„Esu patenkintas „Schibsted Media Gruop“ rezultatais. 2013 m. pradžioje nuosekliai laikėmės užsibrėžtos strategijos. Pirmą šių metų ketvirtį 45 proc. mūsų pajamų ir 63 proc. pelno uždirbta internete. Mūsų bendrovės tikslas – stiprinti valdomas skaitmenines žiniasklaidos priemones. Į tai daug investavome“, – teigė „Schibsted Media Group“ vadovas Rolvas Erikas Ryssdalas.
Šimtamilijoninės investicijos
Pirmąjį šių metų ketvirtį įmonė į valdomus elektroninius verslus investavo 45 mln. litų daugiau nei pernai. Bendrai investuota 108 mln. litų. „Schibsted Media Group“ pelnas iš veiklos internete pirmąjį šių metų ketvirtį išaugo 11 proc.
„Mūsų valdomos internetinės žiniasklaidos priemonės ir skelbimų portalai augo. Esame tikri, kad ateityje galėsime užimti dar didesnę rinkos dalį stiprindami turimus produktus ir siūlydami naujus“, – prognozavo R.E.Ryssdalas.
Bendrovės pajamos iš reklamos mobiliuosiuose telefonuose daugiau nei padvigubėjo. Norvegijoje ir Švedijoje grupės valdomi dienraščiai ir informaciniai portalai „VG“ bei „Aftonbladet“ yra aiškūs mobiliųjų programų lyderiai savo rinkose, artimiausius konkurentus auditorija lenkiantys kelis kartus. Bendrovė ir toliau planuoja investuoti į mobiliųjų programų bei internetinės televizijos turinio stiprinimą ir technologijas.
Dėmesio centre – internetas
Pasak „Schibsted Media Group“ vadovo, grupės valdomos spausdintinės žiniasklaidos priemonės dirbo pelningai ir reikšmingai prisidėjo prie bendrų rezultatų. Tai didelis pasiekimas rinkoje, kuri vis labiau keliasi į interneto erdvę. „Mes toliau vykdome kaštų mažinimo programą valdomose spausdintinės žiniasklaidos priemonėse ir stengiamės daugiau investuoti į internetinius projektus“, – teigė jis.
Bendrovė gali džiaugtis gerais rezultatais ne tik Skandinavijos rinkoje. Prancūzijos skelbimų portalas Leboncoin.fr augo 33 proc. Taip pat puikūs rezultatai pasiekti Italijos, Austrijos ir Airijos rinkose.
„Schibsted Media Group“ pajamos lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai augo nuo 1,62 iki 1,68 mlrd. litų.
„Schibsted Media Group“ pajamos lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai augo nuo 1,62 iki 1,68 mlrd. litų. Ikimokestinis pelnas mažėjo nuo 254 mln. iki 231 mln. litų. Tai lėmė mažėjančios pajamos iš spausdintinės reklamos ir itin išaugusios investicijos į internetinius projektus. Nors grupės valdomos tradicinės žiniasklaidos priemonės dirbo pelningai, pajamos iš spausdintinės reklamos mažėjo 19 proc.
Įmonė įgyvendina užsibrėžtą sąnaudų mažinimo politiką siekdama mažinti išlaidas spausdintinei žiniasklaidai. Dėl to pirmąjį šių metų ketvirtį veiklos sąnaudos mažėjo 6 proc.
Taip pat fiksuojamas pajamų mažėjimas Ispanijoje. Čia reklamos rinka susitraukė dėl silpnos šalies ekonomikos ir itin didelio nedarbo. Tuo pat metu stipriai augo lankytojų srautai naujosiose rinkose, tokiose kaip Brazilija.
Rinkos lyderiai
Puikius finansinius rezultatus rodo grupės valdomi skelbimų portalai. Šis verslas mažiau pasiduoda ekonominiams svyravimams, be to, čia perėjimas nuo spausdintinių priemonių prie interneto vyko daug greičiau. Daugelyje šalių, kuriose „Schibsted Media Group“ valdo klasifikuotų skelbimų portalus, jie yra stiprūs rinkos lyderiai. Švedijoje tai Blocket.se, Norvegijoje finn.no, Prancūzijoje Leboncoin.fr, Italijoje Subito.it, Malaizijoje Mudah.my.
Puikius finansinius rezultatus rodo grupės valdomi skelbimų portalai.
Blocket.se veiką pradėjo 1996 m. iš nedidelės bendrovės sklebimų tinklalapis išaugo į vieną didžiausių Švedijos portalų. Šiuo metu jis pakliūna į penketuką didžiausių Švedijos tinklalapių. Apklausos rodo, kad septyni iš dešimties švedų ką nors pirko arba pardavė per portalą Blocket.se pagalba.
Finn.no įkurtas 2000 m. Tai didžiausias skelbimų portalas Norvegijoje. Per mėnesį jį aplanko daugiau nei 4 mln. lankytojų. Tai vienas pasaulinių lyderių klasifikuotų skelbimų rinkoje ir viena pelningiausių Norvegijos interneto bendrovių.
2006 m. švediško Blocket.se pagrindu „Schibsted Media Group“ pradėjo savo veiklą Prancūzijoje paleidusi skelbimų tinklalapį Leboncoin.fr. Šiuo metu tai didžiausias Prancūzijos skelbimų portalas patekantis į didžiausių šalies tinklapių dešimtuką.
Schibsted |
2007 m. Italijoje pradėjo veikti Subito.it, tapęs didžiausiu savo rinkoje. Tais pat metais „Schibsted Media Group“ įžengė į Azijos rinką Malaizijoje paleidusi tinklapį Mudah.my. Šiuo metu tai didžiausias vietinins tinklalapis šalyje.
Bendras „Schibsted Media Group“ turtas viršija 7 mlrd. litų. Lietuvoje žiniasklaidos grupei priklauso žurnalai „Žmonės“, „Laima“, „Ji“, „Edita“, savaitraštis „15min“, naujienų portalas 15min.lt, skelbimų portalai autoplius.lt, domoplius.lt bei plius.lt.