Anglijoje 131 metus gyvuojanti bendrovė liepą išgąsdino investuotojus pareiškusi, kad 2016 m. sumažės variklių gamybos padalinio pajamos. Šis, didžiausias bendrovės padalinys, „Rolls – Royce“ atneša daugiau negu pusę jos pelno.
Pablogintos prognozės ir pasirodžiusi informacija, kad įmonės valdyba peržvelgs mokėjimų akcininkams politiką, tapo didžiuliais iššūkiais naujajam įmonės generaliniam direktoriui Warrenui Eastui, savo pareigas pradėjusiam eiti liepą. Prieš kelias savaites W.Eastas pareiškė, kad jis jau išskyrė kelias „Rolls – Royce“ sritis, kurių gali laukti „fundamentalūs pokyčiai“.
Ketvirtadienį pranešta, kad kitų metų pelnas gali siekti 650 mln. svarų sterlingų.
Be to, jis pradėjo bendrovės restruktūrizavimo programą, siekdamas sutaupyti nuo 150 iki 200 mln. svarų sterlingų per metus. Vis dėlto, ketvirtas per metus perspėjimas apie mažėjančius bendrovės planus ir antrasis perspėjimas apie blogesnius 2016 m. rezultatus gali vėl pakurstyti kalbas apie bendrą įmonių grupės, tiekiančios variklius lėktuvams, laivams ir pramonės įmonėms, padėtį.
Prieš paskelbiant, kad civilinės aviacijos lėktuvų padalinys išgyvena negeriausius laikus, „Rolls – Royce“ jau kentėjo nuo sumažėjusios paklausos jūrinei įrangai iš energijos sektoriaus pusės. To priežastis – naftos kainų kritimas.
Ketvirtadienį pranešta, kad kitų metų pelnas gali siekti 650 mln. svarų sterlingų, tuo tarpu iki ketvirtadienio planuota, kad 2016 m. pelno iki mokesčių dydis sieks 1,053 mlrd. svarų sterlingų.
„Rolls – Royce“ atstovai teigia, kad keleivinių lainerių operatoriai pradėjo naudoti daugiau ekonomiškesnių lėktuvų ir mažiau naudoja senesnių variklių. Dėl mažesnio atsarginių dalių ir technikos serviso paslaugų teikimo senesniems varikliams, bendrovė kitąmet neteks 150 mln. svarų sterlingų.
Dar vienas smūgis bendrovės laukia dėl nesugebėjimo patenkinti regioninių ir privačių lėktuvų panaudotų dalių poreikio ir mažesnių užsakymų iš naftos ir dujų pramonės įmonių.