Prekyba per karantiną: prekes iš lentynų žmonės šlavė tik pavasarį

Naujausi Statistikos departamento skelbiami duomenys apie pernai vykusios mažmeninės prekybos apyvartą rodo, kad ilgai galiojančius maisto produktus ir kai kurias kitas prekes žmonės šlavė tik praėjusių metų kovą, rašoma pranešime spaudai.
Atidaryta „Lidl“ parduotuvė Pavilnyje
Atidaryta „Lidl“ parduotuvė Pavilnyje / „Lidl“ nuotr.

Lapkritį, prasidėjus naujai, daug nuožmesnei, pandemijos bangai, gyventojai jau nebuvo linkę kaupti atsargų ir neskubėjo apsirūpinti nei negendančiais maisto produktais, nei vaistais, nei higienos priemonėmis.

Prekyba maisto prekėmis gruodį, padidėjo 1,1 proc. Tai nė kiek neprimena praėjusių metų kovo mėnesio situacijos, kai prieš pirmąją pandemijos bangą lietuviai tiesiog šlavė prekes iš parduotuvių lentynų.

Tada prekyba maistu išaugo ypač smarkiai. Statistikos departamento duomenimis, kovą, palyginti su vasariu, prekyba maisto prekėmis buvo išaugusi 5,5 proc.

„Žmonės buvo išsigandę, kad gali pristigti maisto, ir pirko daug atsargų. Dabar tokio didelio išgąsčio nėra, niekas nesibaimina, kad gali užsidaryti ir maisto parduotuvės“, – apžvelgdama praėjusių metų mažmeninės prekybos rodiklius pirmojo karantino nuotaikas priminė departamento vyriausioji specialistė Alina Ramaškevičienė.

Tiesa, išgirdę apie planuojamus karantino suvaržymus, lietuviai 2020 m. gruodį ir vėl plūstelėjo į parduotuves, kurios turėjo užverti duris.

Vis dėlto, pasak A.Ramaškevičienės, šįkart į parduotuves žmonės skubėjo ne kruopų ar konservų, o dovanų artėjančioms šventėms.

Nesuspėję jomis iš anksto apsirūpinti, pirkėjai apgulė ir internetu prekiaujančias bei užsakytas prekes paštu pristatančias parduotuves. Jų apyvarta pernai pasiekė neregėtas aukštumas.

Išankstiniais duomenimis, užsakomieji pardavimai paštu bei internetu pernai gruodį, palyginti su lapkričiu, išaugo 35 proc., o palyginti su 2019 m. gruodžiu – net 84 proc.

„Prekyba internetu ir paštu rekordiniu greičiu kilo visus metus. Matome, kad prekyba virtualioje erdvėje kunkuliavo – per metus jos apyvarta išaugo net 50 proc. Užpernai prekyba internetu padidėjo 20 proc.“, – pastebi A.Ramaškevičienė.

Iš viso mažmeninės prekybos apimtis praėjusį gruodį, palyginti su lapkričiu, sumenko 6,2 proc. Mažmeninės prekybos apyvarta praėjusį gruodį, palyginti su tuo pačiu 2019 m. mėnesiu, smuko 1 procentiniu punktu.

Vis dėlto per metus mažmeninės prekybos apyvarta didėjo. Statistikos departamento duomenimis, metinis augimas buvo 2,5 proc. Anot A.Ramaškevičienės, teigiamas balansas galėjo būti pasiektas kitų sėkmingesnių mėnesių sąskaita.

Be to, pasak specialistės, gruodžio mėnesio apyvartą taip pat gelbėjo dėl šventinio laikotarpio suaktyvėjusi prekyba nespecializuotose parduotuvėse (prekybos centruose), kur vyrauja maisto prekės.

Praėjusį gruodį prekyba nespecializuotose parduotuvėse, kur žmonės galėjo įsigyti ne tik maisto, bet ir, pavyzdžiui, kosmetikos priemonių ar žaislų, palyginti su lapkričiu, netgi išaugo 1,2 procentinio punkto. Maisto prekių parduotuvių apyvarta praėjusį gruodį smuko net 11,6 proc.

Išankstiniais Statistikos departamento duomenimis, sugriežtintas karantinas smogė prekybai knygomis ir kosmetikos prekėmis specializuotose parduotuvėse.

Nors paprastai prieš šventes šių prekių paklausa smarkiai išaugdavo, praėjusį gruodį, palyginti su lapkričiu, kosmetikos pardavimai sumažėjo 34 proc., o prekyba knygomis – 36 proc. „Akivaizdu, kad per karantiną užsidarius specializuotoms parduotuvėms, kosmetikos prekės ir knygos buvo perkamos internetu ir prekybos centruose“, – sakė A.Ramaškevičienė.

Labiausiai smuko prekyba tekstile, drabužiais bei avalyne.

Išankstiniais duomenimis, praėjusį gruodį, palyginti su lapkričiu, šios prekių grupės apyvarta sumenko 30 proc., o palyginti su 2019 m. gruodžiu – 42 proc. Per metus prekyba drabužiais ir avalyne sumažėjo 14,2 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis