Apimtys didėjo aritmetine progresija
Vos įsitvirtinus į Lietuvos rinką, 2008-ais metais sunkumų įmonei sukėlė ekonominis sunkmetis. „Supratome, kad turime ieškoti naujų krypčių – užsidarę Lietuvoje neišgyvensime. Labiausiai dirbome su mažaisiais autobusų modeliais – šiai strategijai pasiteisinus, prieš tris metus pavyko atsidaryti naują gamyklą“, – sakė „ALTAS komercinis transportas“ generalinis direktorius Edvardas Radzevičius, patikinęs, kad tai leido tapti savo srities lyderiu Europoje.
Tuomet darbuotojų skaičius išaugo nuo 50-ies iki 230, užsakymų kiekis augo taip pat. Kasdien naudotų „Excel“ lentelių ir mobiliojo interneto nepakako. „Mums reikėjo verslo valdymo sistemos, kuri būtų visada aktyvi ir lanksti. Ieškojome patikimo partnerio, kuris pasirūpintų visais mūsų IT poreikiais, o mes galėtume dirbti savo darbą“, – sako E. Radzevičius.
Kapitalo kompanija nusprendė naudotis „Telia“ paslaugomis, kurie parūpino šviesolaidinį internetą ir mobilųjį ryšį. Taip pat perėmė IT skyriaus darbus: debesijos paslaugas, IT ūkio priežiūrą, skambučių centrą, „Office 365“.
Pokyčius įvertino ir partneriai
Pradėjus naudotis „Telia“ paslaugomis, iškart pasiteisino IT paslaugų sprendimai. Ji užtikrino funkcionalumą visą parą, sklandų darbą 85-uose kompiuteriuose. Patogus susitikimų, laiškų ir dokumentų valdymas su „Office 365“, užtikrintas interneto ryšys su atskirais „WiFi“ prieigos taškais darbuotojams ir svečiams – tik dalis naujovių darbuotojams.
„ALTAS komercinis transportas“ IT diegimo vadovas Povilas Byla sakė, kad pokyčiai palankūs ir klientūrai: „Šiandien naudojami trimačiai brėžiniai užima iki 10 gigabaitų. Tokių dokumentų neįmanoma persiųsti įprastomis priemonėmis, bet tą galima įgyvendinti su „Telia“ debesija: virtualiame serveryje galime savo partneriams suteikti dedikuotą prieiga prie failo. Saugu, greita ir patikima“, – sakė P. Byla.
Taip pat įmonei pravarti ir „Future voice“ paslauga, kuri registruoja skambučius, peradresuoja juos atitinkamiems darbuotojams, įrašo pokalbius ir saugo jų archyvą. P. Byla pabrėžia, kad „Telia“ jie laiko ne paslaugų tiekėju, o partneriu, kurio proaktyvi reakcija, patarimai ir rekomendacijos, ypač saugumo srityje, padeda tobulėti ir augti.
Augančių įmonių Achilo kulnas
Sparčiai augant įmonei neišvengiamu iššūkiu tampa veiklos ir procesų suvaldymas – tą šiandien padeda išspręsti IT. „Įmonei sparčiai augant, vis svarbesnis vaidmuo tenka efektyviam jos valdymui, produktyvumo didinimui. Visa tai padeda užtikrinti verslo valdymo sistemos, kurių esminiai privalumai yra kontrolė ir skaidrumas. Išsirinkus poreikius ir piniginę atitinkantį sprendimą, naudos iš jų gali gauti bet kokio dydžio įmonės“, – sakė „Telia“ Verslo transformacijos programos vadovė Aušra Gustainienė.
Nors ir naujų priemonių įdiegimas reikalauja specifinio darbuotojų apmokymo, nenumatytiems trikdžiams galima pasiruošti iš anksto. Anot „Telia“ ekspertės, prisitaikymas prie naujovių gali užtrukti apie pusmetį. „Pačiai įmonei valdyti savo IT ūkį nėra lengva. Lietuvoje IT specialistų trūksta, tad jų darbas brangus ypač kai tai ne pagrindinė įmonės veikla“, – pastebi A. Gustainienė.
Todėl, jos teigimu, vadovai turi įsivardinti, kas yra pagrindinė įmonės veikla, o kokius specialistus geriau samdyti išorėje. Tik įvertinę, kokių kompetencijų reikia įmonės IT ūkiui palaikyti ir koks bus jų užimtumas, verslininkai galės priimti pamatuotus sprendimus.