Priešventinį laikotarpį spūstys ir eilės – ne tik gatvėse ar parduotuvėse, bet ir paštų skyriuose. Išsiųsti siuntinį per pietų pertrauką gali ir nepavykti. Vilniaus centriniame pašte žmonės sako eilėje laukiantys valandą ir ilgiau.
„Tikėjausi per pietų pertrauką spėti, bet nelabai panašu, kad čia pavyks. Dažniausia renkuosi paštomatus, tai dėl to čia man tokia naujiena sėdėti pašte“, – sakė pašto skyriuje laukianti mergina.
Tačiau vilnietis Augustinas, norėjęs atsisiųsti prekių dovanoms per Lietuvos pašto paštomatą, sako nežinantis, kur jos dabar yra, ir ar jas gaus. Pasiteirauti atvyko į pašto skyrių, tačiau ir čia nieko nesužinojo.
„Tikrai yra reti tokie atvejai, ir tikiuosi, kad išsisprendus sistemoje turbūt kažkokią problemą, to daugiau nepasikartos“, – teigė Lietuvos pašto Korporatyvinių reikalų departamento vadovė Vaida Budrienė.
Pašto atstovė teigia, kad palyginus praėjusių metų ir šį lapkritį siuntų padaugėjo apie 0,5 mln. O paštų skyriuose ir paštomatuose klientų prieš šventes padaugėjo 3 kartus. Siuntos taip pat keliauja ilgiau. Taip nutinka ne vien dėl artėjančių švenčių, bet ir, pavyzdžiui, dėl Prancūzijoje šiuo metu vykstančių protestų, blokuojamų kelių ar blogų orų.
„Jeigu norite, kad siunta pasiektų gavėją Kalėdų laikotarpiu, tai reikėtų iki gruodžio 15 d. išsiųsti“, – patarė V.Budrienė.
Be Lietuvos pašto paštomatų paslaugą teikia dar dvi įmonės: DPD ir „Omniva“.
„Omnivos“ vadovas teigia, kad prieš 4 metus kurjerio paslaugas ėmė keisti paštomatais, esą, žmonėms patogiau ir pigiau. Jis taip pat sako, kad siuntų padaugėjo. Šį gruodį papildomai įdiegė 55, ir iš viso turi beveik 150 siuntų terminalų. Esą, prieš šventes tokia investicija pasiteisino – eilės prie jų nusidriekia nebent po darbo valandų.
„Kai šimtai tūkstančių siuntų praeina per tinklą, ir mes nesame tiktai viena šalis, kuri pristato tas siuntas – esam priklausomi ir nuo mūsų partnerių. Elektroninė komercija šiandien sudaro iki 10 proc. visos mažmeninės prekybos, o visos tendencijos, kad per kitus 5 ar 10 metų ta rinka sudarys 20–30 proc. Tai tas augimas kiekvienais metais bus mažiausiai 20–30 proc.“, – pasakojo „Omnivos“ vadovas Simonas Bielskis.
Pašto duomenimis, skirtingai nei siuntų, kalėdinių atvirukų šiemet siunčiama trečdaliu mažiau nei pernai – sveikinimams vis dažniau renkamasi elektronines ryšio priemones.