su numatomų pirkti autonominės ridos troleibusų techninėmis specifikacijomis, būsimo pirkimo sutarties sąlygomis bei atsižvelgė į gautus pasiūlymus. Prieš pradedant pirkimo procedūrą buvo nustatyta, kad vieno troleibuso kaina be PVM turi būti ne didesnė nei 530 tūkst. eurų.

Anot generalinio direktoriaus D.Aleknavičiaus, buvo pasirinktas viso gyvavimo ciklo kainos vertinimo būdas, kai laimėtojas bus nustatomas ne pagal mažiausią troleibuso kainą, o įvertinus 10 metų transporto priemonių eksploatavimo sąnaudas remontui, priežiūrai ir elektros suvartojimui.

„Tokį būdą pasirinkome remdamiesi gerąja praktika ir siekdami, kad įsigytų transporto priemonių viso laikotarpio eksploatacijos sąnaudos būtų mažiausios. Norime ne tik atnaujinti troleibusų parką Vilniuje, bet patirti kuo mažiau išlaidų, technologiškai pritaikyti transporto priemones keleiviams ir kad jos būtų ekologiškos bei tvarios,“ – sako generalinis direktorius.

D.Aleknavičius pratęsia, kad bendrovė tikisi pritraukti pirkime dalyvauti didžiausius transporto gamintojus ir pardavėjus.

„Jaučiame didelį troleibusų gamintojų susidomėjimą mūsų konkursu ir tikimės, kad tiek mūsų pasirinktas pirkimo būdas, kontrakto apimtis ir konkurencija leis mums gauti geriausios vertės pasiūlymus.“ – teigia D.Aleknavičius.

Pirmųjų autonominės ridos troleibusų pristatymo terminai paskelbus pirkimą pasikoregavo per kelis mėnesius ir peršoko iš anksčiau planuotų 2023 m. pabaigos į 2024 m. pradžią. Jeigu viešųjų pirkimų procedūros truks kaip suplanuota, po sutarties pasirašymo pirmieji troleibusai turėtų būti pristatyti 2024 m. I ketvirtį, o likusių troleibusų dalis ir užsakymai bus teikiami atsižvelgiant į galimybes pasinaudoti Europos Sąjungos struktūrinių fondų parama.

Troleibusai – pritaikyti keleivių poreikiams

UAB „Vilniaus viešasis transportas“ keleiviams suteiks dar patogesnes keliones. Atnaujintas troleibusų parkas užtikrins žmonių lygiavertį judumą viešuoju transportu, kadangi jau nuo š. m. lapkričio 1 d. visos naujos įsigyjamos viešojo transporto priemonės turėtų būti pritaikytos neįgaliesiems ir (ar) asmenims su individualiais poreikiais. Bendrovė pirkimo sąlygose jau numatė tam tikrus sprendinius, tokius kaip rampa, tvirtinimo diržai, specialūs mygtukai pranešti apie pagalbos poreikį.

Mieste judantys dviratininkai galės keliauti troleibusais taip pat – bus įrengta bent vieno dviračio tvirtinimo įranga ir numatyta galimybė vežti dviračius troleibuso salone.

Visuose autonominės ridos troleibusuose keleivių patogumui bus įrengtos USB jungtys mobiliųjų telefonų įkrovimui, WiFi ryšys, švieslentės ir multimedijos ekranai, kurie suteiks keleiviams aktualią informaciją kelionės metu. Vairuotojo darbo vietoje ir keleiviams skirtame salone veiks šildymo, vėdinimo ir kondicionavimo sistemos. Naujuosiuose autonominės ridos troleibusuose bus įrengta ir virusų, bakterijų, grybelių bei kitų mikroorganizmų neutralizavimo sistema.

Tiek troleibusų viduje, tiek išorėje bus sumontuotos vaizdo stebėjimo kameros, kurios padės užtikrinti keleivių saugumą, vandalizmo atvejais nustatyti pažeidėjus, lengviau surasti keleivių paliktus daiktus ir pan.

Komfortiška ir saugi vairuotojo darbo vieta

Atnaujinus troleibusų parką pagerės ne tik keleivių kelionės, bet ir vairuotojų darbo vieta. Patogią darbo vietą užtikrins kokybiška sėdynė, vairuotojo pusėje apsauga nuo saulės spindulių, SOS mygtukas, skirtas užfiksuoti incidentą ir kiti sprendiniai. Tam, kad vairuotojas galėtų operatyviai reaguoti kilus nesklandumams, visą informaciją apie transporto priemonės sistemų techninę būklę jis matys prietaisų skydelyje.

Transporto priemonėse tiek užtikrinant keleivių, tiek vairuotojo saugumą bus įrengti greičio ribotuvai, kurie leis ne didesnį kaip maksimalų 70 km/h greitį bei alkoholinė blokuotė.

Visi autonominės ridos troleibusai turės sumontuotą apsaugos nuo susidūrimų sistemą. Ši sistema realiu laiku pateiks vairuotojui vaizdinius ir garsinius įspėjamuosius signalus, kai prie važiuojančios transporto priemonės šono pavojingoje zonoje pasirodys pėsčiasis, dviratininkas ar paspirtukininkas, o priekinis daviklis papildomai aptiks susidūrimo pavojų su automobiliais ar kitomis transporto priemonėmis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug