Prancūzija skyrė 210 mln. eurų baudų „Google“ ir „Facebook“ už slapukų naudojimo praktiką

Prancūzijos reguliavimo institucijos skyrė 210 mln. eurų baudų „Google“ ir „Facebook“ už slapukų – informacijos elementų, pasitelkiamų vartotojų elgesiui internete sekti, – naudojimo praktiką, ketvirtadienį pranešė institucijos.
„Facebook“, „Google“ programėlės
„Facebook“, „Google“ programėlės / AFP/„Scanpix“ nuotr.

„Google“ skirta 150 mln. eurų bauda yra didžiausia kada nors Prancūzijos nacionalinės informacinių technologijų ir pilietinių laisvių komisijos (CNIL) skirta bauda, viršijanti ankstesnę su slapukais susijusią 100 mln. eurų baudą, skirtą bendrovei 2020 metų gruodį.

„Facebook“ buvo skirta 60 mln. eurų bauda.

„CNIL nustatė, kad svetainės facebook.com, google.fr ir youtube.com neleidžia vartotojams atsisakyti slapukų naudojimo taip pat paprastai, kaip juos priimti“, – nurodė reguliavimo institucija.

Abi platformos turi tris mėnesius pakoreguoti savo praktikas, o to nepadarius, Prancūzija galės skirti 100 tūkst. eurų baudas už kiekvieną dieną, pridūrė CNIL.

„Google“ teigė naujienų agentūrai AFP, kad po šio sprendimo pakeis savo praktiką.

„Atsižvelgdami į interneto vartotojų lūkesčius <...> esame įsipareigoję įgyvendinti naujus pokyčius, taip pat aktyviai bendradarbiauti su CNIL, reaguodami į sprendimą“, – sakoma JAV įmonės pranešime.

Slapukai yra nedideli duomenų paketai, kurie įdiegiami vartotojo kompiuteryje, kai jis lankosi svetainėje, todėl žiniatinklio naršyklės gali išsaugoti informaciją.

Jie yra labai vertingi „Google“ ir „Facebook“, nes padeda suasmeninti reklamą vartotojams, o tai yra pagrindinis šių interneto milžinių pajamų šaltinis.

Visgi 2018 metais Europos Sąjungos priimtas įstatymas nustatė griežtas taisykles interneto įmonėms, įpareigodamas jas gauti tiesioginį vartotojų sutikimą prieš įdiegiant slapukus kompiuteriuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis