„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Per pandemiją lietuviai pirko daugiau mėsos: kas buvo populiariausia?

Nors pandemija daugelį privertė užverti duris kelionėms ir kitoms pramogoms, lietuviai šį stygių kompensavo palepindami skrandį kokybiškesniais, įvairesniais mėsos gaminiais. Pastebėta, kad jau kuris laikas nemaža dalis tautiečių kur kas dažniau nei anksčiau laisvalaikiu „grilino“ su draugais ar šeima, o savo vaišių stalui rinkosi vytintas dešras, šašlykus, šonkauliukus ar visur tinkančius mėsos užkandžius, įdomiąja statistika dalijasi „Biovela Group“ vykdomasis direktorius Žilvinas Lenktaitis.
„Biovela Group“, Žilvinas Lenktaitis
„Biovela Group“, Žilvinas Lenktaitis / „Biovela Group“ nuotr.

„Žmonės sutaupė pinigų mažiau išleisdami pramogoms ir laisvalaikiui, o tai leido daugiau mėgautis ne tik kasdieniais gaminiais, bet ir brangesniais, kokybiškais, įvairesniais mėsos gaminiais, tokiais kaip įvairios vytintos dešros, mėsos užkandžiai“, – apie sėkmingus metus pasakoja „Biovela Group“ vykdomasis direktorius Žilvinas Lenktaitis. Ypač įmonių grupę nudžiugino bendradarbiavimas su „Maxima“ – čia vytintų gaminių iš parduotuvių lentynų buvo iššluota net 30 proc. daugiau nei 2020-aisiais.

„Biovelai“ „Maxima“ padeda augti jau beveik 30 metų, pirmuosius žingsnius nepriklausomoje Lietuvoje įmonės žengė kartu ir nuo savo veiklos pradžios daug dėmesio skyrė kokybiškai ir įdomiai produkcijai.

„Svarbiausias dalykas, kuris mus lydi kasmet bendradarbiaujant su „Maxima“, yra tai, kad mes jaučiamės ne tik tiekėjais, bet ir partneriais, nuolat komunikuojame ir apsikeičiame grįžtamuoju ryšiu. „Maxima“ visuomet skatina savo partnerius judėti į priekį, inovuoti ir eksperimentuoti, pirmieji nori savo klientams pasiūlyti naujoves. Būtent tai mus lydi bendruose darbuose jau ilgą laiką, to pavyzdžiai – daugelis bendrų įgyvendintų projektų“, – pasakoja „Biovela Group“ atstovas.

Tuo tarpu „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė džiaugiasi itin produktyviu bendradarbiavimu su „Biovela“, skaičiuojama, kad praėjusiais metais šio tiekėjo produkcijos pardavimai tinkle išaugo net 45 proc.

„Per pastaruosius metus žmonės daugiau laiko praleido namuose, tad šiek tiek keitėsi ir mitybos įpročiai – pirkėjai aktyviau ieškojo produktų, užkandžių, kurie išplečia kasdienį racioną. Partnerystė su „Biovela“ padėjo laiku atliepti naujus klientų poreikius ir užtikrinti, kad mūsų prekybos tinklo asortimente visada būtų gausus įvairių mėsos produktų pasirinkimas. Pastebime, jog „Biovelos“ mėsos gaminių pardavimai kiekvienais metais vis auga – pavyzdžiui pernai itin išaugo mėsos užkandžių bei karštai rūkytų dešrelių pardavimai – jų buvo įsigyta daugiau nei 78 tūkst. kilogramų, kai 2020 metais – kiek daugiau nei 25 tūkst. kilogramų. Taip pat prekybos tinklo duomenys atskleidžia, jog 2020 metų kovo mėnesį itin išaugo mėsos konservų pardavimai – tai rodo, jog žmonės ruošėsi prasidėjusiai pandemijai. Šie pavyzdžiai įrodo, kad dirbdami su mėsos gaminių pramonės lyderiu, savo pirkėjams galime pasiūlyti tai, ko jiems tuo metu labiausiai reikia“, – sako E. Dapkienė.

Pirkėjų prioritetuose – patogumas

Ž.Lenktaitis pripažįsta, kad 2021 metai, kaip ir 2020-ieji, verslui buvo kupini iššūkių: metų pirmoje pusėje teko užtikrinti tai, kad virusas neišplistų gamybos padalinyje, ir tik dėl didžiulių pastangų bei maksimalios darbuotojų judėjimo srautų kontrolės pavyko išvengti protrūkių, todėl gamyklos darbas nesustojo. O sustoti jis tikrai negalėjo, nes būtent pandemijos metu pastebėta, kad lietuviai kaip niekad nori mėsos gaminių. Tiesa, ne bet kokių.

„Nors įvairūs vytinti, šaltai ir karštai rūkyti gaminiai jau nuo senų laikų sutinkami kaip tradiciniai užkandžiai ant lietuvių vaišių stalų, tačiau jau 5-erius metus pastebimas patogiam vartojimui bet kur ir bet kada pritaikytų mėsos užkandžių kategorijos kasmetinis dviženklis augimas. 2019 metais pristatyta „Biovela Stix“ karštai rūkytų kabanossi lazdelių ir vytintų minidešrelių linija 2021 metais augo daugiau nei dvigubai“, – „Maximos“ pirkėjų tendencijas nušviečia „Biovela Group“ vykdomasis direktorius.

Anot Ž.Lenktaičio, ši mėsos gaminių kategorija populiarėja dėl to, kad žmonės vis dažniau jaučia poreikį greitai ir patogiai užkąsti, o būtent šie gaminiai yra puikus ir sveikas baltymų, energijos šaltinis. „Maxima“ tinkle šios linijos pasirinkimas visuomet gausiausias – nuo tradicinio skonio kiaulienos, vištienos ar jautienos iki riboto leidimo daugelį gurmanų nustebinančių medaus ir barbekiu skonio užkandžių“, – sako įmonės atstovas.

Kadangi tarp vartotojų prioritetų atsidūrė patogumas ir jau vartojimui paruoštas produktas, vienas iš labiausiai pasiteisinusių „Biovela Group“ sprendimų 2021 metais buvo didinti pjaustytų mėsos gaminių asortimentą: „Tiek su „Biovela“, tiek su „Utenos mėsos“ prekės ženklu pavasarį įvedus naujų pjaustytų gaminių, matome, kaip jie beveik dvigubai dažniau atsiduria „Maxima“ vartotojų krepšeliuose.“

„Biovela Group“ nuotr. /Žilvinas Lenktaitis
„Biovela Group“ nuotr. /Žilvinas Lenktaitis

Jau ne pirmus metus pastebima dar viena tendencija – vis dažniau graibstoma kepimui ant grilio skirta produkcija. Kartu tai nestebina – sumažėjus kelionėms žmonės tiek namuose, tiek gamtoje leidžia daugiau laiko, o tokiomis aplinkybėmis bendravimas vis dažniau palydimas skaniais mėsos kepsniais.

„Maxima“ tinklas kaip niekas kitas turi plačiausią pasirinkimą produktų griliaus mėgėjams, o „Biovela“ šiame segmente užima rinkos lyderio ir inovatoriaus pozicijas kiekvienais metais vis pasiūlydama nematytų ir neragautų naujienų kurios dažnu atveju nustebina net ir visko mačiusius ir ragavusius vartotojus. 2021 metais šiame tinkle griliui skirtų gaminių pardavėme beveik 500 tonų, kas yra 40 % daugiau nei praėjusiais metais“, – tikina „Biovela Group“ vykdomasis direktorius.

Šašlykai – nemirštanti klasika

Vis dėlto nauji skonių vėjai nereiškia, kad senieji nebepučia – anaiptol, populiarėja ir jau rinkoje seniai esantys ir visų vartotojų pamėgti produktai. Pavyzdžiui, didžiausia Lietuvoje „Utenos mėsos giminių“ gaminių linija praėjusiais metais pasiekė naują rekordą – jos „Maximoje“ nupirko daugiau nei 1000 tonų.

„Biovela Group“ nuotr. /„Biovela Group“ produkcija
„Biovela Group“ nuotr. /„Biovela Group“ produkcija

„Ilgą laiką rinkoje jau puikiai žinomi ir savo lojalių vartotojų ratą turintys „Kaukazo“ šašlykai praėjusiais metais taip pat sėkmingai augino savo vartotojų ratą. Populiariausias kiaulienos šašlykas per pastaruosius kelerius metus pasipildė ne tik maxi pakuote, bet ir jautienos bei vištienos šašlykais, o tai leido šiai produktų linijai per pastaruosius keletą metų užaugti dvigubai.

Kita šašlykų naujovė – sausai marinuoti šašlykai. Šį produktą kruopščiai kūrė mūsų technologai, ieškodami lietuviui artimiausio ir tradicinio skonio. O pasaulio ir tradicinių lietuviškų skonių ekspertas Vytaras Radzevičius būtent šiuos produktus išsirinko kaip savo mėgstamiausius“, – sako „Biovela Group“ atstovas.

Kaip pasiteisinusią lengvai paruošiamų griliaus gaminių liniją Ž.Lenktaitis įvardija lėtai virtus barbekiu šonkaulius – jų praeitais metais „Biovela“ pardavė 5 kartus daugiau nei anksčiau. „Praėję metai „Biovela“ ir „Utenos mėsa“ produkcijai buvo sėkmingi ir didele dalimi augimas pastebėtas būtent „Maxima“ tinkle. Mūsų bendros iniciatyvos ir įvairiausi projektai leido atsiriekti daugiau nei 6 procentus mėsos rinkos dalies „Maxima“ klientų krepšeliuose bei 3 rinkos procentus visoje Lietuvoje“, – džiaugiasi „Biovela Group“ vykdomasis direktorius.

„Biovela Group“ nuotr. /„Biovela Group“ produkcija
„Biovela Group“ nuotr. /„Biovela Group“ produkcija

Įmonė džiaugiasi 2021-iais metais prisidėjusi prie iniciatyvos skatinti vartojimą sumažinant kainas populiariems ir pamėgtiems „Biovela“ ir „Utenos mėsa“ produktams bei pasiūlant beveik 30 naujų produktų asortimento įvairovei praplėsti. Ši iniciatyva per 2021 metus kartu su aktyvesniais produktų akcijų pasiūlymais leido „Biovela“ įmonių grupei „Maxima“ tinkle parduoti beveik 40 % daugiau mėsos gaminių produkcijos nei 2020-ais metais.

„O nuo 2017 metų kartu skatiname lietuviškos kiaulienos ir jautienos vartojimą. Iš pradžių su „Utenos mėsos“ prekės ženklu pasiūlėme šviežią mėsą iš lietuviškų ūkių, kuri buvo pateikta saugiose, patogiose ir inovatyviose pakuotėse. Su „Biovela“ prekės ženklu pasiūlėme gausų pasirinkimą kokybiškos lietuviškos jautienos – tai ir šlapiai ir sausai brandinti jautienos kepsniai, ekologiška Lietuvos ūkiuose užauginta jautiena“, – sako Ž.Lenktaitis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“