Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

Per pirmąjį metų ketvirtį „Utenos trikotažas“ uždirbo 6,4 mln. eurų pajamų

SBA priklausanti „Utenos trikotažo“ įmonių grupė per pirmąjį 2021 m. ketvirtį realizavo produkcijos užsakymų ir suteikė paslaugų už 6,4 mln. Eur, t.y. 13,6 proc. mažiau nei prieš metus, kai grupės pardavimai siekė 7,5 mln. eurų. Tekstilės įmonių grupė eksportavo 84,7 proc. produkcijos, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Utenos trikotažas“
„Utenos trikotažas“ / „Utenos trikotažo“ nuotr.

Atskirai bendrovė „Utenos trikotažas“ per tris pirmuosius metų mėnesius gavo 5,8 mln. eurų pajamų. Pardavimo pajamos, lyginant su 2020 m. pirmuoju ketvirčiu, sumažėjo 0,9 mln. Eur arba 12,9 procento. Bendrovės eksporto pardavimo pajamos siekė 83,8 proc. visų pajamų.

Pasak „Utenos trikotažo“ vadovo Petro Jašinsko, pernai dėl karantino sulėtėjus pardavimams eksporto rinkose ir užsidarius „Utenos trikotažo“ parduotuvėms Lietuvoje, praradimus iš dalies padėjo kompensuoti prekyba internetu, įskaitant didžiulę paklausą veido kaukėms. Šiemet tokios produkcijos paklausa natūraliai sumažėjo, todėl strateginiai prioritetai buvo sutelkti į eksporto klientų plėtrą.

„Pandeminiai metai privertė dar labiau susikoncentruoti į tai, kas apibrėžia „Utenos trikotažo“ konkurencinį pranašumą – tvarius sprendimus visuose gamybos etapuose, tekstilės inovacijas ir gamybos efektyvumą. Užsakovai masiškai persiorientuoja į ekologiškas medžiagas, pageidauja visos tiekimo grandinės atsekamumo. Jiems taip pat svarbu, kad tekstilės gamintojas būtų greitas, lankstus, galėtų imtis gamybos mažesnėmis partijomis“, – teigia P.Jašinskas.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Elektroninė prekyba
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Elektroninė prekyba

Lyginant su praėjusių metų pirmuoju ketvirčiu, didžiausio pardavimų segmento – užsakomųjų trikotažo gaminių – pardavimai šiemet mažėjo 7,5 proc. iki 5 mln. eurų. Pandeminiais metais pritraukti nauji klientai bendrovėje tęsia gamybą ir šiemet – tai suteikia pagrindo tolimesnei eksporto plėtrai.

Pandemijos ir karantino ribojimų poveikis rezultatams

Dėl pandemijos Lietuvoje įvesti karantino apribojimai parduotuvių veiklai ir šiemet sumažėjusi veido kaukių paklausa paveikė nuosavų prekių ženklų – UTENOS ir ABOUT – pardavimus. Šios produkcijos parduota 33,4 proc. mažiau nei pernai – iš viso už 0,8 mln. eurų. Dukterinės įmonės „Šatrija“ gaminamų funkcinių-techninių drabužių pardavimai susitraukė 23,5 procento.

Per pirmus tris 2021 m. mėnesius „Utenos trikotažo“ grupė patyrė 640 tūkst. Eur nuostolių prieš mokesčius, kuomet 2020 m. pirmąjį ketvirtį grupės nuostoliai prieš mokesčius siekė 200 tūkst. eurų. Bendrovė „Utenos trikotažas“ per tą patį laikotarpį patyrė 688 tūkst. Eur nuostolių prieš mokesčius – pernai bendrovės ikimokestinis pelnas siekė 76 tūkst. eurų.

Grupės EBITDA rodiklis buvo neigiamas ir siekė 456 tūkst. Eur, t.y. 912 tūkst. Eur mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2020 metais. Bendrovės EBITDA taip pat neigiama – 507 tūkst. Eur, t.y. 747 tūkst. Eur mažiau nei pirmą ketvirtį 2020 metais. Šiuos rezultatus reikšmingai paveikė pandemijos nulemti gamybinių pajėgumų svyravimai ir patirtos sąnaudos jiems kompensuoti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas