Vos įsigaliojus sutarčiai Lietuvos pieno perdirbimo įmones aplankė Japonijos bendrovių desantas. Šeštadienį Japonijos verslininkai lankėsi „Vilkyškių pieninėje“, pirmadienį – „Rokiškio sūrio“ įmonėje.
Ketina eksportuoti sūrius
„Vilkyškių pieninė“ jau anksčiau į Japoniją bandė eksportuoti sūrius, tačiau galiojantys muitai neleido susitarti dėl ilgalaikių sutarčių.
„Anksčiau galiojo skirtingi muitai skirtingoms šalims, tačiau dabar palaipsniui jie mažinami visai ES, todėl galvojame pieno produktus parduoti japonams. Kaip tik šeštadienį mūsų įmonėje lankėsi atstovai iš vienos Japonijos bendrovės“, – 15min teigė „Vilkyškių pieninės“ generalinis direktorius Gintaras Bertašius.
Vilkyškių pienininkai ketina eksportuoti aukštos koncentracijos išrūgų baltymus, sūrius. „Tai didelė, moki rinka. Kasmet japonai vartoja vis daugiau pieno produktų, tad galimybių mums tik daugėja“, – sakė G.Bertašius.
Siūlys ir „Grand“, ir mocarelą
Pirmadienį svečius iš Japonijos sutikęs „Rokiškio sūrio“ vadovas Dalius Trumpa teigia irgi išgirdęs susidomėjimą produktų importu. Pasak jo, muitai proporcingai mažės keletą metų. „Prekybos sąlygos gerėja. Be to, tradiciniai pieno produktų gamintojai – Australija, Naujoji Zelandija atsisuka į Kinijos rinką, tad japonai lieka be tiekėjų. Tai mums atveria papildomų galimybių“, – teigė D.Trumpa.
„Rokiškio sūris“ japonams planuoja įsiūlyti kietąjį sūrį „Grand“, mocarelą, pieno išrūgų produktus. Anksčiau jau būta bandymų vežti produktus į Japoniją, tačiau neišsiplėtojo iki didelių kiekių.
Japonijoje rinka yra konkurencinga, be to, kainas pakeldavo ir dideli muitai, tačiau dabar tikimasi, kad lietuviški produktai galės sėkmingiau konkuruoti Japonijoje.
Japonams tiekia upėtakių filė
„Vičiūnų grupės“ vadovas Šarūnas Matijošaitis informavo, kad prekybą Japonijoje vykdo nuo 2018 m. pradžios, kai pradėta dirbti su viena didžiausių pasaulio korporacijų „Marubeni“.
Praėjusiais metais „Vičiūnų grupės“ pardavimai šiam japonų prekybos milžinui perkopė milijoną eurų, japonams tiekiame premium klasės lašišinių upėtakių filė. Tuo tarpu šiais metais verslo plėtra Japonijoje įgauna didesnį pagreitį – deramės su dar keliomis didžiosiomis japonų korporacijomis bei prekybos tinklais", – teigė Š.Matijošaitis komentare 15min.
Laisvosios prekybos susitarimas, anot jo, yra sveikintinas žingsnis, "kuris sumažins mokestinę ir biurokratinę naštą, palengvins verslo plėtrą".
„Vičiūnų grupė“ skelbia turinti japonams svarbius ASC, MSC, BIO bei kitus sertifikatus. Šiuo metu „Vičiūnų grupė“ su didžiaisiais japonų žaidėjais derasi dėl populiariausios šioje šalyje skumbrės, taip pat lašišos importo, planuose – surimi bei kiti gaminiai.
"Be abejo, prekybos sąlygų palengvinimas prisidės plėtojant verslą Tolimųjų Rytų kryptimi", - sakė Š.Matijošaitis.
Eksportuoja 180 lietuviškų bendrovių
Japonija yra trylikta pagal dydį Lietuvos prekybos partnerė už ES ribų. Savo produkciją į Japoniją eksportuoja daugiau kaip 180 Lietuvos bendrovių ir 82 proc. iš jų yra mažos ir vidutinės įmonės. Šiuo metu iš prekybos su Japonija Lietuvoje palaikoma daugiau kaip 2 tūkstančiai darbo vietų.
Per metus į Japoniją iš Lietuvos eksportuojama maždaug už 120 mln. eurų.