Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pietinio Vilniaus veidas keičiasi: IKEA ir oro uostas gaivina buvusią nepopuliarią miesto dalį

Pietinė Vilniaus dalis sparčiai keičiasi: statomos naujos gatvės ir aplinkkeliai, plėtojama rajono infrastruktūra gerina susisiekimą ir padeda pritraukti verslo investicijas. Nekilnojamojo turto ekspertai, Vilniaus savivaldybės ir pietiniame Vilniuje besikuriančio verslo atstovai sutaria, kad rajono galimybės dar toli gražu neišnaudotos, ir prognozuoja jam tolesnę sėkmingą plėtrą.
Prekybos slėnis „Nordika“
Prekybos slėnis „Nordika“

Verslas tiki pietinio Vilniaus perspektyva

Pietinės Vilniaus dalies plėtrą lemia sėkmingi infrastruktūros projektai: Tūkstantmečio gatvės, sujungusios Savanorių žiedą ir Žirnių gatvę, nutiesimas, taip pat Vikingų gatvės, tapusios antruoju keliu į oro uostą, atsiradimas, sako „Koba Living“ Investicijų ir nuomos departamento vadovas Mantas Miseliūnas. Būtent tai sudaro sąlygas  pietiniame Vilniuje kurtis ir verslui.

„Išvydęs progresą, verslas patikėjo pietinio Vilniaus perspektyva. Naujieji keliai leido patogiai pasiekti teritorijas, kurios anksčiau buvo sunkiai pasiekiamos. Todėl investuotojai iš užsienio nutarė kurti naujus prekybos centrus būtent pietiniame Vilniuje“, – teigia M.Miseliūnas. 

Paskui didžiuosius banginius, prognozuoja NT ekspertas, į pietinį Vilnių keltis ims ir mažesnės įmonės bei biurai. Anot jo, gerėjantis susisiekimas bei naujos parduotuvės į pietinį Vilnių skatina keltis ir gyventojus: čia įsigyti būstą vis dar kainuoja pigiau negu kitose miesto dalyse, o centras ir senamiestis, lyginant su šiauriniu Vilniumi, yra gerokai arčiau. Be to, įsikūrus IKEA, daug įvairiuose rajonuose gyvenančių vilniečių atrado, kad į pietinį Vilnių labai patogu atvykti apsipirkti.

„Kai kuriems vilniečiams dar atrodo, kad miesto dalis šalia oro uosto yra kažkur toli. Tačiau taip nėra – nors šis rajonas ir yra miesto pakraštyje, iki centro nuo jo yra gerokai arčiau negu, pavyzdžiui, nuo Perkūnkiemio. Kuomet bus baigtas III Vakarinio Vilniaus aplinkkelio tiesimo etapas, suvokimas, kad Vilniaus pietūs yra patogiai ir greitai pasiekiama miesto dalis, dar labiau įsišaknys ir gyventojų bei verslo judėjimas į čia dar labiau paspartės“, – sako M. Miseliūnas.

Eksperto teigimu, pietinio Vilniaus plėtra naudą neša visam miestui – leidžia tolygiau paskirstyti transporto srautus ir mažina kamščius kitose miesto dalyse.

Pietinio Vilniaus infrastruktūra vystysis toliau

Kai kuriems vilniečiams dar atrodo, kad miesto dalis šalia oro uosto yra kažkur toli. Tačiau taip nėra – nors šis rajonas ir yra miesto pakraštyje, iki centro nuo jo yra gerokai arčiau negu, pavyzdžiui, nuo Perkūnkiemio, – sako M. Miseliūnas.

Vilniaus savivaldybės Miesto plėtros departamento direktoriaus pavaduotoja Rūta Matonienė tvirtina, kad pietinės Vilniaus dalies plėtra, čia kuriantis verslui ir pramonei, yra vienas iš savivaldybės prioritetų ir miestas sudarys visas sąlygas jai vykti ir toliau. Jos teigimu, pagal Vilniaus bendrąjį planą teritorijoje prie oro uosto turėtų atsirasti dar daugiau komercinių, administracinių, pramonės projektų.

Ateityje numatomos tolimesnės investicijos į infrastruktūrą, planuojama į pietinį Vilnių tiesti naują dviračių taką, taip pat esama minčių ateityje nutiesti kelią, tiesiai jungiantį Vikingų gatvę su oro uostu. Dar vienas dalykas, kurį palaikytų savivaldybė, papildoma traukinio, kursuojančio tarp Stoties ir Vilniaus oro uosto, stotelė prie IKEA ir NØRDIKA prekybos centrų. 

Anot savivaldybės atstovės, naujųjų prekybos centrų atsiradimas tolimesniuose miesto rajonuose miestui naudingas. Be to, kad atneša mokesčius, kuria darbo vietas ir suteikia šiuolaikines paslaugas, jie turi ir savitų privalumų. Būdami įsikūrę arti miesto ribos, bet lengvai pasiekiamoje vietoje, pietinio Vilniaus prekybos centrai mažina kamščius mieste, be to, geros geografinės padėties dėka pritraukia užsienio lankytojus. 

„Pasaulyje yra įprasta praktika, kad greta oro uostų atsiranda prekybos centrai, verslo parkai, viešbučiai, biurai. Galima spėti, kad ateityje ir Vilniuje tokios paskirties objektų atsiras daugiau. Mes planavimo dokumentuose leidžiame ir skatiname tokią plėtrą, o ar ji atsiras, ar pavyks konsoliduoti žemės sklypus iš individualių savininkų, priklauso nuo verslininkų“, – sako R.Matonienė.

15min.lt skaitytojo Giedriaus nuotr./Prekybos centras „Ikea“
15min.lt skaitytojo Giedriaus nuotr./Prekybos centras „Ikea“

Verslas pakeis vilniečių apsipirkimo įpročius

Investuotojas į prie pat IKEA parduotuvės statomą ir netrukus atsidarysiantį prekybos slėnį NØRDIKA Peteris Morrisas tiki, kad centras pakeis vilniečių apsipirkimo įpročius. Pasak jo, NØRDIKA pratins vykti apsipirkti už miesto ir taip išvengti spūsčių.

„Daugelyje šalių Skandinavijoje, Vakarų Europoje įprasta apsipirkinėti ne mieste, kur sudėtingos eismo sąlygos ir nuvykti į prekybos centrą kainuoja daug laiko bei nervų, bet už miesto. Tokia apsipirkimo koncepcija patogi pirkėjams ir naudinga miesto plėtrai“, – sako P. Morrisas.

Pasaulyje yra įprasta praktika, kad greta oro uostų atsiranda prekybos centrai, verslo parkai, viešbučiai, biurai. Galima spėti, kad ateityje ir Vilniuje tokios paskirties objektų atsiras daugiau, – sako R.Matonienė.

Investuotojas pažymi, kad Vikingų gatvę, kurioje kuriasi NØRDIKA, labai patogu pasiekti automobiliu. Apskaičiuota, kad plote, iš kurio NØRDIKĄ galima pasiekti per 5-10 min, gyvena apie 200 tūkst. žmonių. Įrengus Vakarinį aplinkkelį, šis skaičius išaugs keliskart.

„Anksčiau visi didieji prekybos centrai ir parduotuvės koncentravosi šiauriniame Vilniuje. Dabar situacija ima keistis: IKEA dėka daug vilniečių traukia apsipirkti į pietus, o duris atvėrus NØRDIKAI, procesas dar labiau paspartės. Be to, įrengus Vakarinį aplinkkelį, iš Fabijoniškių, Justiniškių, Karoliniškių, Lazdynų pietinį Vilnių ir prekybos centrus šiame rajone bus galima pasiekti vos per 10 minučių“, – teigia P. Morrisas. 

Faktai:

– Beveik 8 km ilgio pietinis Vilniaus aplinkkelis nuo naujai pastatytos estakados per geležinkelį Vilnius-Kaunas iki naujojo viaduko per Galvės gatvę atidarytas 2013 m. Projekto vertė siekė 63,4 mln. eurų.

Vilniaus savivaldybė numato ir kitus projektus, orientuotus į pietinės Vilniaus dalies infrastruktūros plėtrą: naujas dviračių takas, dar vienas kelias, jungiantis Žirnių gatvę su oro uostu, papildoma traukinio, kursuojančio tarp Stoties ir Vilniaus oro uosto, stotelė prie IKEA ir NØRDIKA prekybos centrų.

– Vilniaus vakarinis aplinkkelis sujungs tarptautinį transporto koridorių Kijevas-Minskas-Vilnius-Klaipėda su Vilniaus-Panevėžio automagistrale. Pirmieji du aplinkkelio tiesimo etapai jau įgyvendinti, trečiąjį 5,4 km ilgio etapą planuojama baigti 2017 m. Planuojama, kad visų trijų etapų darbai kartu kainuos 192,3 mln. eurų. 

– Apie 195 tūkst. Vilniaus miesto ir priemiesčių gyventojų prekybos centrus IKEA ir rugsėjį atsidarysiantį NØRDIKA pasiekti automobiliu galės per 5-10 minučių. Be to, apie 430 tūkst. Vilniaus miesto ir priemiesčių gyventojų IKEA ir NØRDIKA prekybos centrus pasiekti automobiliu galės per 10-20 minučių.

– Vilniaus savivaldybė numato ir kitus projektus, orientuotus į pietinės Vilniaus dalies infrastruktūros plėtrą. Tarp jų – naujas dviračių takas, dar vienas kelias, jungiantis Žirnių gatvę su oro uostu, papildoma traukinio, kursuojančio tarp Stoties ir Vilniaus oro uosto, stotelė prie IKEA ir NØRDIKA prekybos centrų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?