10 24 /11:41

Pirmasis Lietuvos vienaragis auga toliau: po naujo sandorio „Vinted“ rinkos vertė pasiekė 5 mlrd. eurų

„Vinted“, Europoje pirmaujanti naudotų daiktų tarpusavio prekybos platforma, kurioje daugiausia dėmesio skiriama mados prekėms, užbaigė antrinį akcijų pardavimą už 340 mln. eurų, o jos rinkos vertė pasiekė 5 mlrd. eurų, rašoma „Vinted“ pranešime spaudai.
Žygimantas Gedvila/BNS nuotr. „Vinted“
Žygimantas Gedvila/BNS nuotr. „Vinted“

Sandoris, kuriame didžiausiu investuoju tapo TPG (NASDAQ: TPG), pasaulyje pirmaujanti alternatyvaus turto valdytoja, patvirtina „Vinted“ galimybes ir pažangą plėtojant ir auginant naudotų daiktų rinką visame pasaulyje. Sandoris ne tik papildo bendrovės investuotojų ratą nauja patirtimi, bet ir atlygina darbuotojams bei ankstyviesiems investuotojams už jų indėlį į „Vinted“ sėkmę.

Sandoryje dalyvavo ir kiti stambūs investiciniai fondai, tarp kurių „Hedosophia“, „Baillie Gifford“, „Invus Opportunities“, „FJ Labs“, „Manhattan Venture Partners“ ir „Moore Strategic Ventures“. Visi esami „Vinted“ instituciniai investuotojai ir toliau investuoja į bendrovę.

2021 m., kai vyko paskutinis „Vinted“ lėšų pritraukimo etapas, įmonės vertė iki lėšų pritraukimo siekė 3,5 mlrd. eurų. Nuo to laiko „Vinted“ daugiau nei 3,5 karto padidino platformoje parduodamų prekių vertę ir tapo visiškai pelninga. 2023 m. bendrovės pajamos išaugo 61 proc., o EBITDA marža buvo dviženklė. „Vinted“ tapo Europos lydere savo srityje, skatinančia žmones perimti naujus vartojimo įpročius, ir šiandien daugiau nei trečdalis (37 proc.) „Vinted“ narių teigia, kad bent pusę jų garderobo sudaro dėvėti rūbai.

Šį augimą lėmė besąlygiškas „Vinted“ dėmesys užtikrinant, kad jos nariai gautų pačią geriausią vertę mažiausiomis įmanomomis sąnaudomis. Vien per praėjusius metus „Vinted“ išsiplėtė esamose rinkose ir pradėjo veiklą naujose – Suomijoje, Graikijoje ir Kroatijoje. Bendrovė taip pat pradėjo teikti naują patikrinimo paslaugą, kad padėtų nariams saugiau prekiauti dizainerių ir prabangios mados prekėmis. Ši funkcija jau veikia 10 šalių.

Pastarosiomis savaitėmis „Vinted“ pradėjo diegti naują elektronikos kategoriją. Tuo pat metu bendrovė sėkmingai išplėtė siuntų gabenimo verslą Nyderlanduose, Belgijoje ir Prancūzijoje. „Vinted“ mokėjimų verslas gavo EMI (elektroninių pinigų įstaigos) licenciją ir kuria sprendimus, kurie pagerintų sandorių tarp narių sudarymą platformoje.

„Džiaugiamės galėdami pasveikinti mūsų naujus, patirtį sukaupusius investuotojus, kurie gali paremti mus kitame augimo etape, mums ir toliau remiantis mūsų ilgalaikių investuotojų patirtimi. TPG ir kiti nauji investuotojai palaiko mūsų viziją naudotus daiktus paversti pirmuoju pasirinkimu visame pasaulyje. Taip pat džiaugiamės, kad šis akcijų pardavimas atlygina mūsų darbuotojams už jų atsidavimą kuriant „Vinted“ platformos sėkmę.

Nepaprastai didžiuojamės sukūrę mūsų narių mėgstama produktą, kuris atvėrė erdvę dėvėtų drabužių rinkai. „Vinted“ įrodo, kad įmanoma turėti sėkmingą ir pelningą verslą, darantį teigiamą poveikį žmonėms, bendruomenėms ir aplinkai“, – teigia „Vinted“ vadovas Thomas Plantenga.

„Pastebėjome, kad vartotojai vis dažniau renkasi dėvėtus drabužius kaip pagrindinę savo garderobo dalį, nes tvarumas ir lankstumas daugeliui žmonių tampa svarbiausi. „Vinted“ orientacija į klientus, lyderiaujančio produkto kūrimas ir išmintingas požiūris į logistiką padarė šią rinką prieinamą dar platesniam gyventojų ratui. Džiaugiamės galėdami bendradarbiauti su Thomu ir jo pasaulinio lygio vadovų komanda bei įtraukti „Vinted“ į savo augantį pirmaujančių Europos technologijų įmonių portfelį“, – komentuoja TGP partneris Andy Doyle.

„Morgan Stanley & Co. International plc.“ buvo sandorio finansinė patarėja ir akcijų platinimo tarpininkė. „Taylor Wessing“ ir „Cooley“ „Vinted“ teikė teisines konsultacijas.

„Lietuvos ateitis yra aukštą pridėtinę vertę kuriančios technologijų įmonės. „Vinted“ – puikus įrodymas, kokią vertę kuria startuoliai ir iš startuolių išaugę verslai: per pritrauktą kapitalą ir talentus, sukuriamas darbo vietas, sumokamus mokesčius, įsipareigojimus trumpuoju ir ilguoju laikotarpiu, galiausiai ir įkvėpimą – kurti naujus startuolius ar vystyti esamus naujoms aukštumoms, auginti ekosistemą žiniomis ir patirtimi“, – sako asociacijos „Unicorns Lithuania“ vadovė Gintarė Verbickaitė.

Anot jos, Lietuvoje jau dabar yra stiprių iš startuolių išaugusių technologijų įmonių, kurios ateityje gali pasiekti panašų įvertį. „Unicorns Lithuania“ ragina siekti, kad IRT sektoriaus sukuriama pridėtinė vertė 2030 m. sudarytų 20 proc. šalies BVP. Veikiančių sprendimų raginama ieškoti per pokyčius švietimo ir migracijos sistemose, kuriant pažangią inovacijų ir rizikos kapitalo ekosistemą, užtikrinant šalies saugumą – visuomenei, verslui ir kapitalui.

„Pastaraisiais metais reikšmingos dalies technologijų įmonių įverčiai pasaulyje mažėjo, bet Lietuvoje veikiantys startuoliai, remiantis „Dealroom“ duomenimis, pernai buvo vertinami beveik 14 mlrd. eurų – Lietuvos startuolių ekosistema 2023 metais buvo greičiausiai auganti Vidurio ir Rytų Europoje. Mūsų išskirtinumas – savo lėšomis, iš pelno augantys startuoliai, įrodantys finansinio pajėgumo ir tvaraus augimo pranašumus net sudėtingu rinkose metu. Ir daugelis jų savo kelionę globaliai tik pradeda“, – priduria G.Verbickaitė.

„Unicorns Lithuania“ duomenys rodo, kad Lietuvoje veikiantys startuoliai šalies biudžetą per pirmąjį 2024 m. pusmetį jau papildė 202,5 mln. eurų, 10 proc. arba beveik 20 mln. eurų daugiau nei prieš metus. Antrąjį šių metų ketvirtį startuoliai sumokėjo 110,5 mln. eurų mokesčių. Sektoriuje dirba per 18 tūkst. specialistų – lyginant su pernai šis skaičius praktiškai nesikeitė, tačiau vidutinis jiems mokamas atlyginimas augo 16 proc. arba 600 eurų – iki 4,4 tūkst. eurų. Šiandien Lietuvoje aktyviai veikia per 1 tūkst. startuolių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis