„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Prancūzijoje „slaptas“ E.Macrono ir „Uber“ susitarimas sulaukė pasmerkimo

Prancūzijoje opozicijos atstovai parlamente sekmadienį pasmerkė slaptą dabartinio Prancūzijos prezidento Emmanuelio Macrono, kuris 2014–2016 metais ėjo šalies ekonomikos ministro pareigas, ir pavėžėjimo paslaugų milžinės „Uber“ to laikotarpio susitarimą.
Emmanuelis Macronas
Emmanuelis Macronas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Informaciją apie susitarimą paviešino tyrimą atlikusios žiniasklaidos priemonės.

Žiniasklaidos atstovai rėmėsi nutekintais bendrovės failais, o tyrimas socialinėje žiniasklaidoje pavadintas „Uber“ failais“ (#UberFiles).

Prancūzijos dienraštyje „Le Monde“ paskelbtame pranešime, kuriame cituojami dokumentai, trumposios žinutės ir liudininkai, teigiama, kad „Uber“ sudarė slaptą „susitarimą“ su tuometiniu ekonomikos ministru E.Macronu.

Pasak „Le Monde“, E.Macrono vadovaujama ministerija padėjo „Uber“ įtvirtinti savo pozicijas Prancūzijoje, pavyzdžiui, paruošdama vežėjai naudingas įstatymų pataisas, kurias bendrovė pasiūlydavo parlamentarams.

Opozicijos deputatai pasmerkė tai, kas, jų teigimu, buvo glaudus E.Macrono ir „Uber“ bendradarbiavimas tuo metu, kai bendrovė mėgino apeiti griežtas sektoriuje galiojusias reguliavimo taisykles.

„Uber France“ naujienų agentūrai AFP patvirtino, kad abi pusės palaikė ryšius.

Pasak bendrovės, susitikimai su E.Macronu vyko pastarajam vykdant įprastas ministro pareigas, kurios apėmė privačios samdos ir paslaugų sektorių.

Prezidento kanceliarija naujienų agentūrai AFP teigė, kad tuo metu E.Macronas, būdamas ekonomikos ministru, „natūraliai“ palaikė ryšius su „daugeliu įmonių, dalyvaujančių minėtais metais įvykusiuose esminiuose paslaugų sektoriaus pokyčiuose, kuriais buvo panaikintos tam tikros administracinės ar reguliavimo kliūtys“.

„Uber Files“ tyrimas pagrįstas dešimtimis tūkstančių dokumentų, anoniminio šaltinio nutekintų Didžiosios Britanijos laikraščiui „The Guardian“.

Žiniasklaidos priemonių atliktą tyrimą koordinavo Tarptautinis tiriamosios žurnalistikos konsorciumas (ICIJ).

ICIJ bendradarbiauja su 42 žiniasklaidos priemonėmis visame pasaulyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“