Trečiadienį vykusiame Lenkijos Seimo valstybės iždo komisijos posėdyje M.Podstawa pažymėjo, kad derybos su Lietuvos Vyriausybe duoda menkų vilčių, kad Mažeikių įmonės finansinė padėtis pagerės, o „Orlen“ neatmeta nė vieno tolesnių veiksmų scenarijaus, įskaitant gamyklos likvidavimo.
Dabartinė padėtis susiklostė dėl įvairių priežasčių: ekonomikos sulėtėjimo, politinės atmosferos, didėjančios konkurencijos su Rytais, skalūnų dujų revoliucijos Jungtinėse Valstijose, taip pat itin brangaus jūrų transporto.
„Orlen Lietuva“ ne kartą pabrėžė, kad įmonės padėtis smarkiai priklauso nuo Lietuvos valdžios institucijų, su kuriomis ji bendradarbiauja – ypač dėl pervežimų geležinkeliais tarifų.
„Šiuo metu už pervežimą geležinkeliais mums taikomi didesni įkainiai negu mūsų konkurentams“, – prieš mėnesį pareiškė bendrovės vadovybė, išreiškusi viltį, kad bus rastas kompromisas.
Antradienį valstybinė įmonė „Lietuvos geležinkeliai“ nesutiko suteikti beveik 100 mln. litų nuolaidos „Orlen Lietuvai“ už naftos produktų pervežimą iš Mažeikių į Klaipėdos uostą.
„Orlen Lietuvos“ įsigijimas 2006 metais ir investicijos „Orlen“ kainavo beveik 4 mlrd. JAV dolerių. Lenkijos koncernas pabrėžia, kad nuo Mažeikių įmonės įsigijimo nė karto nebuvo išmokėti dividendai, „nukreipiant visas finansines lėšas į Lietuvos bendrovės plėtrą“.