Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Prancūzija nubaudė „Amazon“ 4 mln. eurų bauda už nesąžiningas rinkos sąlygas

Prancūzijos teismas skyrė 4 mln. eurų baudą JAV mažmeninės prekybos milžinei „Amazon“ už sąlygas, kurios vertinamos kaip nesąžiningos bendrovės platformoje prekiaujančių įmonių atžvilgiu.
„Amazon“
„Amazon“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Tai rekordinė bauda“ už ieškinį, susijusį su piktnaudžiavimu komercinėmis nuostatomis, trečiadienį naujienų agentūrai AFP pareiškė Prancūzijos Konkurencijos, vartotojų apsaugos ir kovos su sukčiavimu departamento prie Ekonomikos ministerijos (DGCCRF) direktorius Loicas Tanguy.

Departamentas pateikė ieškinį 2017-aisiais, po dvejus metus trukusio trečiųjų šalių pardavėjų platformų tyrimo, kurio metu buvo nustatyta keletas išlygų, sudarančių nesąžiningas sąlygas maždaug 10 tūkst. mažų ir vidutinio dydžio prancūzų įmonių, prekiaujančių „Amazon“ prekyvietėje.

Šios sąlygos suteikė „Amazon“ galią nedelsiant pakeisti sutartis, pareikalauti trumpesnių pristatymo terminų arba blokuoti pristatymus, tuo pačiu reikalaujant pardavėjų pateikti papildomos informacijos apie įmones.

Pasak L.Tanguy, „Amazon“ buvo vienintelė internetinė pardavėja, kuris po tyrimo atsisakė pakeisti savo platformos naudojimo sąlygas.

Nepaisant akivaizdžių pranašumų, kuriais gali naudotis „Amazon“ platformoje prekiaujančios įmonės, L.Tanguy teigimu, „asimetriškas galios balansas“ neturi versti pardavėjus sutikti su nesąžiningomis paslaugos naudojimo sąlygomis.

Savo nutartyje, kuri pirmiausia buvo paskelbta antradienį vienos prancūzų naujienų agentūros svetainėje, teismas pripažino ginčijamas išlygas „akivaizdžiai nesubalansuotomis“ ir nurodė „Amazon“ jas pakeisti per šešis mėnesius.

Nutartyje teigiama, kad „Amazon“ iš savo prekybos platformos gavo apie 60 proc. visų pardavimo pajamų Prancūzijoje, siekusių 5 mlrd. eurų.

„Teismas priėmė sprendimą dėl tam tikro sąlygų skaičiaus, dauguma kurių dauguma jau buvo atnaujintos šių metų pradžioje“, – antradienio naujienų agentūrai AFP pareiškė „Amazon France“.

Tokios internetinės prekyvietės kaip „Amazon“ yra labai reikalingos mažoms ir vidutinio dydžio prancūzų įmonėms, ypač ieškant naujų eksporto rinkų. Bendras tokių įmonių užsienio pardavimų kiekis pernai išaugo iki 350 mln. eurų, teigia DGCCRF.

„Skaitmeninės ekonomikos plėtra yra milžiniška galimybė, jei tik didžiosios prekybos platformos laikosi konkurencijos ir vartotojų apsaugos taisyklių“, - trečiadienį tviteryje pažymėjo finansų ministras Bruno Le Maire.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos