Prancūzijoje „slaptas“ E.Macrono ir „Uber“ susitarimas sulaukė pasmerkimo

Prancūzijoje opozicijos atstovai parlamente sekmadienį pasmerkė slaptą dabartinio Prancūzijos prezidento Emmanuelio Macrono, kuris 2014–2016 metais ėjo šalies ekonomikos ministro pareigas, ir pavėžėjimo paslaugų milžinės „Uber“ to laikotarpio susitarimą.
Emmanuelis Macronas
Emmanuelis Macronas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Informaciją apie susitarimą paviešino tyrimą atlikusios žiniasklaidos priemonės.

Žiniasklaidos atstovai rėmėsi nutekintais bendrovės failais, o tyrimas socialinėje žiniasklaidoje pavadintas „Uber“ failais“ (#UberFiles).

Prancūzijos dienraštyje „Le Monde“ paskelbtame pranešime, kuriame cituojami dokumentai, trumposios žinutės ir liudininkai, teigiama, kad „Uber“ sudarė slaptą „susitarimą“ su tuometiniu ekonomikos ministru E.Macronu.

Pasak „Le Monde“, E.Macrono vadovaujama ministerija padėjo „Uber“ įtvirtinti savo pozicijas Prancūzijoje, pavyzdžiui, paruošdama vežėjai naudingas įstatymų pataisas, kurias bendrovė pasiūlydavo parlamentarams.

Opozicijos deputatai pasmerkė tai, kas, jų teigimu, buvo glaudus E.Macrono ir „Uber“ bendradarbiavimas tuo metu, kai bendrovė mėgino apeiti griežtas sektoriuje galiojusias reguliavimo taisykles.

„Uber France“ naujienų agentūrai AFP patvirtino, kad abi pusės palaikė ryšius.

Pasak bendrovės, susitikimai su E.Macronu vyko pastarajam vykdant įprastas ministro pareigas, kurios apėmė privačios samdos ir paslaugų sektorių.

Prezidento kanceliarija naujienų agentūrai AFP teigė, kad tuo metu E.Macronas, būdamas ekonomikos ministru, „natūraliai“ palaikė ryšius su „daugeliu įmonių, dalyvaujančių minėtais metais įvykusiuose esminiuose paslaugų sektoriaus pokyčiuose, kuriais buvo panaikintos tam tikros administracinės ar reguliavimo kliūtys“.

„Uber Files“ tyrimas pagrįstas dešimtimis tūkstančių dokumentų, anoniminio šaltinio nutekintų Didžiosios Britanijos laikraščiui „The Guardian“.

Žiniasklaidos priemonių atliktą tyrimą koordinavo Tarptautinis tiriamosios žurnalistikos konsorciumas (ICIJ).

ICIJ bendradarbiauja su 42 žiniasklaidos priemonėmis visame pasaulyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis