Bendrovė pasirašė sutartį su personalo atrankos agentūra, kurios pagalba ieškos naujų specialistų. Tiesa, M.Bartuška negalėjo atsakyti į 15min klausimą, kiek procentų darbuotojų gali būti pakeista, tačiau neatmetė – permainų bus.
Paskleidė gandus apie masinius atleidimus
Į tai sureagavo Lietuvos geležinkelininkų profsąjungų federacijos pirmininkas Vilius Ligeika, laikomas buvusio vadovo Stasio Dailydkos žmogumi.
„Pasikeitus „Lietuvos geležinkelių“ vadovybei, kalbama apie numatomus masinius darbuotojų atleidimus. Neoficialiomis žiniomis, pirmoji atleidimų banga gali prasidėti jau nuo liepos, kai įsigalios naujasis Darbo kodeksas. Tokiu atveju dauguma atleidžiamų darbuotojų neteks išeitinių kompensacijų ir atsidurs bedarbių gretose“, – pranešime spaudai perspėja V.Ligeika.
Jis stebisi, kad „Lietuvos geležinkelių“ darbuotojams iki šiol nepaaiškinama, kiek kvalifikuotų geležinkelių specialistų neteks darbo. „Dabar girdime kaltinimus, neva beveik pusė geležinkeliečių susiję vienokiais ar kitokiais giminystės ryšiais. Tokie neatsakingi pareiškimai prasilenkia su elementaria logika, įžeidžia geležinkelių darbuotojų bendruomenę ir sėja nerimą, kad bedarbių gretas gali papildyti net apie 4 tūkstančius geležinkeliečių“, – nerimauja vienos iš profesinių sąjungų vadovas.
„Profsąjungos baiminasi, kad įsigaliojus naujam Darbo kodeksui, geležinkeliai gali prarasti ilgus metus rengtus kvalifikuotus specialistus. Į jų vietas jau dabar priimami su transportu nesusijusių sričių darbuotojai, tikslingai atrinkti iš savo aplinkos“, – teigia profsąjungos lyderis.
„Lietuvos geležinkeliuose“ yra kelios profesinės sąjungos.
M.Bartuška: vyksta situacijos analizė
„Lietuvos geležinkeliai“ pripažino, kad per dviejų metų laikotarpį planuoja atnaujinti ir modernizuoti administracijos valdymą.
„Iki šiol bendrovės administracija neturėjo aiškios valdymo struktūros. Todėl tai pirmas žingsnis ir strateginė mūsų veiklos pertvarka, kuri leis įdiegti modernius valdymo standartus ir nuosekliai ugdyti kompetentingus specialistus.
Gandai, kad dėl šios pertvarkos bus vykdomi masiniai darbuotojų atleidimai, neturi pagrindo, nes šiuo metu vyksta tik situacijos analizė. „Lietuvos geležinkeliai“ vertina savo darbuotojus pagal jų kompetenciją, patirtį ir kvalifikaciją. Be jų įmonė elementariai negalėtų vykdyti savo veiklos“, – pranešime teigia „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius.
Pertvarką planuojama užbaigti per dvejus metus. „Pirmiausia bus koncentruojamasi į besidubliuojančių funkcijų, biurokratinių procesų atsisakymą, darbuotojų motyvacinės sistemos kūrimą, turimų informacinių sistemų optimizavimą ir jų pritaikymą bendrovės reikmėms“, – skelbiama pranešime.