„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Prekes internetu Lietuvoje perka 76 proc. interneto vartotojų

UAB Rinkos tyrimų centro (RTC) 2013 m. balandžio mėn. Baltijos šalyse atlikto tyrimo “iSumer Survey 2013” duomenimis, prekes ar paslaugas internetu nors kartą per pastaruosius 6 mėnesius Lietuvoje yra pirkę 76 proc. interneto vartotojų. Apklausus 1500 interneto vartotojų Baltijos šalyse paaiškėjo, kad bent vieną prekę internetu per paskutinius 2 metus yra pirkę 84 proc. Lietuvos ir Latvijos bei 89 proc. Estijos interneto vartotojų.
Mokėjimo kortelės
Mokėjimo kortelės / „Scanpix“ nuotr.

Pasak RTC direktoriaus dr. Mindaugo Degučio, nuolat perkančiųjų prekes internetu (bent kartą per mėnesį) Lietuvoje yra 57 procentai, ir tai dažniau yra jauni ir ekonomiškai aktyvūs gyventojai.  Panaši situacija yra ir mūsų kaimyninėse šalyse Latvijoje bei Estijoje. Tyrimo metu buvo apskaičiuotas internetinės prekybos aktyvumo iSumption indeksas, kuris gali kisti nuo 0 iki 100. Maksimali šio indekso reikšmė reikštų, kad pirkinių internetu dalis viršijo 70 proc. visų pirkinių. Lietuvoje šio indekso reikšmė yra  14,4, Latvijoje – 16,4, o Estijoje – 17,2. Šis indeksas didžiausias yra jaunų, gyvenančių didmiesčiuose ir aukštesnes pajamas gaunančių respondentų grupėje ir siekia 19,2. Jis reiškia, kad šios grupės pirkiniai internetu sudaro tarp 10-20 proc. visų jų išlaidų daugumoje prekių ir paslaugų kategorijų.

Nors pirkimas internetu sudaro dar vos kelis proc. visų pirkinių krepšelio, apskritai internetas jau yra neatsiejama gyvenimo dalis kas trečiam interneto vartotojui Baltijos šalyse. Tyrimo duomenis, net 31 proc. Lietuvos, 32 Latvijos ir 29 proc. Estijos interneto vartotojų teigė, kad internetas yra labai reikšminga jų gyvenimo dalis, ir be jo kasdieninė veikla apskritai yra sunkiai įsivaizduojama.

Pasak M.Degučio dauguma gyventojų prekybą internetu derina su tradicinėmis pirkimo priemonėmis, internete ieškoma informacijos apie prekes, parduotuves, kainas, nuolaidas, komentarų, atsiliepimų ir t.t., bet po to dar vis norima prekę pamatyti, „pačiupinėti gyvai“. Dėl to plačiausiai internetu prekyba yra paplitusi tose kategorijose, kur nelabai yra ką „pačiupinėti“ – tai nuolaidų kuponai, bilietai į renginius, mobiliojo ryšio ar draudimo paslaugos.

Šis įprotis tebėra viena iš pagrindinių priežasčių, stabdančių elektroninę komerciją Baltijos šalyse. Kitos priežastys yra baimė būti apgautam, netikrumas dėl prekės kokybės, nepatogus ar brangus prekės pristatymas.

„I-Summer 2013“ tyrimas atliktas 2013 m. balandžio-gegužės mėnesiais Baltijos šalyse apklausiant 1500 interneto vartotojų. Tyrimas apėmė daugiau nei 20 įvairių prekių ir paslaugų kategorijų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs