Prieš didžiąsias metų šventes tenka susitaikyti su ne vienu nepatogumu: keliuose gyventojus pasitinka spūstys, parduotuvėse – dovanomis besirūpinančių žmonių grūstys, o „Lietuvos pašte“ kantrybę išbando vinguriuojančios eilės.
Vilnietė Karolina praėjusios savaitės vakarą atėjo į „Panoramoje“ esantį pašto skyrių išsiųsti siuntos, tačiau pamačiusi ilgą nusidriekusią eilę nutarė joje nelaukti.
„Teko grįžti kitos dienos vakarą – eilė tuo metu buvo trumpesnė, tačiau kai išsiunčiau siuntą, pamačiau, kad prie įėjimo į pašto skyrių vėl nusidriekė eilutė“, – 15min pasakojo ji.
Su panašia patirtimi susidūrė ir vilnietė Danutė, penktadienį apie 12 val. atėjusi į centrinį pašto skyrių sostinės Totorių gatvėje. Moteris feisbuke rašė, kad ją pasitiko eilė, kurioje laukė 19 žmonių.
„Kadangi artėjo pietų pertrauka aplinkinėse įstaigose, eilė sparčiai pildėsi: po 15 minučių laukė jau 27 asmenys, kiti, pamatę sausakimšą salę, nesiryžo stoti eilėn“, – rašė Danutė, su 15min pasidalinusi savo įrašu.
Moteris teigė, kad iš 4 aptarnavimo vietų piko metu dirbo tik 2, o atsisėsti lūkuriuojantiems eilėje esą nebuvo kur – laukiamajame stovėjo vos dvi kėdės.
„Ar „Lietuvos pašto“ vadovai nenumatė, kad prieššventinis laikotarpis? Ar tikrai valstybės deleguota funkcija yra tinkamai vykdoma, jei iki minimalaus sumažintas pašto skyrių skaičius?“ – klausimus kėlė Danutė.
Išties, per penkerius metus „Lietuvos pašto“ skyrių sumažėjo perpus, šiemet pranešta ir apie planuojamus atleisti 600 darbuotojų.
15min fotografo pirmadienį užfiksuotuose kadruose matyti, kad prie ne vieno Vilniaus pašto skyriaus lūkuriuoja didesnis ar mažesnis būrelis žmonių.
Prie Žirmūnuose esančio prekybos centro „Rimi“ pašto skyriaus eilė nusidriekusi bene iki priešais esančios parduotuvės kasų.
Į Kedrų ir Mindaugo gatvių pašto skyrius atvykę gyventojai taip pat mindžiukavo eilėse.
Valandą stovėjo eilėje
Socialiniuose tinkluose ir internete galima rasti nemažai atsiliepimų, kuriuose gyventojai dalijasi su paštu susijusia karčia patirtimi. Rekvizitai.lt polapyje Daiva rašė, kad atėjusi į Vilniaus „Akropolio“ pašto skyrių turėjo jame pralaukti net valandą.
„Atėjau išsiųsti siuntą. Jau valandą sėdžiu čia ir pabaigos nematyti. Dirba tik viena moteris. Savaitgalį prieššventiniu laikotarpiu „Akropolyje“ žmonių antplūdis. Ar negalima šiuo laikotarpiu organizuoti darbo efektyviau? Be to, per maža pakavimo erdvė. Prie lipnios juostos reikia eilę atstovėti“, – rašė Daiva.
Kita vartotoja rašė, kad Klaipėdos prekybo centro „Molas“ pašto skyriuje piko metu taip pat dirba tik keli langeliai.
„Kodėl per patį piką dirba tik 2 langeliai iš 5? Kai žmonių stovi 30. Visi puikiai žinome, kad tai šventinis laikotarpis, tai galėtume pasirūpinti anksčiau, kad nebūtų tokių eilių. Panaikinote kelis skyrius Klaipėdoje, tad turėtų būti ir daugiau aptarnaujančio personalo prekybos centruose“, – pašto darbui kritikos negailėjo Paulina.
Gyventojus piktina ne tik eilės, bet ir pašto skyrių darbo laikas. Štai Šeduvos gyventoja Laura feisbuke kėlė klausimą, kodėl Šeduvoje esantis pašto skyrius dirba itin trumpai.
„Negana to, kad vos dirba, tai daro tik kelias valandas per dieną. Neįmanoma dirbančiam žmogui atvykti. Kas čia per nesąmonė šventiniu laikotarpiu?“ – rašė Laura.
Patikrinus šio pašto skyriaus darbo laiką, matyti, kad nuo lapkričio 29 d. iki gruodžio 31 d. antradieniais–penktadieniais jis dirba nuo 8.30 val. iki 14.30 val. su pietų pertrauka nuo 11 val. iki 11.30 val. Šeštadieniais šiuo laikotarpiu pašto skyrius dirba nuo 8.30 val. iki 13.30 val. su pietų pertrauka nuo 11 val. iki 11.30 val.
Paštas: eiles lemia išaugę srautai ir sergantys darbuotojai
Lietuvos pašto komunikacijos projektų vadovas Lukas Zadarackas 15min komentavo, kad paštas deda pastangas, siekdamas klientams užtikrinti patogias ir kokybiškas paslaugas, tačiau prieššventiniu laikotarpiu susiduriama su įvairiais iššūkiais.
„Prieššventiniu laikotarpiu smarkiai išaugę siuntų srautai ir pastaruoju metu padidėjęs sergančių darbuotojų skaičius lėmė, kad pašto skyriuose, tarp jų ir minėtame Totorių g. skyriuje Vilniuje, klientams kartais gali tekti palaukti kiek ilgiau nei įprastai“, – komentare 15min sakė L.Zadarackas.
Pašto atstovas tvirtino, kad šiuo laikotarpiu gyventojai raginami siuntas formuoti Lietuvos pašto savitarnoje.
„Tai leis išvengti siuntos adresavimo netikslumų, bus patogu apmokėti siuntimą, o paruoštą siuntą beliks atnešti į bet kurį pašto skyrių ir ją be eilės palikti tam skirtoje savitarnos zonoje“, – nurodė L.Zadarackas.
Jo teigimu, nuo šių metų lapkričio antros pusės iki dabar per „LP Express“ paštomatų ir kurjerių tinklą keliaujančių siuntų kiekis išaugo 20 proc., lyginti su analogišku laikotarpiu pernai. Tuo pačiu laikotarpiu paštu keliaujančių siuntų srautas šįmet sumažėjo apie dešimtadaliu.
Pokyčiai pašte
Paštas pastaraisiais metais ėmėsi ne vieno pokyčio, kuriuos visuomenė pasitiko ne itin džiaugsmingai. Štai gegužę įmonė nurodė dėl kritusių paslaugų apimčių bei pernai patirto 6,4 mln. eurų grynojo nuostolio atleisianti 600 iš 3,7 tūkst. darbuotojų.
Tuo metu pašto skyrių nuo 2017 m., kaip šių metų vasarą rašė Lietuvos pašto generalinė direktorė Asta Sungailienė, sumažėjo du kartus.
Anot jos, tai lėmė mažėjantis tradicinių pašto paslaugų poreikis.
„Mažėjanti tradicinių pašto skyriuose teikiamų paslaugų paklausa ir gerokai kylančios šių skyrių išlaikymo sąnaudos lemia augantį pašto skyrių veiklos nuostolingumą. Siekdami didinti pašto paslaugų efektyvumą ir atsižvelgdami į klientų elgsenos pokyčius, mažesnių miestelių gyventojams pasiūlėme mobiliojo laiškininko paslaugas“, – anksčiau rašė A.Sungailienė.
Šią vasarą paštas taip pat pranešė, kad nuo kitų metų didins leidinių prenumeratos pristatymo kainą. Reaguodama į tai, kad dėl kainodaros pokyčių dalis visuomenės nebeišgalės užsisakyti spausdintų leidinių, Vyriausybė inicijavo Pašto įstatymo pataisas, numatančias, kad valstybė turės remti prenumeruojamų leidinių pristatymą mažesniuose miestuose ir miesteliuose.