Paskutinis „TechHub“ pre-akceleratoriaus ciklas: kokie pokyčiai matomi startuolių pasaulyje?

Inovacijų agentūros vystomas projektas „TechHub“ per beveik trejus savo veiklos metus suorganizavo septynis pre-akceleratoriaus ciklus startuoliams – dabar projekto komanda ruošiasi paskutiniam, aštuntajam ciklui. Per šį laiką „TechHub“ pre-akceleravimo programą baigė 140 startuolių. Dalis jų jau sugebėjo pritraukti daugiau nei 5,7 mln. Eur lešų iš rizikos kapitalo fondų, verslo angelų ar ES paramos.
M. Vilčinskaitė
„TechHub“ pre-akceleratorius / Pranešimo aut. nuotr.

Visgi, lyginant pirmuosius ciklus su naujausiais, pastebimi ryškūs pokyčiai: „TechHub“ mentorių komanda išaugo nuo penkių iki dvylikos ekspertų, programa buvo nuolat tobulinama – komanda, klausydama dalyvių, įtraukia naujas temas, atsisako neaktualių, ieškojo naujų mentorių, lektorių, partnerių.

„Prasidedant pirmajam ciklui, rinkoje buvome nežinomi. Nepaisant to, jau tada susilaukėme kone 110 startuolių registracijų, kai galėjome priimti vos 20. Taip supratome, kad rinkai ši programa labai reikalinga – tuo metu Lietuvoje dar nebuvo tokių pre-akceleravimo programų. Šiandien jaučiame didelį startuolių ekosistemos palaikymą ir pagalbą. Mūsų renginiuose sudalyvavo tikriausiai visi ankstyvos stadijos startuoliais besidomintys Lietuvos investuotojai, turime 12 partnerių. Džiaugiamės, kad nemažai startuolių jau vysto savo sėkmingus verslus, 10 jų jau yra gavę finansavimą iš rizikos kapitalo fondų ar verslo angelų, dar 26 pritraukė ES finansavimą,“ – pasakoja Milda Vilčinskaitė, pre-akceleravimo programos „TechHub“ vadovė.

Kaip teigia pašnekovė, per visus ciklus keitėsi ne tik programa, bet ir patys startuoliai, kurie greitai reagavo į pokyčius pasaulyje bei aktualias tendencijas. „Prasidėjus pandemijai, daug startuolių norėjo kurti sprendimus dezinfekcijos, sveikatingumo, nuotolinio mokymosi srityse. Vėliau aktualus buvo laisvalaikis lauke, sportas, augintinių vedžiojimas ir kompanijos tam paieška. Prasidėjus karui Ukrainoje, startuoliai norėjo kurti inovatyvius šildomus rūbus ar dronus. Nuo to, kokią problemą atras startuolis, labai priklauso jo galimybės rinkoje. Ne veltui sakoma, kad startuolis turi būti vaistas, o ne vitaminas,“ – sako M. Vilčinskaitė.

Sėkmingo startuolio formulė – tvirta komanda ir?

M. Vilčinskaitės teigimu, svarbiausias sėkmingo startuolio bruožas – tvirta komanda. Ji įvardija tris svarbiausius komandos komponentus:

Pirma – patirtis ir rinkos žinios. Ilgametę patirtį aktualiose rinkose turintys startuolių įkūrėjai turi galimybę geriausiai pajusti jose slypinčias problemas ir atrasti joms sprendimus. Ne paslaptis, kad jie turi vertingų kontaktų, dar geriau, jei turi patirties versle, startuolių kūrime.

Antra – asmenybės. Dažnai komandos suburiamos iš draugų ar pažįstamų, bendraminčių, tačiau tai tikrai negarantuoja sėkmės. Pavyzdžiui, jei trys programuotojai nori kurti medicininį startuolį, jiems labai trūks mediko, rinkodaros specialisto, pardavėjo. Pradiniame startuolio kūrimo etape bendraįkūrėjai turėtų atsinešti kuo daugiau skirtingų kompetencijų.

Trečia – motyvacija. Pre-akceleratoriuje dažnai tenka pamatyti, kaip komandos subyra ar keičiasi jų sudėtis dėl išsiskiriančios vizijos ir tikslų, ne visi yra pasiryžę skirti tiek pat laiko ir darbo startuolio auginimui. Startuoliui svarbu norėti mokytis ir tobulėti – būti atviram, lanksčiam, semtis žinių ir patarimų iš ekspertų. „TechHub“ pre-akceleratorius ir buvo sukurtas tam, kad būtų galima startuoliams augti greičiau – suteikti trūkstamų žinių, nukreipti tinkame linkme, supažindinti su gausiu ekspertų, investuotojų, verslo angelų tinklu.

Paskutinis „TechHub“ pre-akceleratoriaus ciklas: nuotoliniu būdu ir anglų kalba

Pre-akceleratoriaus vadovė M. Vilčinskaitė teigia, kad kuriant paskutinio ciklo konceptą ir programą norėjosi jį padaryti prieinamą kuo platesnei Lietuvos startuolių auditorijai. „Dauguma šio ciklo veiklų vyks nuotoliniu būdu, kadangi norime suteikti galimybę programoje dalyvauti ne tik vilniečiams, bet ir startuoliams iš kitų Lietuvos regionų ar netgi užsienio. Pre-akceleratoriuje laukiame visų sričių ankstyvos stadijos startuolių ar norinčių juos įkurti,“ – pasakoja M. Vilčinskaitė.

„TechHub“ pre-akceleravimo programa yra unikali savo universalumu bet kokios srities startuoliui. Čia mokoma apie verslumą, kaip išsigryninti startuolio sprendžiamą problemą, atlikti konkurentų analizę, atrasti tinkamą verslo modelį, marketingo kanalus, surasti investuotojus ir pritraukti kapitalą. Šios žinios reikalingos bet kuriam jaunam statuoliui, ypač, jei anksčiau neteko susidurti su šia industrija.

„Startuolių ekosistema užburia, ir tai tikrai patvirtins dauguma šios ekosistemos dalyvių. Kartą išbandęs startuolio batus, nori dar ir dar. Tad tiek būsimiems, tiek jau veiklą vykdantiems startuoliams linkiu nesustoti tobulėti, bandyti ir eksperimentuoti. Na, o pirmųjų žingsnių startuolius kviečiu registruotis į paskutinįjį „TechHub“ pre-akceleratoriaus ciklą – tikiu, kad išsinešite daug vertingų žinių, patirčių ir pažinčių,“ – ragina M. Vilčinskaitė.

Registruokitės iki kovo 12 d.: http://bit.ly/techhubpreaccelerator

„TechHub“ startuolių pre-akceleravimo programą įgyvendina Inovacijų agentūra, projektas finansuojamas Europos regioninio plėtros fondo lėšomis. Inovacijų agentūra įkurta agentūros „Versli Lietuva“ ir Lietuvos verslo paramos agentūros (LVPA) pagrindu bei konsoliduojant Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) vykdytas inovacinės veiklos funkcijas.

Projektas finansuojamas Europos regioninio plėtros fondo lėšomis. Veiksmų programos priemonės numeris ir pavadinimas: 01.2.1-LVPA-V-842 „Inogeb LT“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis