Įstatymo projekto tikslas yra neleisti tarptautinėms įmonėms išvengti mokesčių, įsteigiant būstines nedidelius mokesčius taikančiose Europos Sąjungos (ES) šalyse. Šiuo metu tokios bendrovės praktiškai nemoka beveik jokių mokesčių tose šalyse, kuriose vykdo plataus masto pardavimų veiklą, pavyzdžiui, Prancūzijoje.
Įstatymo projektas numato 3 proc. mokestį nuo Prancūzijoje gautų skaitmeninių įmonių pajamų, kai įmonės bendrosios pajamos siekia daugiau kaip 750 mln. eurų, o Prancūzijoje gaunamos pajamos viršija 25 mln. eurų.
Nacionalinės asamblėjos patvirtintą įstatymo projektą kitą savaitę svarstys Senatas, kur, tikimasi, jis gaus galutinį patvirtinimą.
Technologijų pramonės atstovai įspėja, kad šis įstatymas gali lemti didesnes išlaidas vartotojams.
Jis gali turėti įtakos įvairioms JAV bendrovėms, įskaitant „Airbnb“ ir „Uber“, taip pat Kinijos ir Europos bendrovėms. Visų pirma įstatymas orientuotas į tas bendroves, kurios naudoja vartotojų duomenis internetinės reklamos pardavimui.
Prancūzijos finansų ministerija apskaičiavo, kad šiais metais naujasis mokestis leis surinkti apie 500 mln. eurų, tačiau netrukus surenkamos sumos turėtų „sparčiai“ didėti.
Prancūzija nesugebėjo įtikinti partnerių iš ES įvesti europinio masto mokesčio interneto milžinėms, tačiau dabar siekia sudaryti tarptautinį susitarimą su 34-iomis Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos šalimis.