Pavėžėjimo rinka braška: žaidėjų daugėja, konkuruoja dėl kiekvieno cento

Lietuvoje pavėžėjimo paslaugas teikiančios įmonės vis aršiau konkuruoja dėl klientų ir panašu, kad pasitempti teks dar labiau – tarptautinė taksi paslaugų kompanija „OptiTaxi“ numato plėtrą Lietuvoje. Nauji žaidėjai bandys įsiterpti tarp besigrumiančių „Uber“, „Bolt“, „Yandex. Taxi“ ir „eTaksi“.
Koliažas
Lietuvos pavėžėjų rinkoje darosi ankšta

Lietuvoje auga pavėžėjimo paslaugas siūlančių įmonių skaičius: „Uber“, „Bolt“, „Yandex. Taxi“, „eTaksi“. Seniau rinkoje veikiantys vežėjai turėtų sunerimti – jiems iššūkį meta atsinaujinanti ir prekės ženklą keičianti „OptiTaxi“ arba nuo šiol „Opti“.

Rinkai plečiantis valdžia siekia įvesti tam tikrų apribojimų. Ketvirtadienį Seimas pritarė Kelių transporto kodekso pataisoms, kurios numato, kad pavėžėjais dirbti galės tik žmonės, dirbantys su kuria nors keleivių vežimo įmone, juos bus galima išsikviesti specialiomis programėlėmis. Atsiskaityti su pavėžėjais grynaisiais nebus galima. Pavėžėjai turės turėti ne mažesnį kaip 2 metų stažą ir būti nepriekaištingos reputacijos.

Toliau pataisas Seimas varstys birželio 25-ąją, kai savo išvadas pateiks komitetai.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./

Auga užsakymai ir konkurencija

„eTaksi“ rinkodaros vadovė Eglė Urbonaitė tikino, kad valdžios bandymai sureguliuoti pavėžėjų rinką Lietuvoje yra sveikintini, tačiau nevieningi net Seimo nariai.

„Nuo pat pradžių, kai pavėžėjimo veikla startavo Lietuvoje, viskas vyko gan chaotiškai, nes nebuvo jokio teisinio šios veiklos reglamentavimo. Nors bandymas sureguliuoti šią rinką yra sveikintinas dalykas, tačiau siūlymai, kuriais norima tai padaryti, sulaukia gan daug prieštaringų nuomonių tiek Seimo viduje, tiek iš kitų valstybinių institucijų“, – 15min teigė „eTaksi“ rinkodaros vadovė.

Kai pavėžėjimo veikla startavo Lietuvoje, viskas vyko chaotiškai, nes nebuvo jokio teisinio reglamentavimo, – dėstė E.Urbonaitė.

„Uber“ komentare 15min tikino, kad į išaugusią pavėžėjimo įmonių konkurenciją žiūri palankiai.

„Ji naudinga ir miestams, ir žmonėms. Kuo daugiau mobilumo galimybių konkrečiame mieste turi žmonės, tuo rečiau jiems reikės nuosavų automobilių“, – rašė „Uber“, kurie pernai Lietuvoje vykdė reorganizaciją ir šalių susitarimu atsisveikino su administracijos darbuotojais, įskaitant ir logistikos bei operacijų vadovą Vytautą Černiauską.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Vytautas Černiauskas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Vytautas Černiauskas

„Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius įžvelgia kitą aspektą – mažėjančias paslaugų kainas.

„Pavėžėjimo paslaugų atsiradimas gerokai kilstelėjo judėjimo miestuose kokybę Lietuvoje. Išaugusi konkurencija ne tik sukūrė papildomų judėjimo alternatyvų, bet ir prisidėjo prie bendro kainų mažėjimo“, – pastebėjo jis.

A.Pacevičiaus duomenimis, lyginant 2018 ir 2019 metų kovo mėnesius kelionių skaičius išsaugo dvigubai.

Bendrovės nuotr./Andrius Pacevičius, „Bolt“ vadovas Lietuvoje
Bendrovės nuotr./Andrius Pacevičius, „Bolt“ vadovas Lietuvoje

Sunku įvertinti, kas kokią dalį užima pavėžėjimo rinkoje, tačiau „Bolt“ vadovas mano, kad jie yra rinkos lyderiai Lietuvoje, o „eTaksi“ teigia, kad patenka tarp trijų lyderiaujančių pavežėjimo platformų.

„Yandex. Taxi“ atstovai tikino negalintys atskleisti tokios informacijos, o „Uber“ šiuo klausimu nepateikė jokios informacijos.

Dirba keturiose pavėžėjimo įmonėse

Vilnietis Rokas (vardas pakeistas, bet redakcijai žinomas) šiandien dirba keturiose pavėžėjimo įmonėse: „Uber“, „Bolt“, „Yandex. Taxi“ ir „eTaksi“.

Jis pasakojo anksčiau dirbęs taksistu, o pavėžėjo darbą pradėjo „Uber“, kai tik šis 2015 m. įžengė į Lietuvą.

„Anksčiau visiškai užtekdavo dirbti vien tik „Uber“, nes būdavo didelis kiekis užsakymų, mažai konkurencijos, o uždarbis buvo geras“, – prisiminė jis.

Anksčiau visiškai užtekdavo dirbti vien tik „Uber“, – atviravo Rokas.

Pavėžėjo darbas buvo nuolatinis ir nors mėnesinės pajamos tuo metu svyravo nuo 2,5–3 tūkst. eurų, „į rankas“ Rokas gaudavo kiek daugiau nei pusę tos sumos (maždaug 1,3–1,6 tūkst. eurų).

Kalbėdamas apie dabartinę situaciją jis aiškino, kad atsiradusi konkurencija, sumažėjęs užsakymų kiekis privertė įsidarbinti ir kitose įmonėse. Šiandien, dirbdamas keturiose pavėžėjimo paslaugas teikiančiose bendrovėse, Rokas per mėnesį „į rankas“ uždirba apie 1 tūkst. eurų.

Pašnekovas aiškino, kad uždarbiui poveikį daro vairuojamas automobilis, mokesčių mokėjimo būdas ir kiti veiksniai.

Palygino paslaugas ir kainas

Dirbdamas keturiose pavėžėjimo įmonėse, Rokas pastebėjo jų skirtumus ir panašumus. Pasak jo, griežčiausius reikalavimus pavėžėjams kelia „Uber“.

Pašnekovo teigimu, su pavėžėjais geriausiai bendrauja „Uber“ ir „eTaksi“ atstovai. Esą „Bolt“ ne visada reaguoja į laiškus, o norint susisiekti su „Yandex. Taxi“ atstovais, tenka per „Viber“ programėlę skambinti į Ukrainą ir bendrauti tik rusų kalba.

Po teksto publikavimo „Yandex. Taxi“ atstovai 15min informavo, kad komunikacija tarp vairuotojų ir „Yandex. Taxi“ vyksta per programėlę ir būtent ta kalba, kuria kreipiamasi.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Oficialus „Yandex. Taxi“ prisistatymas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Oficialus „Yandex. Taxi“ prisistatymas

Kalbėdamas apie paslaugų kainas, Rokas akcentuoja, kad „Uber“ ir „Bolt“ kainodara yra panaši.

„Uber“ ir „Bolt“ pavėžėjimų kainos yra identiškos už kilometrą, už minutę, už įsėdimą", – atviravo jis.

15min patikrino, kiek už tokią pačią kelionę tektų sumokėti vykstant „Uber“, „Bolt“, „Yandex. Taxi“, „eTaksi“ ir „Opti“. Rezultatai parodė, kad nuvykti nuo Katedros aikštės iki Vilniaus „Akropolio“ brangiausiai atsieitų su „Bolt“ (3,8 euro), su „Uber“ kiek pigiau – 3,71 euro, toliau rikiuojasi „Opti“ (3,62 euro), „Yandex. Taxi“ (3,4 euro). „eTaksi“ programėlėje prieš kelionę galime matyti tik preliminarią kainą (nuo 3 iki 5 eurų).

Pavežėjimo paslaugų kainų skirtumai
Pavežėjimo paslaugų kainų skirtumai

Pažymima, kad kelionės kainai įtaką daro keli veiksniai, pavyzdžiui, tam tikru metu kelionę užsisakančių keleivių bei dirbančių pavėžėjų skaičius, kelionės paklausa konkrečioje vietovėje.

Meta iššūkį kitiems pavėžėjams

Lietuvos pavėžėjų rinkoje konkurencija jau dabar aštri, tačiau atsipalaiduoti dar neteks – Ukrainos tarptautinė taksi paslaugų kompanija „OptiTaxi“ kratosi žodžio taksi, keičia pavadinimą į „Opti“ ir orientuojasi į pavėžėjimo paslaugų teikimą.

„Per platformą priimame ir taksi vairuotojus, ir pavėžėjus. Mes priimame užsakymus ir logistai juos paskirsto vežėjams. Organizuojame per savo platformą mažų krovinių ir keleivių pervežimą, bet mes nesame taksi kompanija“, – pabrėžė įmonės „Frontana“, valdančios „Opti“, direktorius Aidas Gruodys.

Bet mes nesame taksi kompanija, – sakė A.Gruodys.

„Opti“ tikina nebijantys konkurencijos, o plėtrai ruošiasi ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje, Estijoje.

„Konkurencija yra sveika, yra labai gerai, yra terpė tobulėti. (...) Kol kas mes tiriame rinką, žiūrime, kokios yra tendencijos, bet plėtra tai vienareikšmiškai bus“, – sakė A.Gruodys.

Įmonės direktorius tikina, kad jie buvo bene pirmieji, pradėję taikyti fiksuotą kainą Lietuvoje. Tai reiškia, kad tikslią sumą, kurią reikės sumokėti kelionės pabaigoje, keleiviai mato dar prieš kelionę ir ji nesikeičia. Nepaisant pokyčių, fiksuota kaina bus taikoma ir toliau.

Šiuo metu „Opti“ visoje Lietuvoje yra apie 1700 registruotų vairuotojų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis