Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Pocket Films“ įkūrėjas Simonas Gylis: „Tenka patirti, kaip gimsta ir miršta idėjos“

Apie nuosavą verslą svajoja daugelis, bet tik retam kuriam pavyksta įgyvendinti savo idėją ir džiaugtis rezultatais. „Tačiau turinčiam verslo idėją ir ja tikinčiam viskas yra įmanoma“, – įsitikinęs Šiaulių universiteto Menų fakulteto absolventas Simonas Gylis. Užsienyje tęsęs ir sėkmingai baigęs studijas, po to į gimtąją šalį sugrįžęs jaunuolis šiandien žinomas kaip perspektyvios vaizdo gamybos studijos „Pocket Films“ įkūrėjas.
Simonas Gylis
Simonas Gylis / S.Gylio asmeninio archyvo nuotr.

Šiuo metu Vilniuje gyvenantis S.Gylis dalinasi mintimis apie studijas, kūrybą, verslo pradžią ir apie tai, kodėl būtina dalintis idėjomis su kitais.

- Simonai, pirmoji jūsų sėkmingos karjeros stotelė buvo Šiaulių universitetas. Kuo jus sudomino ir kokių įspūdžių paliko studijos universitete? Galbūt dar studijuodamas plėtojote savo verslo idėją?

- Žinoma, audiovizualinio meno studijos Šiaulių universitete vienaip ar kitaip turėjo įtakos tam, kuo užsiimu dabar, tačiau tuo metu dar tikrai nebrandinau verslo idėjos. Vyliausi, kad kažkada turėsiu savo kūrybinę vaizdo gamybos studiją, bet viskam yra savo laikas. Reikia patirties, pažinčių, galų gale, pradinio kapitalo norint pradėti verslą. Studijuodamas universitete turėjau puikią progą įvertinti savo galimybes ir užmegzti reikiamus ryšius.

- Kodėl jus sudomino būtent reklamos sritis? Kada pradėjote svajoti apie savo vaizdo gamybos studiją?

- Reklama mane traukė nuo vaikystės. Stebėdavau, kaip kuriama reklamos vadyba, organizuojamas vystymas ir pardavimas (mama dirbo regioninio laikraščio reklamos skyriaus vadove). Jau tuomet žinojau, kad ateityje taip pat užsiimsiu reklama – ji visuomet mane žavėjo. Tačiau tikrasis lūžis įvyko trečiame kurse, kai videomeno dėstytojas Tomas Andrijauskas televizijos marketingo skyriui rekomendavo mane kaip pagalbininką vaizdo reklamoms gaminti. Panirau į komerciją visa galva ir supratau, kad būtent reklaminių vaizdo klipų gamyba yra man įdomiausia ir verčianti tobulėti sritis.

Geresnės perspektyvos už galimybę kalbėti savo gimtąja kalba ir dirbti mėgstamą darbą savo šalyje nemačiau. Iki šiol tebesilaikau šios nuomonės.

- Kada ir kaip kilo mintis persikelti į sostinę? Ar tai buvo susiję su tikslu įkurti nuosavą verslą?

- Sostinėje atsidūriau beveik atsitiktinai. Kino studijoms Anglijoje artėjant prie pabaigos, pradėjau ieškoti praktikos vietos. Norėjau praktiką atlikti Lietuvos įmonėje. Tiesiog supratau, kad studijos užsienyje yra tarpinė stotelė. Niekada nelaikiau savęs dideliu kosmopolitu. Taigi kilo mintis persikelti į sostinę. Geresnės perspektyvos už galimybę kalbėti savo gimtąja kalba ir dirbti mėgstamą darbą savo šalyje nemačiau. Iki šiol tebesilaikau šios nuomonės.

- Kaip reagavo aplinkiniai į jūsų ketinimus pradėti verslą: palaikė ar sulaukėte prieštaringų vertinimų? Kaip pavyko suburti kolektyvą?

- Pradedant verslą visada kyla abejonių, svarstymų ir klausimų. Tačiau aš džiaugiuosi, kad iš artimųjų sulaukiau tik palaikymo. Verslas negimsta taip paprastai, vos apie jį pagalvojus. Viskas priklauso nuo tinkamo momento ir tinkamų žinių. Reklaminių vaizdo klipų kūrimas yra sudėtingas mechanizmas, susidedantis iš be galo daug elementų. Be profesionalios komandos jis yra neįmanomas, o suburti tokią yra tikras iššūkis, reikalaujantis pastangų, noro ir žinių.

S.Gylio asmeninio archyvo nuotr./„Pocket Films“ kuria reklamos filmuką
S.Gylio asmeninio archyvo nuotr./„Pocket Films“ kuria reklamos filmuką

- Ar pateisino jūsų lūkesčius „Pocket Films“ veikla? Ar galite tai laikyti svajonių darbu, leidžiančiu visiškai realizuoti savo idėjas? O gal visgi manote, kad atsidūrėte ne ten, kur norėjote?

- Lūkesčiai pasiteisino su kaupu. Nė karto nesuabejojau, kad galbūt einu netinkamu keliu. Žinoma, tas kelias nėra vien rožėmis klotas. Tenka patirti, kaip gimsta ir miršta idėjos. Tačiau po kiekvieno suklupimo kitas žingsnis jau būna tvirtesnis.

– Kaip vyksta ir kiek užtrunka kišeninių filmukų kūrimas?

– Praktika rodo, kad kokybiško animacinio pristatomojo filmuko gamyba trunka apie mėnesį. Turiu omenyje, nuo idėjos iki filmuko paleidimo į platųjį pasaulį. Tuo tarpu TV reklaminių klipų gamyba labai priklauso nuo kliento poreikių, trukmės, gamybos kaštų. Vietinei rinkai adaptuoti užsienyje pagamintą reklaminį vaizdo klipą užtrunka vos porą dienų, o vaidybinio klipo filmavimas, gamyba ir postprodukcija (filmo kūrimo baigiamieji darbai, vykstantys po filmavimo iki kopijos išleidimo ir tiražavimo) nuo nulio užima net keletą ar keliolika savaičių.

Viena yra konkuruoti vietinėje rinkoje ir visai kas kita – žengti į pasaulinę. Joje konkurencija didžiulė.

- Ar ketinate plėsti savo agentūros veiklą Lietuvoje ar už jos ribų? O gal jau bendradarbiaujate su užsienio kompanijomis? Jei taip, kokia tai patirtis?

- Planuojame plėstis. Suprantame ir tikime, kad mūsų galimybės leidžia mums išeiti už Lietuvos ribų. Turime subūrę puikią komandą, galinčią pasiūlyti idėjų ir gamybos paslaugų ne tik vietinei rinkai, bet ir visam pasauliui. Esame užmezgę ryšius su partneriais Anglijoje bei Jungtinėse Amerikos Valstijose. Kiekvienas kontaktas su potencialiais partneriais atneša naujų iššūkių ir patirties. Tačiau viena yra konkuruoti vietinėje rinkoje ir visai kas kita – žengti į pasaulinę. Joje konkurencija didžiulė.

- Kokie buvo įdomiausi kūrybiniai projektai? Ko iš jų pasimokėte?

- Įdomiausi projektai būna skubūs (reikia padaryti čia ir dabar) ir pareikalauja pajėgų bei nervų. Arba tie, kurie įkvepia ir priverčia mąstyti nestandartiškai. Kartais sulaukiame užklausų iš klientų, kurie sudomina savo verslo idėja, tačiau turi labai menką biudžetą vaizdo klipo gamybai. Tai būna užsakymai, nevaržantys idėjiniu požiūriu. Tokie mūsų komandai mieliausi, nes leidžia pasireikšti kaip visavertei kūrybinei studijai.

- Turite verslininko patirties ir žinote, kas yra svarbiausia. Tad ko palinkėtumėte jauniems žmonėms, nusiteikusiems kurti verslą? Gal norite ką patarti?

Pirmiausia patarčiau neskubėti, mėgautis studijomis ir kaupti žinias. Studijos yra paskutinis tarpsnis, kai dar galima mėgautis neįpareigojančiu gyvenimu.

- Pirmiausia patarčiau neskubėti, mėgautis studijomis ir kaupti žinias. Studijos yra paskutinis tarpsnis, kai dar galima mėgautis neįpareigojančiu gyvenimu.

Jaunatviškas maksimalizmas yra pageidautinas, bet jis vėliau emociškai sekina. Siūlyčiau mokytis iš tų, kurie imasi panašios veiklos, ir nekartoti jų klaidų. Taip pat raginu dalintis idėjomis su bendraminčiais. Idėja bus nieko verta, jeigu ją laikysite tik savo galvoje. Pasidalinkite su savo draugu, kurso draugu ar potencialiu partneriu. Tuomet jūsų idėja gali kristalizuotis. Dvi galvos visada yra geriau nei viena. Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad idėjos yra vagiamos, todėl geriau jų niekam neatskleisti. Bet kas gali geriau įgyvendinti jūsų idėją nei jūs pats, net jei su kažkuo ja pasidalinsite? Taigi patarimas būtų dalyvauti įvairiuose startuolių renginiuose, dalintis savo idėjomis, ieškoti bendraminčių, partnerių ar potencialių verslo investuotojų, kurie padėtų jas įgyvendinti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų