Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pigių „Lidl“ džinsų paslaptis paprasta – gamyklų darbuotojų išnaudojimas

Didžiojoje Britanijoje esančiose „Lidl“ prekybos tinklo parduotuvėse džinsus jau galima įsigyti ir už juokingą sumą – 5,99 svaro. Už pigių džinsų porų stovi jaunos sunkiai dirbančios moterys Bangladešo gamyklose, gaunančios vos du pensus už kiekvieną pasiūtų džinsų porą, rašo theguardian.com.
Prekybos centras „Lidl“
Prekybos centras „Lidl“ / AFP/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 Džinsai Lidl

„Lidl“ parduodami džinsai dažniausiai gaminami ten, kur ir kita daugumos Didžiosios Britanijos drabužių parduotuvių užsakoma produkcija – Bangladeše. Šioje šalyje minimali valandinė tekstilės darbuotojo alga siekia 23 pensus.

Dauguma šios Pietų Azijos šalies gamyklų darbuotojų yra moterys, per mėnesį gaunančios apie 48 svarus ir dirbančios šį alinantį darbą šešias dienas per savaitę.

„Tarptautinio darbo jėgos ir žmogaus teisių instituto“ duomenimis, apie 25 gamyklos darbuotojų per valandą pasiuva 250 džinsų porų. Kitaip tariant, per valandą žmogus pagamina dešimt porų, per darbo dieną – 80 porų.

Remiantis skirtingais skaičiavimais, Bangladeše pagaminti džinsų porą kainuoja 56 pensus ir tokiu atveju nuo kiekvienos pagamintos poros gamykla gauna 16 pensų pelną.

Vis dėlto, itin žemą „Lidl“ siūlomų džinsų kainą lemia ir tai, kad siūlomas neįmantrus paprasčiausio modelio produktas.

„Lidl“ verslo modelis paremtas prekių žemiausiomis kainomis pasiūla, tačiau visa tai turi kas nors subsidijuoti. Tas kas nors yra džinsus siuvantis darbuotojas Bangladeše.

Vokietijos žemų kainų tinklas džinsus iš Dakos gamyklų perka tikrai ne dėl to, kad jos siūlo aukščiausią kokybę, o dėl to, kad jos darbuotojams moka skatikus.​

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos