Susisiekus su bendrovės „Itaka Lietuva“ rinkodaros skyriumi, telefonu atsiliepęs atstovas 15min teigė, kad suplanuoti skrydžiai tikrai įvyks. Jis sakė, kad šiuo metu beveik susitarta su nauju paslaugos tiekėju ir laukiama galutinio patvirtinimo, tačiau neatskleidė, su kuria bendrove „Itaka Lietuva“ tariasi.
Aviacijos ekspertas Simonas Bartkus savo tinklaraštyje „Aviacinis rokenrolas“ spėja, kad „Itaka“ keliones į Dominikos Respubliką išgelbėti gali didžiausios Lenkijos avialinijos „LOT Polish Airlines“.
Jomis „Itaka“ ketino naudotis nuo pat pradžių. Rugsėjo 1 d. paskelbus apie planuojamus skrydžius teigta, kad „LOT“ keleivius skraidins naujais „Boeing 787 Dreamliner“ lėktuvais.
Vėliau dėl neįvardintų priežasčių paslaugų tiekėju agentūra pasirinko „Blue Panorama“ bendrovę, skrydžiams planuota naudoti lėktuvus „Airbus A330“. Skrydžio iš Vilniaus į Punta Kaną vežėju turėjo tapti „Luke Air“ – tai vienas „Blue Panorama“ prekės ženklų, naudojamas nuo 2019 m.
„Skrydžiai nėra atšaukti, pačios avialinijos sustabdžiusios savo skrydžius, bet yra kitos avialinijos, kiti lėktuvai. „Blue Panorama" ir „Luke Air" negavo paramos iš valstybės dėl COVID-19 situacijos ir sustabdė visus skrydžius. Bet pas mus niekas neatšaukta, skraidysime", – sakė įmonės atstovas.
„Itaka Lietuva“ atstovas pridūrė, kad naujai rastas vežėjas ar vežėjai aptarnaus ne tik artimiausią, bet ir kitus jau suplanuotus skrydžius.
Keleivius gabenti turėjusios „Blue Panorama“ oro linijos, veiklą taip pat vykdančios po „Luke Air“ prekiniu ženklu, spalio 26 d. paskelbė nutraukiančios visus skrydžius.
„Itaka Lietuva", anot su 15min bendravusio jos atstovo, apie sustabdytus „Blue Panorama" skrydžius sužinojo tuo pačiu metu, kaip ir visuomenė – antradienį.
Kaip anksčiau skelbė pati kelionių agentūra, skraidinti keleivius į Punta Kaną ketinta pradėti nuo spalio 30 d.
Lėktuvas iš Vilniaus į Punta Kaną turėtų išskristi šeštadienį 10:45. Pirmajam šeštadienio skrydžiui visos vietos yra parduotos. Kitą savaitę prasideda mokinių atostogos, todėl spėjama, kad reikšminga dalis pirmojo skrydžio į Punta Kaną keleivių gali būti šeimos.
Vis dėlto, jei viskas eisis kaip suplanuota, tai būtų pirmasis Lietuvos istorijoje keleivinis transatlantinis skrydis.
Neįvykusio skrydžio atveju vartotojai turi teisę reikalauti jį pakeisti
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sako, kad dėl oro linijų bankroto neįvykus skrydžiui, keleiviai turi teisę reikalauti atsakomybės iš kelionių organizatoriaus.
Jeigu įsigytas kelionės paketas iš kelionių organizatoriaus, ir kelionė atšaukta dėl oro linijų bankroto, turistas turi teisę kreiptis į kelionių organizatorių dėl pinigų grąžinimo ar kitų kompensavimo būdų, pavyzdžiui, datos, krypties pakeitimo.
„Pagal Lietuvos teismų praktiką, Lietuvoje registruoti kelionių organizatoriai privalo prisiimti rizika dėl trečiųjų šalių, kurias pasitelkia organizuotos turistinės kelionės vykdymui, veiksmų. Šiuo atveju kelionių organizatorius patirtų nuostolių klausimus turėtų spręsti tarpusavyje su oro linijų bendrove ar bankroto administratoriumi“, – paaiškina VVTAT Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė