„Mano žiniomis, tarp „Fiat“ ir „Renault“ nevyksta jokių naujų derybų“, – radijui „Radio Classique“ pažymėjo Martinas Vialas, vadovaujantis agentūrai, valdančiai Prancūzijos vyriausybei priklausančius akcijų paketus.
Prancūzijai priklauso 15 proc. „Renault“ akcijų, o tarp bendrovės valdybos narių yra ir M. Vialas bei dar vienas vyriausybės atstovas, taigi jie yra gerai susipažinę su padėtimi, susijusia su birželį staiga nutrūkusiosiomis derybomis su „Fiat“.
Regis, Prancūzijos vyriausybės pasirengimas palaikyti susijungimo sandorį neįtraukiant ilgalaikės „Renault“ aljanso partnerės „Nissan“ suvaidino svarbų vaidmenį atbaidant „Fiat“ nuo derybų, nors pati Prancūzija neigė sužlugdžiusi derybas.
„Bet kokiu atveju, valstybės prioritetas yra aljansas [su „Nissan“] ir jo pramoninis projektas“, – teigė M.Vialas.
„Kol šis prioritetas nebus veiksmingai įgyvendintas, nėra jokios priežasties svarstyti apie kitas operacijas“, – pridūrė jis.
Žlugus deryboms dėl susijungimo, „Nissan“ iš dalies pakeitė savo valdymo struktūrą, siekdama sustiprinti vidaus valdymą ir partnerystę su „Renault“, ir įkūrė tris naujus priežiūros komitetus.
Viso pasaulio automobilių gamintojos didelės lėšas investuoja į elektrinius variklius, autonomines transporto priemones ir kitas technologijas, įvairių šalių vyriausybėms griežtinant anglies dioksido išmetimo standartus, taigi bendrovių susijungimai yra viliojanti alternatyva.
„Renault“ ir „Fiat“ susijungimas būtų sukūręs trečią pagal dydį automobilių gamintoją pasaulyje, kurios metiniai pardavimai būtų pralenkę „Volkswagen“ ir „Toyota“ pardavimus.
Įtraukus „Nissan“ ir dar vieną „Renault“ aljanso partnerį „Mitsubishi“, naujoji rinkos dalyvė per metus parduotų apie 15 mln. automobilių ir vilkikų.
„Tokie susijungimai, be abejo, yra tikrai prasmingi“, – teigė M.Vialas.
„Visgi mes negalime nieko daryti be ilgalaikės „Renault“ partnerės „Nissan“, – pridūrė Prancūzijos vyriausybės atstovas.