Tuo metu, kai „Lietuvos geležinkeliams“ vadovavo Stasys Dailydka, „Gelsauga“ paslaugas suteikdavo per vidinius sandorius. Tačiau naujoji geležinkelių vadovybė atsisakė šios praktikos, kurią kritikavo tiek prezidentė, tiek analitikai.
15min rašė apie milijonines „Lietuvos geležinkelių“ sutartis su antrinėmis bendrovėmis, kurios galimai buvo neskaidrios. Todėl dabar valstybei priklausanti bendrovė skelbia viešuosius konkursus. Saugos paslaugų konkursą laimėjo „Gelsauga“, nors konkurse dalyvavo ir privačios bendrovės. Tačiau šiandien aišku, tiek darbuotojų „Gelsaugai“ nereikės – anksčiau jai suteikdavo ir aplinkos priežiūros, tvarkymo, net statybų darbus.
Atsisakėme kadaise populiarių, bet prieštaringai vertintų vidaus sandorių. Be to, tokių sandorių nuo kitų metų nebeleidžia ir teisės aktai. Pradėjome pirkti viešais konkursais rinkoje pastatų ūkio priežiūros, valymo, apsaugos ir kitas paslaugas. Skaičiuojame, jog šioms paslaugoms sutaupysime apie 3 mln. eurų per metus“, – pranešime spaudai cituojamas „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia, kad jai priklausanti „Gelsauga“ konkurse pasiūlė „geriausią kainos ir kokybės santykį“, todėl ir toliau teiks apsaugos paslaugas.
Nuo sausio 1 dienos pastatų priežiūra, valymu užsiims jau kitos, privačios bendrovės, kurios laimėjo konkursus.
Tad 1033 darbuotojus turinti „Gelsauga“ bus priversta atsisveikinti su dalimi jų.
„Tikėtina, kad konkursų laimėtojai įdarbins ir „Gelsaugos“ darbuotojus, jau turinčius patirties dirbti „Lietuvos geležinkelių“ objektuose“, – teigiama pranešime. Be to, dėl dalies darbuotojų jau vyksta pokalbiai, o jų likimas paaiškės artimiausiu metu.
Darbuotojams, su kuriais grupė bus priversta atsisveikinti, bus išmokėtos visos jiems priklausančios išmokos, taip pat bus dedamos maksimalios pastangos pasirūpinti šiais darbuotojais, skelbia „Lietuvos geležinkeliai“.