Pasak CNIL, JAV technologijų milžinė įdiegė stebėjimo priemones prancūzų vartotojų įrenginiuose, tiesiogiai neprašydamas jų sutikimo, kurie leido talpinti tikslinius skelbimus parduotuvėje „App Store“.
„Apple“ pareiškė esanti „nusivylusi“ sprendimu ir ketina jį apskųsti.
„Apple Search Ads“ žengia toliau nei bet kuri kita mums žinoma skaitmeninio reklamavimo platforma, suteikdama vartotojams aiškaus pasirinkimo galimybę, ar jie nori gauti suasmenintų skelbimų, ar ne“, – sakoma bendrovės pranešime.
„Apple“ savo veikloje pabrėžia privatumo apsaugos svarbą ir 2021 metais leido vartotojams lengvai blokuoti programėles, kad jos nerinktų asmens duomenų.
Šis žingsnis buvo labai nenaudingas konkurentų, ypač „Facebook“ valdytojos „Meta“, verslo modeliams, kurie remiasi asmens duomenų rinkimu rengdami savo reklamos rodymo algoritmus.
„Apple“ konkurentės jau seniai kaltina bendrovę veidmainiavimu, teigdamos, kad ji nori pasilikti ir išnaudoti surinktus duomenis sau.
CNIL yra viena aktyviausių Europos reguliavimo institucijų ir ne kartą skyrė baudas JAV technologijų milžinėms už duomenų privatumo apsaugos pažeidimus.
Skundą prieš „Apple“ 2021 metų kovo mėnesį pateikė prancūzų programų kūrėjų grupė.
Panašios bylos iškeltos ir Vokietijoje bei Lenkijoje.
Visgi Prancūzijos skirta bauda yra palyginti maža, nes CNIL pripažino, kad „Apple“ greitai pakeitė savo sistemą, kai buvo pranešta apie pažeidimus.
Kadangi šis klausimas buvo susijęs su Prancūzijos, o ne Europos teisės aktais, buvo skirta tik už Prancūzijoje padarytą žalą.