Ketvirtadienį Seimas priėmė naują Kelių transporto kodekso redakciją, numatančią pavežėjų ir taksi paslaugų atskyrimą. Nauja tvarka įsigalios 2020 m. sausį, tačiau jau dabar ji kelia nerimą įmonėms, teikiančioms abi paslaugas.
Kreipsis ir į prezidentą
„Pakeitimai, kurie didins rinkos skaidrumą, yra sveikintini, tačiau Seimas visai neatsižvelgė į Konkurencijos tarybos, teisininkų ir mūsų pastabas“, – piktinosi taksi ir pavežėjų vairuotojų platformos „Etaksi“ įkūrėjas, direktorius Andrius Norkaitis.
Nerimą kelia ne tik tai, kad dar neaišku, ar pavėžėjimo ir taksi paslaugas teikiančios įmonės galės vykdyti abi veiklas ir kitais metais. Nauja įstatymo redakcija numato, kad keleivių vežimo organizatorius negali savo reklamoje vartoti žodžio „taksi“ ar kitokio jo junginio. Tai reiškia, kad „Etaksi“ gali tekti persivadinti.
„Jei draudimu keleivių vežimo organizatoriui naudoti žodį taksi siekiama išvengti vartotojų klaidinimo, galima tiesiog įpareigoti informuoti keleivius, kas pas juos atvyks – taksi ar pavežėjas. (...) Būsime priversti patirti didelių išlaidų ginant savo teises ar net steigti naują įmonę kitu pavadinimu“, – teigė A.Norkaitis.
Būsime priversti patirti didelių išlaidų ginant savo teises ar net steigti naują įmonę kitu pavadinimu, – teigė A.Norkaitis.
Anot jo, bus kreipiamasi į prezidentą, kad šis vetuotų įstatymą.
Panašu, kad problemų dėl naujovių gali kilti ir kitoms įmonėms.
„Etransport“ – viena stambiausių sostinės taksi ir pavėžėjimo paslaugų bendrovė“, – taip internetiniame puslapyje prisistato taip pat abi keleivių už pinigus vežimo paslaugas teikianti įmonė.
Su „Etransport“ atstovais 15min susisiekti nepavyko.
Kol kas nėra tiksliai aišku, tačiau greičiausiai pavėžėjimo ir taksi paslaugas teikiančios įmonės ir kitais metais galės vykdyti tokią veiklą, tačiau ją privalės atskirti. Klientai turės žinoti, kokią paslaugą užsisako ir negalės būti klaidinami. Tiesa, dar neaišku, kaip šias veiklas reikės atskirti, 15min informavo Susisiekimo ministerija.
„Opti“ nusikratė taksi pavadinimo
Dar šių metų kovą pavėžėjimo paslaugų bendrovė „OptiTaxi“ feisbuke paskelbė, jog kratosi žodžio taksi, keičia pavadinimą į „Opti“ ir orientuojasi į pavėžėjimo paslaugų teikimą.
Tiesa, programėlės logotipe puikuojasi vis dar senas „OptiTaxi“ prekinis ženklas, tačiau esą nebeilgai – taip bus kelis mėnesius.
Įmonės „Frontana“, valdančios „Opti“, vadovė Giedrė Plukienė 15min teigė, kad nauji reikalavimai didelių problemų nesukels.
„Pasikeitimai, kai kurie yra, kai ką minimaliai reiks pakoreguoti, bet tai tik į gerą. Reglamentavimo reikėjo, tad blogos įtakos tokie sprendimai „Opti“ veiklai neturės“, – patikino G.Plukienė.
Reglamentavimo reikėjo, tad blogos įtakos tokie sprendimai „Opti“ veiklai neturės, – teigė G.Plukienė.
Fiziniai asmenys turės pasirinkti vieną
15min jau rašė, kad nuo kitų metų fiziniams asmenims reikės apsispręsti, kokią veiklą vykdyti – taksi ar pavežėjo. Tuo pačiu automobiliu galės būti vykdoma tik vienos rūšies keleivių vežimo už atlygį veikla.
Be to, leidimai pavežėjams bus išduodami, jeigu jie turės nepriekaištingą reputaciją, 2 metų vairavimo stažą. Bus reikalaujama, kad asmuo būtų automobilio, kuriuo bus teikiamos pavėžėjimo paslaugos, savininkas arba jį valdytų kitu pagrindu.
Pavežėjai įpareigoti automobilio viduje ar išorėje pritvirtinti ženklą, leidžiantį identifikuojanti, kokią paslaugą jie teikia. Pavežėjai negalės ant automobilių dėti plafonų ar kitų apipavidalinimo elementų, kuriuos naudoja taksi. Pavežėją bus galima išsikviesti tik naudojantis mobiliąja programėle.