Nuo antradienio Vilniaus senamiestyje įvestas vadinamasis kilpinis eismo reguliavimas. Ši miesto dalis suskirstyta į keturias pagrindines sekcijas siekiant, kad įvažiuojančios iš vienos senamiesčio pusės transporto priemonės išvažiuotų irgi tokioje pačioje pusėje.
Iš esmės tai reiškia, kad automobiliu kirsti viso senamiesčio teoriškai tampa nebeįmanoma. Pagrindiniai įvažiavimai į senamiestį yra Trakų, Islandijos, Subačiaus ir Latako gatvėse, o išvažiavimai – Visų Šventųjų, Klaipėdos ir Universiteto gatvėse.
Tokiais pokyčiais siekiama mažinti triukšmą, oro ir istorinių pastatų taršą senamiestyje, nes iki šiol 40 proc. viso eismo senamiestyje sudarė tranzitinis eismas.
Pamatyti, kaip atnaujintas eismo organizavimas atrodo gyvai, galite žemiau esančioje fotogalerijoje.
Gali augti taksi kainos
Taksi ir pavėžėjimo paslaugas teikiančios įmonės teigia, jog vairuotojai po eismo pokyčių su ypatingais iššūkiais nesusidūrė, tačiau priprasti prie pokyčių užtruks.
Taksi kompaniją „Opti Taxi“ valdanti įmonė teigia, jog paslaugų kainos turėtų išaugti, o pavėžėjimo paslaugas teikianti „Bolt“ tvirtina besistengianti, jog tai nenutiktų.
„Bolt“ teigia palaikanti idėjas, kurios neša naudą visuomenei ir aplinkai, bet pabrėžė, jog prisitaikyti prie pokyčių teks tiek vairuotojams, tiek keleiviams.
Šiuo metu „Bolt“ mobiliojoje programėlėje atnaujinamas žemėlapis, kuris įvertins visus eismo pakeitimus vairuotojams ir pagal tai skaičiuos maršrutą.
Įmonė taip pat teigia besidalinanti naudinga keleiviams skirta informacija, kur kilpose geriausia kviesti pavežėją, kad kelionės trukmė ir kaina būtų optimalios.
„Raginame klientus susipažinti su kilpinio eismo žemėlapiu ir iškviečiant automobilį pasirinkti kilpą, iš kurios būtų patogu išvažiuoti į reikalingą adresą. Taip pat visuomet galima susisiekti su atvykstančiu vairuotoju ir susitarti dėl patogiausios keleivio įlaipinimo vietos“, – 15min sakė „Bolt Services LT“ atstovė spaudai Justė Ivaškevičiūtė.
Ji pabrėžė, kad galimą kelionių kainų augimą kol kas sunku įvertinti, nes jis priklauso nuo kliento įlaipinimo vietos ir kelionės tikslo.
„Kad išvengtume nesusipratimų, keleiviams ir vairuotojams komunikuojame apie pasikeitimus ir patariame, kaip išvengti pailgėjusio maršruto“, – kalbėjo J.Ivaškevičiūtė.
„Po kelių savaičių, pagyvenus su naująja tvarka, būsime surinkę pakankamai informacijos apie spręstinus pagrindinius klausimus, jei tokių kils, būsime pasiruošę paslaugą dar labiau tobulinti“, – pridūrė ji.
„Opti Taxi“ valdančios įmonės „Frontana“ vadovė Giedrė Plukienė sakė, jog bendrovės partneriai ir vairuotojai dėl eismo pokyčių nepatyrė nesklandumų, nusiskundimų iš jų nesulaukta.
Vis dėlto ji teigė, kad kelionių taksi kaina keleiviams turėtų išaugti.
„Tai būtų normalu, kadangi pailgėja kelionės maršrutas“, – 15min sakė G.Plukienė.
Barai džiūgauja, bet ne visi
Apribojus važiavimą senamiesčiu, teoriškai sunkiau taps pasiekti šioje miesto dalyje esančius turistinius objektus, parduotuves, restoranus ar barus.
Vis dėlto panašu, kad pokyčiai negąsdina bent dalies tokių įstaigų.
Keliolika barų ir naktinių klubų vienijančio „Vilniaus naktinio aljanso“ vadovas Markas Adamas Haroldas teigė iš savo atstovaujamų įstaigų jokių skundų negirdėjęs.
Anot jo, sumažėjęs transporto keliamas triukšmas patiks ir senamiesčio lankytojams, ir dėl jo besiskundžiantiems vietiniams gyventojams.
„Dažnai gyventojai skundžiasi dėl triukšmo, kurį iš tikrųjų kelia mašinos, o ne barai ar klubai“, – teigė aljanso valdybos pirmininkas.
„Tie pokyčiai mums netgi duos naudos, nes senamiestis taps patrauklesnis visiems“, – sakė jis.
Visai kitaip galvoja Rotušės aikštėje veikiančios „Amatininkų užeigos“ savininkė Irena Marozienė.
„Nenužudė senamiestyje gyvenimo džiaugsmo Corona, bet kilpinis eismas tai 100 proc.“, – rašo ji feisbuke.
Verslininkė piktinasi, kaip tiekėjai veš prekes, ir prognozuoja kamščius tose senamiesčio vietose, kur jų anksčiau nebuvo.