Įmonės, komunikuojančios socialiniuose tinkluose, įgyja pranašumą
XXI amžiuje socialiniai tinklai padeda būti labiau pastebimam, lengviau prieinamam kiekvienam klientui, taip pat tai puiki erdvė kurti ryšį su auditorija. Tačiau socialinių tinklų komunikacijos specialistas Emanuelis Kamarauskas pastebi, kad dalis įmonių dar vis neįvertina socialinių tinklų svarbos, todėl išskiria kelis esminius kriterijus, kuriuos suteikia socialiniai tinklai: matomumas, populiarumas ir galimybė iškomunikuoti tikslią žinutę. Pasak specialisto, komunikacija socialiniuose tinkluose nepakeičiama, siekiant aiškiai, kūrybiškai ir šiltu komunikaciniu tonu prisistatyti, kas tu esi ir ką darai.
Tinkamai išnaudojami socialiniai tinklai pritraukia didesnę tikslinę auditoriją, todėl kuriant reklamą svarbu apsibrėžti norimą pasiekti auditorijos segmentą. Tai padės sutaupyti ir įmonės išlaidas reklamai. Austė Musteikytė pabrėžia, kad įmonės, kurdamos komunikaciją pagal iš anksto paruoštą strategiją, daug efektyviau išnaudoja kanalą, todėl reklaminį biudžetą galima paskirstyti tikslingiau.
Ką daryti, kad komunikacija socialiniuose tinkluose būtų efektyvi
Pirmiausia, turime nusistatyti tikslinę auditoriją, ta pati reklama negali būti transliuojama skirtingoms auditorijos grupėms. Kadangi visų socialinių tinklų vartotojų laisvalaikis, gyvenimo siekiai ir poreikiai yra skirtingi, vienoda reklaminė žinutė bus neveiksminga. Todėl komunikuojant socialiniuose tinkluose svarbu apgalvoti tikslą, vizualinę medžiagą, komunikacijos toną ir visa tai turi sutapti su įmonės vertybėmis. „Būkite tikri ir atviri su savo klientais“ rekomenduoja marketingo specialistė Austė Musteikytė, venkite dirbtinumo, apsimestinės komunikacijos ir nebijokite daugiau parodyti savo įmonės vidinės kultūros.
Emanuelis Kamarauskas taip pat pabrėžia, kad įmonė turi aiškiai žinoti, kokia yra jos misija ir vizija, nes tik tai išsigryninus galėsite efektyviai komunikuoti. Svarbiausia žinoti, ką norite pasakyti, į viską žvelgti kūrybiškai ir nepajusite komunikacinių žinučių krizės.
Kaip pasirinkti, kuriame soc. tinkle naudingiausia komunikuoti
Tai priklauso nuo jūsų tikslinės auditorijos, pvz., jeigu jums aktualu darbinė aplinka – rinkitės „LinkedIn“, jei jaunimo grupės, glamūriniai vaizdai ir trumpas aprašymas – „Instagram“, „Facebook“, kurios yra puiki platforma reklamai ir neformalių žinučių dalinimuisi. Žinoma, įmonės gali turėti ir kelis socialinius tinklus, tokiu atveju svarbu išlaikyti kuriamą įvaizdį, kuris turėtų sietis su jūsų įmone (vizija ir misija), internetiniu puslapiu ir naudojamais socialinių tinklų kanalais.
Taip pat socialinio tinklo ar tinklų pasirinkimas priklauso nuo marketingo kampanijos tikslų. Jei sukūrėte naują prekę ar paslaugą „ir norisi greito įėjimo į rinką, plius tai plačiai auditorijai skirtas produktas, tokiu atveju verta vienu metu būti keliuose skirtinguose socialiniuose tinkluose“ teigia socialinių tinklų marketingo specialistė Austė Musteikytė, tai padės pasiekti norimą auditoriją per skirtingus kanalus, atsižvelgus į jų specifiką.
Kalbant apie socialinių tinklų populiarumą vietiniu ir globaliu mastu, tendencijos šiek tiek skiriasi. Lietuvoje labiausiai naudojami „Facebook“, „Instagram“ ir „Youtube“ kanalai. Vis daugiau naudotojų pritraukia „Pinterest“ ir „LinkedIn“ platformos. Tačiau pasaulyje populiari „Twitter“ platforma Lietuvoje neprigijo. Austė Musteikytė sako, kad taip atsitiko, nes panašiu metu atsirado ir „Facebook“, kuris savo laisvesne forma vartotojams atrodė patrauklesnis. Tačiau kokios specialistų rekomendacijos, kuriuose socialiniuose tinkluose reikėtų būti? „Įmonei svarbu turėti „LinkedIn“, o „Facebook“ apskritai neišvengiamas“ – tokias tendencijas pastebi socialinių tinklų specialistas Emanuelis Kamarauskas.
Ar socialinių tinklų komunikaciją geriau patikėti specialistams, ar imtis patiems?
Iš pirmo žvilgsnio komunikacija socialiniuose tinkluose gali pasirodyti paprasta: keli sakiniai aprašymui ir nuotrauka. Tačiau taip nėra: tekstai kuriami remiantis turinio rinkodaros principais, o iliustracinė medžiaga atidžiai parenkama, kad vizualiai papildytų aprašymą ir kartu perteiktų įmonės įvaizdį. „Tik patyręs specialistas sukurs efektyvią komunikaciją, kuri leis įmonei sužibėti naujomis spalvomis, bei pasidalins įžvalgomis ir rekomendacijomis, kaip pritraukti tikslinę auditoriją“, – įsitikinusi Austė Musteikytė.
Taip pat specialistai primena, kad nemokama reklama socialiniuose tinkluose neegzistuoja. Todėl, kai, pvz., „Facebook“ organinis pasiekiamumas vos viršija 5% puslapio auditorijos, specialistai visą dėmesį skiria kokybiškai, profesionaliai ir efektyviai komunikacijai.